Sjabloon maken, alleen hoe ???

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik zit hier nu bij een klant die zijn facturen maakt in Word 97. Alleen dit heeft de klant gewoon een model factuur gemaakt, waar hij telkens de datum etc. etc. in moet veranderen.

* Red dacht dat het wel makkelijker kon door een sjabloon te maken :)

Alleen ik vroeg me af hoe ik dat doe. Want als ik de wizard draai kan ik die sjablonen niet opslaan, wat ik wel wil.

Hoe moet dat precies :? * Red heeft weinig met Word :)

search gaf weinig/geen relevante resultaten

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

opslaan als -> documentsjabloon :?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Nope, want ik krijg dan geen invulvelden, die dan aangepast kunnen worden door de klant.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 17:27

Kappie

Tell me your secrets...

Simpel

Stap 1: Maak een document met formuliervelden/datumvelden etc.
Stap 2: Beveilig deze
Stap 3: Sla deze op als sjabloon

Voor meer uitleg over de stappen verwijs ik je naar de help van MS-Word

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45
Je kunt ook een heel mooi popup scherm met VBA maken waarin je alle relevante gegevens kunt laten invullen.
Ziet er heel strak uit.

Maar invulvelden werkt ook.
Kies in word beeld-werkbalk-aanpassen-formulieren.
Je krijgt er nu een werkbalk bij.
Type de hele standaardbrief, bepaal nu waar de invulvelden moeten komen. Haal de tekst van je standaardbrief weg waar je een invulveld wil hebben, klik dan in werkbalk formulieren op vervolgkeuzelijst (dit is in XP, in andere versies van word kan het een beetje afwijken)
Er verschijnt nu een grijs vakje in je tekst. Ga daar met de cursor op staan, klik rechts en kies voor eigenschappen, in het schermpje dat dan verschijnt kan je bepalen wat er in het invulschermpje mag komen te staan, datum, text, hoeveel text enzo.
Doe dit dan voor al je invulvelden.

Succes

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 17:27

Kappie

Tell me your secrets...

Op vrijdag 05 juli 2002 08:17 schreef miles het volgende:
Je kunt ook een heel mooi popup scherm met VBA maken waarin je alle relevante gegevens kunt laten invullen.
Ziet er heel strak uit.
Je kan ook natuurlijk ook professioneel huisstijl/sjablonenbouwpakket aanschaffen:
http://www.corbizz.com
En nee ik heb daar aandelen in, ze betalen enkel maar mijn salaris :)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Pagina: 1