"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
[mijn mening]
Het zou mij worst wezen. Zoals je misschien weet ben ik (al een paar maanden) bezig een compleet forum te schrijven (YapBB: tuincentrum.saxen.net/forum/) in PHP en heb daar erg veel plezier in. Ik heb besloten dit forum publiekelijk beschikbaar te maken en het is dus ook bij HotScripts te vinden (hoewel ik zelf daar nix heb neergemikt
- weird
). Wat is nu de reward? Ál die reacties van mensen over de hele wereld die het een verschrikkelijk kewl product vinden! Ik heb zo'n leuk nedstat tellertje op de home page en iedere zoveel dagen vis ik er weer een nieuwe URL uit van een site waar op YapBB draait (wat zo'n 'Powered by YapBB'-linkje allemaal niet kan uithalen
). Dat is de kick!
[/mijn mening]
Het zou mij worst wezen. Zoals je misschien weet ben ik (al een paar maanden) bezig een compleet forum te schrijven (YapBB: tuincentrum.saxen.net/forum/) in PHP en heb daar erg veel plezier in. Ik heb besloten dit forum publiekelijk beschikbaar te maken en het is dus ook bij HotScripts te vinden (hoewel ik zelf daar nix heb neergemikt
[/mijn mening]
edit:
Linkje gefixt
Linkje gefixt
is wel erg traag (zal dus wel erg druk bezocht worden
)
zit er ook een setup script bij oid?
en kan je daar ook kleuren kiezen?
anyway,
helpen mensen die je niet persoonlijk kende ook mee aan het bouwen en onderhouden van je code en hoe doe je zoiets (cvs oid ?)
zit er ook een setup script bij oid?
en kan je daar ook kleuren kiezen?
anyway,
helpen mensen die je niet persoonlijk kende ook mee aan het bouwen en onderhouden van je code en hoe doe je zoiets (cvs oid ?)
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Nah, op dit moment is Pinda mijn hulpje. 
De gebruikers zijn op dit moment 'slechts' bug-reporters, zeg maar..
Maar serieus... dankzij hen heb ik een redelijk aantal problemen kunnen oplossen, die ik óf gewoon over het hoofd had gezien, óf die gewoon niet voorkwamen op mijn PC.
En idd, die site is bijzonder traag - maar zo druk wordt die niet bezocht hoor...

Beetje sluik-reclame maken...
De gebruikers zijn op dit moment 'slechts' bug-reporters, zeg maar..
En idd, die site is bijzonder traag - maar zo druk wordt die niet bezocht hoor...
- Setup script ben ik toevallig nu mee in de weer. Zal volgende week wel af zijn. Het kán zonder hoor, maar voor het gemak dacht ik: laat ik die er maar bij mikken in de volgende versie.
- Kleurtjes zijn idd in te stellen. Heb al een redelijk aantal leuke kleurvarianten gezien op de andere sites.
Daarnaast zal de nieuwe versie 1.1 volledig met templates werken. Kun je zelfs je eigen uiterlijk bepalen als je dat zou willen.
Beetje sluik-reclame maken...
Daarnaast zal de nieuwe versie 1.1 volledig met templates werken.
Wanneer komt ie nou ?!?
Ben er wel benieuwd naar, want ik ben er zelf ook mee bezig. Komt er trouwens ook ondersteuning voor language files?
Wanneer komt ie nou ?!?
tuinhark,
dus als ik jouw forum aan iemand zou verkopen
onder het mom van dat ik het zelf had gemaakt dan zou je dat niet erg vinden?
mischien ben ik al behoorlijk ouderwets ofsow..?
wat ik mij wel voor kan stellen dat het niet zo simpel is al die code van iemand anders goed door te krijgen zodat je er zelf mee aan de slag kan en als je al die moeite toch neemt dan had je het netzo geod zelf kunnen bouwen.
laat ik het daar dan maar op gooien.
het is altijd nog een idee om bijvoorbeeld bij zo'n forum een versie zonder beheer functies vrij te geven.
verder zou het wel mooi zijn om mensen op een of andere manier georganiseerd mee te laten bouwen/onderhouden.
