Nou ja gaat ie dan..
Ik heb de FTP install gedaan, dat ging op zich soepel maar voor een beginner? Erg ongeschikt.
Draait in ncurses omgeving, kun je hele leuke dingen mee doen, maar hier: welk knopje is nu gehighlight ??? me eerste poging drukte ik dus op reboot... okay dan weten we nu welke de highlight was
Geen voortgang bij het downloaden van packages... vrij kwalijk bij het downen van de 8MB grote netinstall software waarbij het scherm mooi egaal blauw bleef. Tis dat ik in het consooltje op alt-f2 een filetje kon vinden dat langzaam groeide anders had ik uhm allang en breed als gecrashed verklaart. Helemaal kwalijk tijdens het downen van de 87MB grote openoffice rpm.
Ik installeerde op /dev/hdc1 en koos voor de grub bootloader die in MBR mocht (/dev/hda dus)
Aan het eind van de install: reboot > me oude lilo
hele grub was niet geinstalled en dus is normaal gesproken je systeem niet bootable.. flop-op-cd er weer in en rescuen dan maar.

Hoe werkt grub in

's naam

Kostte MIJ al een hele tijd, laat staan een linux-noob, die had al lang en breed bij de Dynabyte om de hoek Windows XP uit het rek gepakt.
Joepie, hij doet ut! Of .. ?
Red Hat Network registratie werkt niet volledig, een of andere vage klacht.
up2date werkt niet omdat hierboven niet wil

Mozilla ziet er niet uit omdat er zo goed als geen truetype fonts zijn... owkee, ik jat die van windows wel

geen ntfs support in de kernel, en geen module aanwezig... "Excuuuuse me??"
Fetch kernel sources, rpm --install kernel-source-yadablah
gelukkig heeft redhat de .configs bijgevoegt, anders had ik het opgegeven.
Tot zo ver ben ik...
Ik weet dit klinkt behoorlijk negatief, het valt me tegen dat het nog zo moeizaam gaat. Redhat doet een hoop leuke dingen voor de community en wil ze eigenlijk niet zo afkraken....
Waar ik wel tevreden over ben noem ik hier allemaal niet, dat geeft een overmatig slechte indruk... de rest van de install was dus wat je mag verwachten van een moderne linux installer. (Al is de ftp install slechts textonly)