ik drink zo nu en dan thee met een scheutje (halfvolle) melk erin. En laatst was ik aan het praten met iemand die dat ook deed, en wel om de volgende reden:
volgens hem doodt de melk de bacterien die in de thee zitten.
ik begon natuurlijk direct te lachen enzo, maar ja nu zit ik eignelijk toch wel een beetje te twijfelen (ja vakantie hè = denkvermogen op 25%)
maar ja thee wordt bereidt met kokend water (=100graden) dit zou de meeste bacterien toch moeten doden? dus zitten er uberhaupt wel bacterien in thee?
maar waarom verhitten ze bijv. ziekenhuis instrumenten dan tot 120graden? (Ik dacht door het inkapselen van bep. bacterien/virussen die 100graden dus kunnen overleven)
maar iemand die er wat meer van weet?
lijkt op vaag grapje ofzo, maar ik meen het eigenlijk wel serieus
volgens hem doodt de melk de bacterien die in de thee zitten.
ik begon natuurlijk direct te lachen enzo, maar ja nu zit ik eignelijk toch wel een beetje te twijfelen (ja vakantie hè = denkvermogen op 25%)
maar ja thee wordt bereidt met kokend water (=100graden) dit zou de meeste bacterien toch moeten doden? dus zitten er uberhaupt wel bacterien in thee?
maar waarom verhitten ze bijv. ziekenhuis instrumenten dan tot 120graden? (Ik dacht door het inkapselen van bep. bacterien/virussen die 100graden dus kunnen overleven)
maar iemand die er wat meer van weet?
lijkt op vaag grapje ofzo, maar ik meen het eigenlijk wel serieus