QOL Flatstream vs Superweb

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik denk dat het tijd wordt voor deze topic. Net vernam ik via een andere topic dat ze bij Quickonline's Flatstream ook opeens het fair-use policy de deur uit hebben gegooid en er een 120 uurs limiet (per maand) tegenaan hebben gegooid :(:(:(.
Wat ik nu wil weten is hoe de ervaringen met Superweb is, volgens mij zijn heel veel mensen overgestapt van Superweb naar Quickonline. Hoe zit het met de contractduur van Superweb? Bij Quickonline is deze 3 maanden (je betaalt dan 95 gulden per maand), 6 maanden (je betaalt 85 gulden per maand) en een jaar (je betaalt dan 75 gulden per maand).

Als ik nu moet kiezen uit deze twee providers, welke moet ik dan nemen? Ik heb vanaf morgen ISDN en mijn server die de internetconnectie deelt draait onder Linux. Ik zou ook graag online willen gamen, maar dit is geen vereiste. Hoe zit het eigenlijk met de poorten die open staan?

Oh ja, iedereen die begint over: "neem toch lekker kabel", kom ik die kabel persoonlijk in zijn strot duwen!! :)
Hier in Bussum komt gegarandeerd geen kabel of xDSL voor 2002 :'(
Ik ben dus erg jaloers en zou eigenlijk verhuizen moeten overwegen, maar dat kost ook weer zoveel, bovendien zou ik dan zelf moeten koken. :)

Als ik genoeg info heb, zal ik proberen een samenvatting van de thread te maken en deze ergens online neerzetten.

edit: moet je eens op hun site kijken, ze hebben nu ook smartstream en prostream! Als je tot 4 uur per dag wilt internetten betaal je 150 piek per maand. Moet je vooral kijken naar het verschil tussen Flat en Pro stream, het komt erop neer dat je met Prostream het dubbele betaalt voor hetzelfde!! :(
http://www.quickonline.nl/diensten.asp

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:05
Wat een gesodemieter met die lui zeg!
Er is nu tenminste wel duidelijkheid over het aantal uren dat je online kunt zijn.
Bij Prostream heb je een poortverhouding van 1:1 i.p.v. 1:4 bij Flatstream.
Verder kun je met dubbel ISDN inbellen bij Prostream... het blijft een vage zaak allemaal.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
kijk maar eens op http://www.kieskeurig.nl voor ervaringen, dan komt superweb met hun nieuwe abonnement er een stuk beter vanaf

Verwijderd

Ja........niks 1:4 policy de deur uit gedonderd !!!!!!!

Reken maar eens even na. Volgens QOL is een poort per dag effectief 16 uur beschikbaar (bij mij gaan er 24 uur in een dag, maar ok).

16:4 = 4 uur per dag online zijn zonder de fair use policy te overtreden. QOL brengt in de voorwaarden naar voren dat iedere verhouding boven 1:4 direct als een overtreding wordt beschouwd (zelfs 1:3).

Volgende rekensommetje...Laten we even aannemen dat er 30 dagen in een maand gaan.

30x4=120 uur per maand.

Er verandert dus niets...........

Volgens mij heeft QOL alleen tot deze actie besloten om duidelijk te maken wat 1:4 concreet inhoudt. Zeg nu eerlijk, ook op dit forum zijn daar al aardig wat topics over geweest. Ik geloof ook niet dat QOL na gaat heffen als je per ongeluk langer dan 120u bezig bent.........

Mochten ze dat wel doen, dan kan iedere QOL-gebruiker per direct zijn contract verbreken omdat er sprake is van contractbreuk. QOL blijft in gebreke waardoor het contract zijn rechtsgeldigheid verliest.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
volgens de laatste geruchten worden er brieven gestuurd naar alle abo's

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 22:24

admiral866

The King Personality Disorder

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>volgens de laatste geruchten [/quote]hehe

Verwijderd

Ok tijdslimiet, shit happens maar als je even nagaat dat je bij Superweb een ver"assing" krijgt op je deurmat als je langer dan 50 uur ingebeld zit (5ct/min) moet je ergens wel blij zijn dat QOL gewoon de kraan dichtzet. Wil je langer dan neem je toch gewoon een extra abbo'tje.

En als je het er niet mee eens bent dan gewoon de automatische incasso terughalen, wordt je eruit geknikkerd en dan ga je toch lekker de KPN zitten spekken.

• budi
Maar is dat wel zo simpel? Je zit toch aan een jaarcontract vast en dan ben je toch gewoon verplicht te betalen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Wel erg toevallig dat ze vandaag dit bericht plaatsen, morgen valt dus bij iedereen de brief op de mat.
Je kon binnen 2 weken nog afzeggen en wat is het het weekend? Juist 2 weken!!!

Ze doen dit gewoon om het abonnement prostreamaan de man te brengen waarvan ze zeggen dat het "always on" is.

Eens kijken wat de consumentenbond er van zegt.

• budi
Ja en nu we het er toch over hebben: dit soort praktijken vind ik eigenlijk nog VEEL erger dan dat hele gedoe omtrend UPC!! (maar dàt is ook erg hoor ;))

Pagina: 1