Toon posts:

[msi kt3 Ultra] Wil niet afsluiten [winXP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra moederbord en deze wil niet afsluiten onder windows XP.

Na op "afsluiten" te hebben geklikt geeft de pc de melding "U kunt nu de computer uitschakelen", je hoort dat de harddisk netjes uitgeschakeld wordt maar de pc niet.

waar moet ik dit probleem zoeken? bios/os ?? of heeft het te maken met een combinatie van hardware?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op donderdag 04 juli 2002 16:20 schreef aarninkron het volgende:
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra moederbord en deze wil niet afsluiten onder windows XP.

Na op "afsluiten" te hebben geklikt geeft de pc de melding "U kunt nu de computer uitschakelen", je hoort dat de harddisk netjes uitgeschakeld wordt maar de pc niet.

waar moet ik dit probleem zoeken? bios/os ?? of heeft het te maken met een combinatie van hardware?
heb je toevallig acpi in je bios uit staan? zo ja, aanzetten.

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Desktop->properties>screensaver->energie->ergens in de tabbladen staat iets van apm of acpi. Deze moet je aanvinken. Dan moet ie vanzelf uitgaan bij het afsluiten

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

Topicstarter
IPCA FUNCTION : NO
ACPI STANDBY STATE : S1/POS,S3/POS,AUTO ??

dit staat er... ACPI kun je alleen op een van de bovenstaande keuze's zetten als je IPCA aanzet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 04 juli 2002 16:29 schreef aarninkron het volgende:
IPCA FUNCTION : NO
ACPI STANDBY STATE : S1/POS,S3/POS,AUTO ??

dit staat er... ACPI kun je alleen op een van de bovenstaande keuze's zetten als je IPCA aanzet.
IPCA=NO betekend dat je pc niet uit mag schakelen, dus dat klopt wel

ICPA aanzetten en ACPI werkt ook weer :)

EDIT: stomme search |:( reageer ik op een 'oud' topic :{

Verwijderd

Dit probleem heeft een kameraad van me ook met z'n asus?
Als ik ACPI uitzet wil de pc niet afsluiten, en als ik hem aan zet gaat de comp rebooten i.p.v. afsluiten

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
ACPI uitzetten (geeft toch meestal gezeik met IRQ's) en dan APM aangooien. Als je geen tabje APM hebt, dan onder Device manager kijken met optie "Show hidden Devices" of er apm bij staat.
Pagina: 1