Toon posts:

[Mustek & XP] Scanner laat pc vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Mustek 600 SEP Flatbed scanner, geinstalleerd onder XP (met een tooltje van Mustek, eigenlijk zijn het de W2K-drivers). Het heeft prima gewerkt, maar sinds gisteravond heb ik er ineens problemen mee. Elke keer als ik bv. vanuit Photoshop wil gaan scannen, loopt PS vast (wil ook niet gekilld worden) en doet XP ook niet veel meer. Alleen een reboot helpt dan nog..

Ik heb een reinstall gedaan van de nieuwste drivers (meerdere malen) en van Photoshop (maar andere tekenprogramma's doen hetzelfde), de kabels zijn net nieuw, de printer die door de scanner heen gelust zit werkt prima..

Moet ik dat ding weggooien of heeft iemand een idee?

• D_D_KING
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05-2022

D_D_KING

Payin' the cost to be the

En eerst werkte het wel? Wat is er veranderd sinds gister dan? Nieuwe software geinstalleerd? Logboeken?

Msi k7t266Pro2 ru xp 1800+ @ 2000+ 512 DDR 80 GB Maxtor

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij helemaal niets.. Ik heb gisteravond geprobeerd iets in te scannen en dat halverwege afgebroken omdat het toch niet nodig was. Daarna weigert hij dus alle dienst. Geen nieuwe software (behalve de reinstall). Logboeken? Kan ik ergens een log van dat apparaat vinden?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

mr_petit

opperprutser

heb zelf ook een Mustek, en had onder XP geen problemen (maar draai nu onder W2K).

Volgens mij was dat eerste tooltje gewoon een (tijdelijke) registry aanpassing (zeggen dat XP W2K is), Maar hebben ze nu niet speciale XP drivers?

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Op hun site helaas nog niet.. Weet niemand wat er aan de hand kan zijn als je scanner bij aanroep direct 100% van de CPU claimt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die scanner een weekendje rust gegund, maar hij doet het nog steeds niet.. ;) Iemand nog een idee?

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 14:35

Glabbeek

Dat dus.

Op vrijdag 05 juli 2002 11:21 schreef kietel het volgende:
Op hun site helaas nog niet.. Weet niemand wat er aan de hand kan zijn als je scanner bij aanroep direct 100% van de CPU claimt?
Heb je ook op www.mustek.de (dus de Duitse site) gekeken, daar vond ik voor mijn scanner, de 1200 CU wel echte XP-drivers. Verder kan ik je er helaas niet mee helpen, want die van mij werkt via USB, en uit jouw tekst te begrijpen (printer doorgelust) is de 600 SEP een LPT-scanner :?

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, is een LPT-scanner.. Ik zal die Duitse drivers eens proberen :)

/edit: is dezelfde site als www.mustek-europe.com, staan alleen W2K-drivers op.. :'(
Pagina: 1