[MySql] JMySql v0.1 - beta 1 (testers gezocht)

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Geachte MySql gebruikers!

Er is een GRATIS ( beta ) versie uit van onze tool om MySql databases te beheren. Er zijn versies beschikbaar voor zowel het Windows als Linux(!) platform. De volgende release, beta 2, zal ook een mac en solaris installer beschikbaar bevatten.

Deze client is in 100% Java geschreven en is dus multiplatform. We hopen hiermee eindelijk een de MySql client te ontwikkelen die alle functionaliteiten bevat om optimaal de mogelijkheden van MySql via een grafische interface te beheren.

We zoeken MySql gebruikers om deze beta versie te testen, en vragen om feedback van mensen die geregeld werken met een mysql databases werken, en onze tool willen testen. De Linux installers zijn nog niet getest, hier gaarne feedback over of de installers werken.

Downloads zijn via onze website beschikbaar:

http://www.rematch.nl/jmysql/

Feedback graag in dit topic zodat niet iedereen dezelfde fouten naar ons toe gaat mailen.

Een collega van me (Jarno Walgemoed) en ik (Stephan Oudmaijer) hebben deze tool gebouwd, we hebben het op een tijdelijk server gestalled. Deze tool is uiteraard gratis voor GoT bezoekers :)

Groeten, het JMySql Team.

Indien je geen Java 2 Runtime enviroment 1.4 geinstalleerd hebt of het niet weet dan de versie downloaden met VM ( de grote versie ).

PS: toestemming is gevraagd aan P&W crew! (ACM & Janoz)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

heropend

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Leuke tool, maar ik zie het nut er niet van in. PHPMyAdmin is gratis en ook multiplatform (ik noem gratis omdat ik het idee heb dat jullie uiteindelijk commerciëel zullen gaan). Ok, voordeel van jullie tool is dat het gewoon op je OS draait en je dus geen browser nodig hebt (en het is in Java gemaakt :+).
Ik zal kijken of ik tijd heb om hem te testen en misschien verandert mijn mening daardoor wel (heb het echter ontzettend druk met regelen vakantie, werken en werken ;().

Dit is niet als flame bedoelt, maar ik vraag me gewoon af wat jullie bieden boven een webbased tool zoals PHPMyAdmin.

• Orphix
  • Niet online
Goede installatie. Dit is iets wat veel mensen over het hoofd zien, het bevordert zeker het gebruikersgemak van je applicatie.

Helaas krijg ik bij het opstarten deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
java.lang.NoSuchMethodError

at jmysql.gui.JMySql.<init>(JMySql.java:167)

at jmysql.gui.JMySql.main(JMySql.java:282)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)

at com.zerog.lax.LAX.launch(Unknown Source)

at com.zerog.lax.LAX.main(Unknown Source)

En kan ik niet verder....

• Stephan Oudmaijer
Op m`n werk gebruiken we ook phpMyAdmin maar dat mist nogal wat features, plus dat je niet meerdere databases in een window kan managen. Geen support voor foreignkeys etc.
Dit zal uiteindelijk wel in onze tool zitten.

Dit is de eerste pre-release dus bovenstaande features zitten er niet in !

Een ander `nadeel` van phpMyAdmin is onder andere ook dat je php en apache geinstalled moet hebben welke wij eigenlijk niet nodig hebben op ons werk vandaar dat wel zelf een proggie aan het maken zijn.

Persoonlijk vind ik mysqlfront ook wel lekker werken maar dat programma wordt haast nooit geupdate en is niet multiplatform :(

Alle opmerkingen hebben we wat aan!

Alvast bedankt.

• Stephan Oudmaijer
dit komt 100% zeker omdat jij de versie zonder virtual machine hebt gedownload en je niet j2re 1.4 hebt geinstalleerd?

ik heb het iig aangepast zodat het nu ook werkt met java versies lager dan 1.4.

als reply op hieronder, het lag aan het bovenstaande :)

• Postman
Op donderdag 04 juli 2002 15:56 schreef Orphix het volgende:
code:
1
2
3

CK, het lijkt mij dat LAX niet in de JRE zit. Kan aan mij liggen, maar gebruiken jullie ook externe libs? Of is dit een interne lib (com.zerog.lax, oftewel lax.zerog.com)?