heeft iemand daar nog ervaring mee?
dus als ik jouw forum aan iemand zou verkopen
onder het mom van dat ik het zelf had gemaakt dan zou je dat niet erg vinden?
mischien ben ik al behoorlijk ouderwets ofsow..?
wat ik mij wel voor kan stellen dat het niet zo simpel is al die code van iemand anders goed door te krijgen zodat je er zelf mee aan de slag kan en als je al die moeite toch neemt dan had je het netzo geod zelf kunnen bouwen.
laat ik het daar dan maar op gooien.
het is altijd nog een idee om bijvoorbeeld bij zo'n forum een versie zonder beheer functies vrij te geven.
verder zou het wel mooi zijn om mensen op een of andere manier georganiseerd mee te laten bouwen/onderhouden.
heeft iemand daar nog ervaring mee?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 16:43 schreef GiLuX het volgende:
iedereen je code kan stelen en het een beetje aanpassen en het vervolgens onder eigen naam kan uitbrengen.
dat is niet goed.
is dat dan gewoon iets waar je maar mee moet leven?
beetje zonde om maanden te zitten programmeren en vervolgens gaat iemand commercieel jouw scripts uitbrengen.[/quote]stelen wat gratis is?
'open source' icm GPL is nu juist de oplossing hiervoor
de meeste 'open source' projecten verlopen via de 'GPL GNU Public License' dit definieert de verantwoordelijkheid van de maker en geeft een rechtsgeldige verbod dit commercieel te herdistribueren.
natuurlijk heb ik ervaring hiermee; heb hier een copie van een RedHat Linux-CD liggen (niet geinstalleerd maar gekozen voor Debian.
Maar RedHat rekent niet voor Linux, als je betaalt doe je dat voor de manual, de doos en de CD, zelfs het feit dat zij de distibutie zelf samengesteld hebben geeft hen niet het recht hier eigendomsclaims op te leggen evenmin kunnen zij mensen verbieden de CD te copieren, verder hebben de activiteiten van RedHat geen negatief effect op het succes van Linux (integendeel).
Helaas voor je firma JUDUX juridische ondersteuning hebben de meeste programmeurs nu juist niet de bedoeling allemaal eigen software-firma's op te richten en de wereld over te nemen.
Overigens heb ik wel twijfels aan de toevoeging van Tuinhark aan zijn licentie voor YapBB, het aangeven dat commerciele bedrijven geen gebruik mogen maken van het forum lijkt in tegenspraak met de rest van het GPL. hij geeft hier aan toch claims te leggen op zijn eigen programmatuur dat kan je opbreken, en dat is eerder in het voordeel van een evt. tegenpartij die daarmee kan aantonen dat je er wel commerciele bijbedoelingen bij hebt, en dat zou je aansprakelijk makn voor evt. claims rondom functioneren. maar kan dat mis hebben?
iedereen je code kan stelen en het een beetje aanpassen en het vervolgens onder eigen naam kan uitbrengen.
dat is niet goed.
is dat dan gewoon iets waar je maar mee moet leven?
beetje zonde om maanden te zitten programmeren en vervolgens gaat iemand commercieel jouw scripts uitbrengen.[/quote]stelen wat gratis is?
'open source' icm GPL is nu juist de oplossing hiervoor
de meeste 'open source' projecten verlopen via de 'GPL GNU Public License' dit definieert de verantwoordelijkheid van de maker en geeft een rechtsgeldige verbod dit commercieel te herdistribueren.
natuurlijk heb ik ervaring hiermee; heb hier een copie van een RedHat Linux-CD liggen (niet geinstalleerd maar gekozen voor Debian.
Maar RedHat rekent niet voor Linux, als je betaalt doe je dat voor de manual, de doos en de CD, zelfs het feit dat zij de distibutie zelf samengesteld hebben geeft hen niet het recht hier eigendomsclaims op te leggen evenmin kunnen zij mensen verbieden de CD te copieren, verder hebben de activiteiten van RedHat geen negatief effect op het succes van Linux (integendeel).
