Toon posts:

Stroom voor een US Adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PDA gekocht in Amerika, en die moet ik opladen hiero. De adapter heeft natuurlijk een US aansluiting, maar het volgende staat op de adapter
http://hiljo.ritbit.net/adapter.jpg

input AC 100-240V 50/60hz 0,15A
Output DC 5.7v 800mA

Mijn vraag is of als ik aan de contacten 2 draadjes frutsel en in het stopcontact steek, of er dan een grote knal uit de adapter komt of dat ik mijn PDA er mee kan opladen...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, als ik 't goed begrijp kan hij gewoon 230V aan, hij is alleen voor 240V gemaakt dus hij zal niet op z'n snelst opladen.

Een 'grote knal' heb je als je te veel volt geeft aan een apparaat (dus bij een apparaat die is gemaakt voor 50V gewoon 230V voeren -> dag apparaat).

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik je goed begrijp zou het moeten kunnen?

Verwijderd

Je hebt een universele wereld wijde adapter.
Je hebt alleen een andere voedings kabel nodig die het stopcontact gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. ok ik heb er een kabeltje aan gefrunnikt, en gemeten, de adapter geeft 5,64 volt. MAar mijn PDA gaat niet aan... strange. Ik heb ondertussen ook een USB kabel gekcoht voor dat ding, daar kon ik hetzelfde model mee opladen, (die ging stuk, garantie, vandaar dat ik een nieuwe heb) maar die geeft 5.05 volt...

help...

ZOu het zo zijn dat het apparaat exact 5,7 volt nodig heeft?
ik vraag me af of die adapter in de US exact 5,7 zou geven...

iemand nog een tip?
:(

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

het zou kunnen (is bij mobiele telefoons ook wel eens zo) dat je hem echt leeg hebt gemaakt, dan moet die eerst een paar minuten in de lader voordat die weer een teken van leven geeft.

Verwijderd

Topicstarter
tja. het ding is nieuw. hij is net met de post binnen, en ligt nu al zeker een halfuur aan de lader.

:(
Pagina: 1