[Exact Globe 2000] Kan server niet vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 10:29
Sinds een week krijg ik bij het openen van een gebruikersdatabase in Exact Globe 2000 de volgende error:
Source: D:\Voyager\Dev\e4slayer.dll\edb.cpp (line 3949)
Cannot connect with 'DRIVER={SQL Server};Server=(local);Database=001;TRUSTED_CONNECTION=YES'.

[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opgegeven
SQL State: IM002
EDL error: An error has occurred in the execution of the ODBC function 'SQLDriverConnect'.
Dit was ook nadat ik MDAC 2.7(Microsoft Data Access Components) had geinstalleerd (wat niet eens nodig bleek te zijn voor windows XP). Dus waarschijnlijk hangt het daarmee samen.
Ik snap niet helemaal wat er mis gaat hier, maar volgens mij kan exact de server niet vinden ofzo. Aangezien hier de laatste paar dagen veel mensen over exact praatten d8 ik ik vraag het effe.

Anders gaat ie morgen voor reparatie weg.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

Heeft de gebruiker waarmee je Exact opstart (standaard de huidige windows gebruiker) wel voldoende rechten binnen SQL? (Windows authentication, dus de windows gebruiker moet rechten hebben in SQL server op database 001).
Bel anders Exact support, ik neem aan dat jullie een onderhoudscontract hebben, dat betaal je een hoop geld om hun te mogen bellen ;)

Exact expert nodig?

• Raafz0r
Die mensen heb ik idd al gebeld, en daarmee ook al een afspraak gemaakt om morgen de boel d'r naar toe te brengen om het weer in orde te maken. Echter, dan missen we de pc dus het hele weekend (daarna op vakantie, dus dan boeit het niet).
Als ik het nou zelf op kan lossen (heb geen cd van SQL server en weinig ervaring d'r mee) dan scheelt dat weer tijd.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb nog even op de Exact site gekeken, en alle documenten vertellen eigenlijk hetzelfde: gebruiker heeft geen rchten op de SQL Server en de betreffende database.

Exact expert nodig?

• Raafz0r
Weet je ook hoe ik dat zo kan veranderen (dus zonder dat ik cd's heb van de SQL server) ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
Op donderdag 04 juli 2002 20:40 schreef Raafz0r het volgende:
Weet je ook hoe ik dat zo kan veranderen (dus zonder dat ik cd's heb van de SQL server) ?
achter de server waar SQL server is geinstalleerd plaatsnemen, en inloggen als administrator

vervolgens de 'enterprise-manager' MMC snapin opstarten... en voila, daar pas je dat dus aan,

* Zwelgje gaat niet te veel in de details treden, van mensen die nb een SQL server hebben draaien mag je toch wel verwachten hoe ze deze gaan beheren... en anders zijn er nog wel de boeken! ;) (of www.microsoft.com/sql )

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1