Helaas voor je firma JUDUX juridische ondersteuning hebben de meeste programmeurs nu juist niet de bedoeling allemaal eigen software-firma's op te richten en de wereld over te nemen.
Overigens heb ik wel twijfels aan de toevoeging van Tuinhark aan zijn licentie voor YapBB, het aangeven dat commerciele bedrijven geen gebruik mogen maken van het forum lijkt in tegenspraak met de rest van het GPL. hij geeft hier aan toch claims te leggen op zijn eigen programmatuur dat kan je opbreken, en dat is eerder in het voordeel van een evt. tegenpartij die daarmee kan aantonen dat je er wel commerciele bijbedoelingen bij hebt, en dat zou je aansprakelijk makn voor evt. claims rondom functioneren. maar kan dat mis hebben?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
interessant.
dus moet ik het niet in de open-source richting zoeken.
mijn idee was ook zoiets van dat mensen het gratis doch niet commercieel mogen gebruiken.
dus dan zou het een soort van shareware open-source achtig iets moeten worden.
of bepekt commercieel oid.
dus moet ik het niet in de open-source richting zoeken.
mijn idee was ook zoiets van dat mensen het gratis doch niet commercieel mogen gebruiken.
dus dan zou het een soort van shareware open-source achtig iets moeten worden.
of bepekt commercieel oid.
Verwijderd
Mijn idee was ook zoiets van dat mensen het gratis doch niet commercieel mogen gebruiken.
Maakt het jou uit hoe ze het gebruiken of of ze er aan verdienen?
Als het het tweede is (en dat zal wel), dan is open source prima te doen.
Maakt het jou uit hoe ze het gebruiken of of ze er aan verdienen?
Als het het tweede is (en dat zal wel), dan is open source prima te doen.
mijn statement over Tuinharks YapBB-licentie was enkel een eigen vraag, ikzelf ben allerminst zeker ben of dit ook werkelijk zo is, ben zelf geen jurist.
Gnu lijkt dit soort cases aan te duiden als 'Proprietary Software'
http://www.gnu.org/philosophy/categories.html#ProprietarySoftware
an sich hoeft er niet zoveel verschil te zijn tussen aanbieden als shareware (een licentie vragen voor voortdurend gebruik),
freeware (enkel gecompileerde code en aanpassing niet toegestaan) en GNU.
dat is echter wel het vervolg-proces, als je in staat en bereid bent ook juridische stappen te ondernemen tegen code-jatters heeft hebben de eerste twee zin. maar hoe controleer je dat?
Belangrijk hierbij is dat zonder gebruikers geen enkele applicatie succesvol is, hoe meer gebruikers hoe sneller de ontwikkeling, als er een bedrijf tussenzit die commerciele activiteiten ontplooid in uitbating van dit product heeft dit vaak een nadelige invloed op het product.
open-source en GPL zijn niet gebaseerd op 'gratis' en eenieder die dit als enkel argument neemt om te kiezen voor deze software is verkeerd bezig, maar het open geven van je code biedt wel degelijkere en eerlijke garanties voor de programmeur.
daarnaast hoop ik dat je programma geen enkel GPL-product bevat, als je zelf wil verdienen aan software-verkoop (een gelopen markt wat mij betreft) mag je ook zelf geen open source producten gebruiken, dus als je een product ontwikkeld met php & mysql zit je al vast wat licentie-mogelijkheden.
Gnu lijkt dit soort cases aan te duiden als 'Proprietary Software'
http://www.gnu.org/philosophy/categories.html#ProprietarySoftware
an sich hoeft er niet zoveel verschil te zijn tussen aanbieden als shareware (een licentie vragen voor voortdurend gebruik),
freeware (enkel gecompileerde code en aanpassing niet toegestaan) en GNU.
dat is echter wel het vervolg-proces, als je in staat en bereid bent ook juridische stappen te ondernemen tegen code-jatters heeft hebben de eerste twee zin. maar hoe controleer je dat?
