Ik heb hier een pctje staan, die ik wil gaan installeren. kreng wil alleen inet fatsoenlijk starten met de hdd op master, hij vertikt het om op master te werken (wordt dan niet herkend) en krijg een error "hdd not found" met het booten vanaf mijn cdrom.
in een andere bak werd hij wel herkend (maar daarvoor had ik hem als slave gezet). dus ik hem terug in die andere bak gezet (weer als master) maar daar werkte hij niet. Zoals iedere tweaker zou denken dacht ik "Help, ik wordt ontvoerd door kabouters Het zou wel eens aan de IDE kabel kunnen liggen"
IDE kabel had ik dus vervangen, maar nog steeds geen hdd die herkend wordt.
Hij formatteert nu wel, omdat ik hem als slave heb gehangen. maar ik wil dit niet. Hij heeft hiervoor gewerkt, maar dat was altijd als slave.
Ding zit op een aparte controller, helemaal in zijn uppie op de pri slave. op sec master en slave zit niets, evenals op de pri master. (zou hij eenszaam zijn?
)
verdere specs.
PIII 450
ABIT BE6
15GB HDD (western digital - WD150) op pri slave
Sony CDRW op sec master
NEC DVD op pri master
Lite-on DVD op pri slave
512MB ram
Iemand enig idee waarom mijn hdd zo onderdanig is?
in een andere bak werd hij wel herkend (maar daarvoor had ik hem als slave gezet). dus ik hem terug in die andere bak gezet (weer als master) maar daar werkte hij niet. Zoals iedere tweaker zou denken dacht ik "Help, ik wordt ontvoerd door kabouters Het zou wel eens aan de IDE kabel kunnen liggen"
IDE kabel had ik dus vervangen, maar nog steeds geen hdd die herkend wordt.
Hij formatteert nu wel, omdat ik hem als slave heb gehangen. maar ik wil dit niet. Hij heeft hiervoor gewerkt, maar dat was altijd als slave.
Ding zit op een aparte controller, helemaal in zijn uppie op de pri slave. op sec master en slave zit niets, evenals op de pri master. (zou hij eenszaam zijn?
verdere specs.
PIII 450
ABIT BE6
15GB HDD (western digital - WD150) op pri slave
Sony CDRW op sec master
NEC DVD op pri master
Lite-on DVD op pri slave
512MB ram
Iemand enig idee waarom mijn hdd zo onderdanig is?