Hmm, na bezoek aan de site (www.zerog.com) lijkt het me meer met de install te maken hebben.

Verwijderd

We hebben het probleem onder de loep genomen en er is gebleken dat het eraan ligt dat mensen een versie zonder jre downloaden, en niet de juiste versie jre hebben.

Op de site staat vermeld dat jre 1.4 nodig is, mede omdat er gebuik wordt gemaakt van XML, Advanced SWING methodes, en nog wat ander spul.

Problemen kunnen dus worden voorkomen door de versie met JRe 1.4 te downloaden, of door de laatste versie van de J2SE te downloaden.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mischien is het makkelijker om bij het connecten een paar standaard poort 3306 te pakken

Als je geen poort invult en je wilt connecten dan krijg je: Java.Lang.NumberformatException. Niet echt een nette foutmelding dus.

En last but no least ik kan helemaal niet connecten. Hij zegt 'No Rights'. Terwijl ik inlog met mijn goede gegevens :?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
laat maar

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:27 schreef Supervisor het volgende:
Mischien is het makkelijker om bij het connecten een paar standaard poort 3306 te pakken

Als je geen poort invult en je wilt connecten dan krijg je: Java.Lang.NumberformatException. Niet echt een nette foutmelding dus.

En last but no least ik kan helemaal niet connecten. Hij zegt 'No Rights'. Terwijl ik inlog met mijn goede gegevens :?
Zou je meer informatie kunnen leveren? Zoals de versie van je mysql database en de rechten die je hebt. Ook graag het O.S. wat je draait. We hebben namelijk een soortgelijk probleem gehad met een Linux mysql database... toevallig bij jou ook zo?

Bedankt voor de overige info

• Nielsz
  • Niet online
Als een nieuwe tabel aanmaak (new db gaat wel goed), en ik wil een column toevoegen, reageert hij gewoon niet op de knop ofzo :?

win2k

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:37 schreef Nielsz het volgende:
Als een nieuwe tabel aanmaak (new db gaat wel goed), en ik wil een column toevoegen, reageert hij gewoon niet op de knop ofzo :?

win2k
:) dat is een goede Nielz, het probleem is namelijk dat die functionaliteit alleen een GUI heeft, en verder nog onder ontwikkeling is ;D

Is wel goed om je muisklikarm te trainen!

Dank voor het ons erop attenderen dat die menu-optie nog aanstond. Create table kan wel, maar moet voorlopig nog even via de 'run query' optie.

Dank!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Op donderdag 04 juli 2002 16:34 schreef whitehead het volgende:

[..]

Zou je meer informatie kunnen leveren? Zoals de versie van je mysql database en de rechten die je hebt. Ook graag het O.S. wat je draait. We hebben namelijk een soortgelijk probleem gehad met een Linux mysql database... toevallig bij jou ook zo?

Bedankt voor de overige info
Draai op Windows 2000 Professional met Mysql 3.23.51. Heb hem lokaal geinstalleerd (ingelogd als administrator) bestandsysteem: NTFS

Mysql draait trouwens verder perfect en als ik geen inlognaam en wachtwoord opgeef, zie ik hem de database's allemaal bij langs gaan, maar dan komt hij ook met 'No Right's'.

Dus hij heeft verder wel goed verbinding en dergelijke.

• Postman
Ik kan ook niet connecten. Zal wel aan de db-config liggen (ASHosting, kan hem dus niet aanpassen). En als ik wil connecten naar www.loeffen.com (mijn domein) gaat ie naar www.wasigh.com (ok, zelfde server, maar niet de eerste domein daar, of de laatste).

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 16:45 schreef whitehead het volgende:

[..]

:) dat is een goede Nielsz, het probleem is namelijk dat die functionaliteit alleen een GUI heeft, en verder nog onder ontwikkeling is ;D
Natuurlijk is dat een goede van mij ;)
Verder sucked het behoorlijk dat ik geen data kan wijzigen. Als je dat regelt, dan ben ik een vaste klant :)

