[js] variabelen in verschillende frames

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dit is een heel simpel vraagje, en ik heb al 'een beetje' gezocht. Gevonden:
[topic=222958/1/100]
Geeft voor mij geen oplossing, ze gaan namelijk rommelen met forms.
Mijn kennis van Javascript: +/- 15% snap ik er van... n00b uitleg dus svp, voor de gek die hier al reageert.

Goed, ik leg uit.
Ik heb frame A, het bovenframe met een menubalk. Linksonder staat frame B, de menulijst en rechtsonder is frame C, de content pagina.
Klik bijvoorbeeld op de link 'Home' in A, dan opent hij in frame B menu/home.htm . In menu/home.htm staan links, of niet. Als er links in staan, hoeft de pagina in frame C niet te veranderen. Als er géén links in staan, moet in frame C home.htm openen. (Let op: niet menu/home.htm!)

Met behulp van Papa Eend heb ik al een stukje, maar hij is nu druk en ik moet verder.
In de index.htm staat dit:
code:
1
2
3
4
5
6
function checklink()    {
 if (menu.document.links.length == 0) 
{ 
content.document.location.href= "../standaard.htm";
}
                                }

(waarbij frame B dus 'menu' heet en frame C 'content' heet)
En in elke aangemaakte menu/*.htm komt te staan:
code:
1
<body onload="javascript:parent.checklink();">

Maar. Nu het probleem. Het is wel leuk dat hij nu standaard.htm opent, maar het moet juist een specifieke page zijn. Wordt hij door menu/home.htm aangeroepen, dan moet hij home.htm openen; wordt hij door menu/contact.htm aangeroepen, dan moet hij contact.htm openen.

Ik zei al: ik snap 0,15 van Javascript dus het zal wel basiskennis zijn. Ik heb al geprobeerd om ipv. standaard.htm dan een variabele in te voeren en om dan in menu/home.htm die variabele een waarde te geven, maar dan foutmeldt hij dat de variabele onbekend is.
Het liefste heb ik dat hij uit de pagina (bijv. menu/home.htm) leest dat zijn filenaam 'home.htm' is en dat hij díe file ook weer opent (maar dan home.htm in de root en niet in de map menu).
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Voor een voorbeeld, zie hier:
http://www.stylite.nl/previews/tc-tron
[disclaimer]
Sorry voor de vreemde 'memo' als je die content pagina ziet, Papa Eend is ook even bezig geweest met wat te prutz0ren ;)
[/disclaimer]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[laat maar :z]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zag de code wel maar hem em niet overgenomen, werkte het niet of was het niet toepasselijk?

iig, ik denk dat ik het anders op ga lossen.

Klikken op een link in menubalk in A levert:
framespagina X over de hele breedte onder, dus
frame B | frame C.
Dat kost me wel wat meer werk... maar minder javascript...

dit is nml. weer zo'n vrolijk design dat door de klant zelf bijgewerkt gaat worden, en die 'klant' heeft wel wat html kennis, maar ik geef hem liever niet teveel speelruimte/moeilijke dingen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

kun je wat met stukjes code uit de oplossing die ik in dit topic gaf?

www.jurgroessen.nl

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Misschien kun je hier ook wat mee

* drm heeft helaas geen tijd om er echt in te duiken, dus dacht, misschien dat je er wat aan hebt.

(is uit een ander topic, dus als ik onzin blaat zeg je 't maar)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

function checklink(page)
{
if (menu.document.links.length == 0)
{
content.document.location.href= "../" + page;
}
}

<body onload="javascript:parent.checklink(document.location);">

?!! of denk ik te simpel....

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:58 schreef zellufs het volgende:
?!! of denk ik te simpel....
En hoe weet je nu welk menu frame er komt !?
Klopt dus niet..

Het idee is opzch goed, alleen moet je er nog ff inzetten dat hij dus met de document.location een bepaalde menu.htm pakt, die in frame b zet en deze controleert op links.
Aan de hand daarvan pas je dan frame c aan.
Of ik moet de vraag niet goed begrijpen...
Pagina: 1