Bus snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Beste lui,

Ik heb gisteren een nieuw bios voor mijn soltek sl75kv gedownload. Nu kan ik ook in mijn bios de FSB op krikken. Ik kan kiezen tussen FSB/PCI verhouding, en FSB verhoging zonder de PCI te verhogen. Het is een KT133 chipset. Tot hoever kan ik gaan? En hoe kan ik zien hoe hard hij nou werkelijk gaat in Windows? SiSoft Sandra geeft niet de juiste waarden.

Verder zegt hij dat mijn geheugen in CL3 tot 125mhz gaat en in CL2 tot 77mhz. Wat betekend dit, en wat kan ik ermee?

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
nou je moet natuurlijk zelf proberen hoe hoog je kunt gaan maar ik zou je pcibus zo laag mogenlijk houden en niet lager dan 33mhz.... dan gaat het namelijk buggen met sommige kaarten als je nou ff je email adress geeft zal ik je wel mailen met 2 proggels waarmee je het wel kan zien ?! succes :) Guevara

• Eastern
Email: Eastern@zonnet.nl, dus pci op +/+ 34mhz, en dan verder de FSB opschroeven.

Weet je trouwens wat Spread Spectrum Modulated betekend? Je kan het op Dis/Enabled zetten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kijk uit met het opschroeven van je pci bus. 38 mhz is meestal geen probleem maar ik ken iemand die had zijn pci clock op 43 mhz gezet en heeft daarmee zijn tering dure seagate barracuda schijf opgeblazen.
harde schijven houden over het algemeen niet van hoge pci bussen

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Spread spectrum modulated is voor speciale SDRAM tests volgens mij.

Heb je dus nix aan :P

Great minds think in parallel gutters.

• Eastern
Ik heb een IBM Deskstar 40GV van 20gb en een Creative 36x cdrom, realtek 8029 as net, en sb awe 64 pnp isa.

• Eastern
Wil je die programma's nog even sturen?
Pagina: 1