Verder:
-- opslaan van queries. (dus de dag erna kan ik dezelfde query nog eens uitvoeren
-- dbdump
-- sneller opstarten

en dan ben ik blij ;)
--

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 16:47 schreef FlamerX het volgende:
Ik kan ook niet connecten. Zal wel aan de db-config liggen (ASHosting, kan hem dus niet aanpassen). En als ik wil connecten naar www.loeffen.com (mijn domein) gaat ie naar www.wasigh.com (ok, zelfde server, maar niet de eerste domein daar, of de laatste).
Dat denken wij ook... We hebben lokaal en interlokaal getest, en priviliges geset en ga zo maar door. Alle gegevens worden gewoon goed opgehaald, en als er geen rechten zijn voor bepaalde delen, dan wordt dat netjes afgevangen. Ook connecten zonder of met password gaat foutloos...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bij mij werkt het connecten zowel lokaal als interlokaal niet. Misschien omdat ik achter een firewall zit?

edit:
na ca. 5 minuten wachten met lokaal connecten:
JMySQL said:
Communication link failure: java.io.IOException
Cannot load connection class because of underlying exception: 'java.lang.NumberFormatException: /'.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:02 schreef drm het volgende:
Bij mij werkt het connecten zowel lokaal als interlokaal niet. Misschien omdat ik achter een firewall zit?

edit:
na ca. 5 minuten wachten met lokaal connecten:
[..]
Een MySql server heeft een standaard poort waar hij draait. Deze poort is 3306 (als je 'm niet zelf veranderd hebt). Bij het connecten naar de database na een verse install is dit (meestal) de manier om te connecten:
code:
1
2
3
4
ip:  localhost
user:     root
password: [niks invullen]
port:     3306

Meestal is er dan wel te connecten... En houdt er rekening mee dat je access rechten van de mysql database dus NIKS te maken hebben met de access rechten van NT/win2k of whatever... MySql heeft afzonderlijke autorisatie.

• drm

drm

f0pc0dert

* drm heeft definitely niet genoeg koffie op vandaag...

poort 80 nemen ipv 3306 |:( :D

maar dan werkt 't idd wel (iig interlokaal)...

* drm vind 't een geinig proggie :)

[sub]verwarring volgens mij:
't is retrieved, en received?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Orphix
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 16:00 schreef CK het volgende:
dit komt 100% zeker omdat jij de versie zonder virtual machine hebt gedownload en je niet j2re 1.4 hebt geinstalleerd?

ik heb het iig aangepast zodat het nu ook werkt met java versies lager dan 1.4.
Nouja ik had zelf 1.4.0-b92 al geinstalleerd. Maar zal wel niet nieuw genoeg zijn :)
Zal het later nog eens proberen :Y)

• Stephan Oudmaijer
Op donderdag 04 juli 2002 17:45 schreef Orphix het volgende:

[..]

Nouja ik had zelf 1.4.0-b92 al geinstalleerd. Maar zal wel niet nieuw genoeg zijn :)
Zal het later nog eens proberen :Y)
hehe, probeer eens met VM machine te downloaden en kijk of het dan wel lukt.

Ik heb trouwens wel een nieuwe build online gezet, kijk daar eens naar !

Bedankt voor de moeite iig, iedereen trouwens !

Greets CK.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik ga het zometeen installeren, wat mij slim lijkt om de lijst van features van MySQLFront te nemen en die erin te stoppen. Verder wat hun missen te zoeken (op o.a. de fora van MySQLFront) en die dan vervolgens ook weer te implementeren.
Let echter wel op MySQL4 dat je op een makelijke manier strax de nieuwe features daarvan kan implementeren.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Het werkt goed! Je kunt er nog niks nuttigs mee, maar dat zal ongetwijfeld komen :)

• Stephan Oudmaijer
features hopen we (Jarno en Ik) met regelmaat toe te voegen, op de planning voor dit weekend / volgende week staan:

- Create table afmaken (gui is al af).
- Editten van data via user interface (kan nu alleen via `run query`).
- Import & Export van databases / tables.

daarna:

- foreignkey support!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
ik heb meer een mierenneukdingetje :X

als je profile opslaat zegtie dat het goed is gegaan maar het icoon het dat venstertje is een kruisje, zou beter een goedje oid kunnen zijn imho

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Zijn er ook al mensen die de Linux variant getest hebben? Daar graag wat extra informatie over!

• drm

drm

f0pc0dert

CK:
- foreignkey support!
Voor MySQL 4.0 of ga je daar zelf een interface voor bouwen?