Belangrijk hierbij is dat zonder gebruikers geen enkele applicatie succesvol is, hoe meer gebruikers hoe sneller de ontwikkeling, als er een bedrijf tussenzit die commerciele activiteiten ontplooid in uitbating van dit product heeft dit vaak een nadelige invloed op het product.
open-source en GPL zijn niet gebaseerd op 'gratis' en eenieder die dit als enkel argument neemt om te kiezen voor deze software is verkeerd bezig, maar het open geven van je code biedt wel degelijkere en eerlijke garanties voor de programmeur.
daarnaast hoop ik dat je programma geen enkel GPL-product bevat, als je zelf wil verdienen aan software-verkoop (een gelopen markt wat mij betreft) mag je ook zelf geen open source producten gebruiken, dus als je een product ontwikkeld met php & mysql zit je al vast wat licentie-mogelijkheden.
edit:
typo-s
typo-s
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Gilux >> Stukje uit de YapBB README:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Additionally, the software may be used without fee if such usage is limited
to non-commercial pursuits. Following is a list, which includes (but is not
limited to) some examples of commercial situations:
* Use this software on a public or private website of a commercial
company.
* Use this software to consistently promote commercial products.
* Sell, rent, hire the software.
* Make money out of the software in any other way.
If you would like to use this board in a commercial environment anyway, you
have to pay the author a small fee. Please contact the author for details.
When in doubt, please contact the author. However, please, always feel free
to donate any amount of money. :)[/quote](Het stukje dat RM-rf bedoelt.)
Natuurlijk kan ik mensen niet tegenhouden om dit spul te verkopen (tenzij we gaan suen geloof ik
), maar ik zou mensen ook niet tegen kunnen houden als ze het illegaal kopiëerden (wat een pretenties
) in de situatie dat ik een lite en een echt commerciële versie zou hanteren.
Heel eerlijk gezegd heb ik ook zeer weinig benul van de juridische kant enzo, ik heb het stukje er maar voor de zekerheid bij gezet.
Laat ik het zo zeggen: ik zou er iig niet tegen kunnen wanneer anderen aan mijn spul zitten te verdienen, zonder dat ik er beter van word.
Verder zou ik het helemaal niet erg vinden als iemand anders YapBB als basis zou gebruiken om een eigen stuk forum software te release, als het maar grátis is!

[i] * Tuinhark kan er met al zijn verstand niet bij dat tomato echt zo zit te wachten op v1.1:+[/i]
to non-commercial pursuits. Following is a list, which includes (but is not
limited to) some examples of commercial situations:
* Use this software on a public or private website of a commercial
company.
* Use this software to consistently promote commercial products.
* Sell, rent, hire the software.
* Make money out of the software in any other way.
If you would like to use this board in a commercial environment anyway, you
have to pay the author a small fee. Please contact the author for details.
When in doubt, please contact the author. However, please, always feel free
to donate any amount of money. :)[/quote](Het stukje dat RM-rf bedoelt.)
Natuurlijk kan ik mensen niet tegenhouden om dit spul te verkopen (tenzij we gaan suen geloof ik
Heel eerlijk gezegd heb ik ook zeer weinig benul van de juridische kant enzo, ik heb het stukje er maar voor de zekerheid bij gezet.
Verder zou ik het helemaal niet erg vinden als iemand anders YapBB als basis zou gebruiken om een eigen stuk forum software te release, als het maar grátis is!
[i] * Tuinhark kan er met al zijn verstand niet bij dat tomato echt zo zit te wachten op v1.1:+[/i]
...dat tomato echt zo zit te wachten op v1.1
Echt niet om te gaan gebruiken ofzo hoor, als je dat misschien dacht
Nee, ik vind het wel interessant om eens te kijken hoe anderen het nou doen. FPB (mijn board) laat overigens nog wel even op zich wachten, maar is lekker WEL compleet met templates
Echt niet om te gaan gebruiken ofzo hoor, als je dat misschien dacht
Nee, ik vind het wel interessant om eens te kijken hoe anderen het nou doen. FPB (mijn board) laat overigens nog wel even op zich wachten, maar is lekker WEL compleet met templates
Pagina: 1