Toon posts:

[IIS/FTP/XP] Virtuele directories niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met IIS in Windows XP professional een ftp server opgezet. Een gebruikersgroep grp_ftp users aangemaakt en daarvan een aantal gebruikers lid gemaakt.

Het idee is om elke gebruiker een eigen map te verschaffen voor uitwisselen/upload en verder toegang tot een aantal mappen verspreid over mijn systeem. De grp_ftp users (en daarmee volgens mij de gebruikers uit die groep) heeft toegangsprivileges tot al deze mappen, tot de persoonlijke mappen alleen de individuele gebruikers (en ik zei de gek).

Op dit moment heb ik in IIS door middel van virtuele directories de volgende structuur aangebracht:

ftproot\gebruiker x\map a
________________\map b
______\gebruiker y\map a
________________\map b

de fysieke ftproot map is dus leeg.

Het probleem is nu dat de gebruikers wel op mijn ftp server kunnen inloggen, maar de virtuele mappen daar niet zien. Zij komen terecht in een lege map, en wanneer ze daar een map aanmaken, blijkt dat in de fysieke ftproot te zijn.

Ik maak dus ergens een serieuze denkfout |:(

Zoals inmiddels duidelijk mag zijn ben ik een IIS n00b, maar ik zit er inmiddels al een paar avonden mee vast, en wil toch verder komen. Zou iemand me een zetje in de juiste richting willen geven?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een hint: dit is een bekende bug in IIS.
In de KB moet je hier wel het e.e.a. over kunnen vinden.

Aangezien ik niet meer weet waar dit artikel precies stond: een workaround:

Maak een lege dummymap aan in je root van je FTP met exact dezelfde naam als de virtual dir. Volg voor de rest gewoon de standaardwerkwijze. Als het goed is en je klikt op deze lege map, dan kom je niet in de lege folder terecht, maar in de juiste virtual dir.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:19 schreef gorgi_19 het volgende:
Een hint: dit is een bekende bug in IIS.
:r

Dank je gorgi_19. En ik neem aan dat KB=knowledge base? Daar had ik nog niet eens gekeken. Mijn KB=gathering.tweakers.net ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op donderdag 04 juli 2002 16:39 schreef IgorMolotov het volgende:

Dank je gorgi_19. En ik neem aan dat KB=knowledge base? Daar had ik nog niet eens gekeken. Mijn KB=gathering.tweakers.net ;)
Is inderdaad van Microsoft. Toch zou ik je willen vragen om voortaan eerst zelf iets te zoeken en mocht dit niet lukken dan pas op GoT te posten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 09:17

siebrand

Oops... typo

Dit is geen bug, maar een feature. Zie ook Q142853.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:04 schreef siebrand het volgende:
Dit is geen bug, maar een feature. Zie ook Q142853.
Excuses aan Microsoft, ik slik de :r weer in. Ook beken ik dat ik vergeten heb in de KB de checken. Maar als het een feature is dat je ze onzichtbaar kan maken, waarom geen feature om ze te laten zien dan?

- hoeft geen antwoord op te komen, ik kan weer verder experimenteren, bedankt voor de moeite allemaal-

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Op donderdag 04 juli 2002 17:25 schreef IgorMolotov het volgende:
Maar als het een feature is dat je ze onzichtbaar kan maken, waarom geen feature om ze te laten zien dan?
Antwoord komt toch: Bill's wegen zijn ondoorgrondelijk. Als je het echt wilt weten kan je voor € 50,- een support call bij Microsoft openen. |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op donderdag 04 juli 2002 17:29 schreef siebrand het volgende:

[..]

Antwoord komt toch: Bill's wegen zijn ondoorgrondelijk. Als je het echt wilt weten kan je voor € 50,- een support call bij Microsoft openen. |:(
Je zou ook gewoon kunnen lezen ipv zo'n dom antwoord:
CAUSE
This behavior is by design. The ability to hide these directories is a security option in the FTP server configuration.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Op donderdag 04 juli 2002 18:00 schreef Koffie het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon kunnen lezen ipv zo'n dom antwoord:
[..]
Sorry? Het serieuze antwoord had ik een post eerder al gegeven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik had je verward met een andere user ;)
Dan nog is het een nutteloze opmerking die nergens op slaat.
Enfin .. back ontopic maar weer :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1