~ Gottfried Leibniz

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Ik heb het net getest onder linux. Maar bij het installeren krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Preparing to install...
Extracting the JRE from the installer archive...
Unpacking the JRE...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...

Launching installer...

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

Invocation of this Java Application has caused an InvocationTargetException. This application wi          ll now exit. (LAX)

Stack Trace:
java.lang.NoClassDefFoundError
      at java.lang.Class.forName0(Native Method)
      at java.lang.Class.forName(Class.java:130)
      at java.awt.GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment(GraphicsEnvironment.java:62)
      at java.awt.Window.init(Window.java:223)
      at java.awt.Window.<init>(Window.java:267)
      at java.awt.Frame.<init>(Frame.java:398)
      at java.awt.Frame.<init>(Frame.java:363)
      at com.zerog.ia.installer.Main.b(Unknown Source)
      at com.zerog.ia.installer.Main.main(Unknown Source)
      at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
      at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
      at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
      at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
GUI-

Ik heb de versie met java gedownload (snelle server trouwens :))

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 10:26 schreef drm het volgende:

[..]

Voor MySQL 4.0 of ga je daar zelf een interface voor bouwen?
Sinds versie .49 ondersteund MySql al foreign keys op een InnoDB table type. Wij willen die keys visueel configureerbaar maken, om zo het gebruiksgemak van deze optie te vergroten. Cascaded deletes zullen dan mogelijk zijn, hetgeen weer scheelt in database management.

Verwijderd

[b]Op vrijdag 05 juli 2002 10:43 schreef basterd
Ik heb de versie met java gedownload (snelle server trouwens :))
Uiteraard ;)

Wat betreft de installer, er zit blijkbaar een vage trip in. We hebben geen Linux opstelling voor handen dus zitten een beetje met de handen in het haar. Heb je ook java op je systeem? Zo ja zou de versie zonder JRE de moeite waard kunnen zijn.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

code:
1
2
3
4
5
6
Preparing to install...
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable.  You must install a VM prior to
running this program.

Dit krijg ik nu, maar volgens mij is de kans groot dat het aan mijn systeem ligt. De libs staan in /usr/lib/java . Programmeer zelf ook een beetje in java maar tot nu toe eigenlijk altijd in windows dus eigenlijk zelf ook wel nieuwsgierig wat dit nu is.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 12:32 schreef basterd het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
Preparing to install...
No Java virtual machine could be found from your PATH
environment variable.  You must install a VM prior to
running this program.

Dit krijg ik nu, maar volgens mij is de kans groot dat het aan mijn systeem ligt. De libs staan in /usr/lib/java . Programmeer zelf ook een beetje in java maar tot nu toe eigenlijk altijd in windows dus eigenlijk zelf ook wel nieuwsgierig wat dit nu is.
Ik denk dat eerst de situatie in je Linux omgeving onder de loep genomen moet worden. Mocht dat niks opleveren dan zullen we bij de leverancier van de installer te rade moeten gaan vrees ik ;(

• Stephan Oudmaijer
Update: Nieuwe build neergezet nummer 0012pre.

Veranderingen:

- Optimalisaties in actionPerformed van ConnectionWindow. Alle events worden nu goed
afgevangen, geen rare errors meer, overal zit nu een foutafhandelings procedure achter.
de code is nu klaar voor editten/deleten/toevoegen van records.
- Bug fix: table reageert niet altijd goed op dubbelclick event in connectionWindow.
- Bug fix: `run sql query` vanuit database menu in connectionWindow moet 2 keer gesloten worden?!
- ToolBar toegevoegd aan query window. Tevens resizable gemaakt.
- Code toegevoegd zodat table alleen nog geedit kan worden als data wordt weergegeven.
- Bug in dubbelclick event gefixed.
- Show status & show variables aan root menu toegevoegd.
- Query window aanroepen vanuit JToolBar in ConnectionWindow zaten bugs in.
Deze zijn gefixed.
- Fix van jarno op JTree MouseListener geimplementeerd.
- Tooltips toegevoegd aan ConnectionWindow toolbar items en JMySql toolbar items.

Voor alle builds zonder VM geldt dat Java Runtime Environment 1.4 geinstalleerd moet zijn.

Nog even over foreignkey support, de huidige innodb ondersteunt dit, foreignkey support in jmysql zal alleen op innodb tabellen werken.

Update hier te downloaden: (op verzoek van pietb)

http://www.rematch.nl/jmysql/download/update_build0012pre.zip

files in de zip over de files in de installatie directory copieren.

Bug meldingen

Bij een bug melding graag je operating system en de versie vermelden. Tevens ook de Java Runtime Versie die je gebruikt.

Greets CK.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik krijg de volgende fout als ik de versie voor Linux setup zonder VM selecteer...

Preparing to install...

Launching installer...

Error: Unrecognized JVM specific option `-Xmx50331648'.
Error: Unrecognized JVM specific option `-Xms16777216'.
Invocation of this Java Application has caused an InvocationTargetException. This application will now exit. (LAX)

Stack Trace:
java.lang.NoClassDefFoundError: ZeroGd0
at ZeroGd5.<init>(source file unknown:line unknown, pc 0x8224d73)
at ZeroGdm.a(source file unknown:line unknown, pc 0x8644d0b)
at com.zerog.ia.installer.Main.a(source file unknown:line unknown, pc 0x865c9ae)
at com.zerog.ia.installer.Main.b(source file unknown:line unknown, pc 0x864c1ac)
at com.zerog.ia.installer.Main.main(source file unknown:line unknown, pc 0x83314b1)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:native)
at com.zerog.lax.LAX.launch(source file unknown:line unknown, pc 0x82b39d6)
at com.zerog.lax.LAX.main(source file unknown:line unknown, pc 0x8263bcb)

Misschien dubbelop, maar ik zet het hier ook maar even bij:
Linux versie: mandrake 8.2
java version "1.4.0"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.0-b92)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.0-b92, mixed mode)

• Stephan Oudmaijer
Op vrijdag 05 juli 2002 13:27 schreef johnny7 het volgende:
...
Welke linux versie heb je? Welke Java Runtime heb je geistalleerd?

edit:
Ik heb een bug report gesubmit bij zeroG, even kijken wat zij ervan zeggen.

• Pietb
  • Niet online
Kunnen jullie geen updates maken? Iedere keer weer die 1,6 MB (Windows versie, zonder JRE) downloaden voor een paar lullige (no offense) wijzigingen is mij wat te veel werk...

• Stephan Oudmaijer
zie m`n posting hierboven, update link staat er nu bij!!

Greets CK

• johnny7
  • Laatst online: 07-11-2023
Op vrijdag 05 juli 2002 13:35 schreef CK het volgende:

[..]

Welke linux versie heb je? Welke Java Runtime heb je geistalleerd?
Linux versie: mandrake 8.2
java version "1.4.0"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.0-b92)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.0-b92, mixed mode)

Verwijderd

Ziet er goed uit, mooie grafische interface ook :P

[mierenneuk-mode]
Het is handig op een alt-tekstje te showen wanneer je over buttons heengaat. Hoef je ze niet eerst te klikken om te kijken wat er gebeurt.
[/mierenneuk-mode]

Keep up the good work!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 14:11 schreef sKiLL4 het volgende:
Ziet er goed uit, mooie grafische interface ook :P

[mierenneuk-mode]
Het is handig op een alt-tekstje te showen wanneer je over buttons heengaat. Hoef je ze niet eerst te klikken om te kijken wat er gebeurt.
[/mierenneuk-mode]

Keep up the good work!
:) zijn we allemaal mee bezig... Geduld is pas beta 1 ! :D

• Pietb
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 13:42 schreef CK het volgende:
zie m`n posting hierboven, update link staat er nu bij!!
Mijn dank is groot :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

linkje is dood?

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

misschien nog leuk

voor bepaalde views, en dan met name de view waarin je de properties van een table weergeeft onthouden hoe breed ik m'n kolommen wil zien

anders moet ik steeds Field en Privileges breder maken

• Stephan Oudmaijer
Op vrijdag 05 juli 2002 23:32 schreef Annie het volgende:
linkje is dood?
Ja ik zag et ook tot m`n schrik :) Is nu weer back online.

Voor zondag avond staat een nieuwe release geplanned (build 0012), er is al een boel code aangepast. In de release van zondag zal de create table UI werken en de edit data functies ook. Pre release te downloaden via:

http://www.rematch.nl/jmysql/download/update_build0012pre.zip

eerst setup van build 0011 downloaden en de inhoud van deze zip eroverheen copieren. Vanaf morgen zal tevens onze nieuwe url werken, http://jmysql.yi.org .

Greets CK.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Grum mept een mier plat

whitehead: Sinds versie .49 ondersteund MySql al foreign keys op een InnoDB table type. Wij willen die keys visueel configureerbaar maken, om zo het gebruiksgemak van deze optie te vergroten. Cascaded deletes zullen dan mogelijk zijn, hetgeen weer scheelt in database management.

Source: http://www.mysql.com/doc/S/E/SEC446.html
Starting from version 3.23.50 you can also associate the ON DELETE CASCADE or ON DELETE SET NULL clause with the foreign key constraint.
:D

Verwijderd

Die update kan ik wel downloaden, maar ik kan het origineel niet vinden/downloaden. Linkje?

Btw wat ik erover gelezen klinkt goed. Vooral het Foreign Keys verhaal wat nog steeds niet in PHPMyAdmin of MySQLFront zit.

Zodra het linkje er is, zal ik het testen op w2k, met MySQL 4.01 en InnoDB tabellen.

• Stephan Oudmaijer
Op zaterdag 06 juli 2002 09:45 schreef HPE het volgende:
Die update kan ik wel downloaden, maar ik kan het origineel niet vinden/downloaden. Linkje?

Btw wat ik erover gelezen klinkt goed. Vooral het Foreign Keys verhaal wat nog steeds niet in PHPMyAdmin of MySQLFront zit.

Zodra het linkje er is, zal ik het testen op w2k, met MySQL 4.01 en InnoDB tabellen.
gewone versie te downloaden via:

http://www.rematch.nl/jmysql/

Router tripte moest even gereboot worden.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Heb het even bekeken en het ziet er goed uit.
Zomaar een paar puntjes:
  • Met dubbelklikken op een row kan je deze wijzigen (als dat geimplementeerd is). Waarom niet de "access" manier, dus gewoon door de velden lopen en wijzigen waar je wil? Laatste (lege) row is dan ook meteen een mogelijkheid om een insert te doen.
  • Run SQL Query: venster sluit als de query is uitgevoerd. Wat mij betreft graag openlaten zodat je je query kan 'finetunen', of als deze 'klaar' is kunt copy&pasten.
  • Create new table: nieuwe fieldnames zijn ineens lowercase na toevoegen?
  • De eigenschappen van een veld blijven staan na het toevoegen van het veld. Dus bij het toevoegen van nog een veld moet je deze eerst wegklikken (maar dit deel zal nog wel niet helemaal klaar zijn, dus laat maar zitten :P).
Anyway, keep up the good work.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 08:57 schreef Grum het volgende:
* Grum mept een mier plat

whitehead: Sinds versie .49 ondersteund MySql al foreign keys op een InnoDB table type. Wij willen die keys visueel configureerbaar maken, om zo het gebruiksgemak van deze optie te vergroten. Cascaded deletes zullen dan mogelijk zijn, hetgeen weer scheelt in database management.

Source: http://www.mysql.com/doc/S/E/SEC446.html
[..]

:D
Hehehe dat is wel de overtreffende trap van mierenneuken... However, je hebt gelijk, daar kan ik niet omheen...

I stand corrected!

• Stephan Oudmaijer
...
Greets CK.

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Werkt goed, ziet er strak uit.. overzichtelijk..

Alleen een mouse-over-pop-up-dingetje met een beschrijving wat de knopjes doen mis ik nog heel erg.. voor de rest rete strak gedaan!!

Nu moet je dubbelklikken om een row te editen (wat nog niet werkt, maar vooruit.. het is beta ;) )
Is het niet makkelijker om dat zonder pop up te doen? dus gewoon in de tabel zelf?? Heb zelf nooit met Visual Java geprogged, dus weet niet of ut mogelijk is...

CK.. ga eens kijken op: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/528722

• Stephan Oudmaijer
oud..

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 08 juli 2002 00:55 schreef CK het volgende:
En wanneer is die tocht, ik zal er zijn :)
Op/na 20 augusus ongeveer

• Stephan Oudmaijer
[update]De nieuwste versies zijn beschikbaar via onze website: http://www.errorsoft.com[/update]
Pagina: 1