Client voor Microsoft netwerken komt er niet bij

Pagina: 1
Acties:

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Ik kan me niet aanmelden op het netwerk omdat me Client voor Microsoft netwerken niet goed was. dus ik hem verwijderen en opnieuw opstarten en toevoegen! wilt u op nieuwe opstarten... uuh.. moet je niet eers mijn win98SE cd??? nee dus nouja dan start je lekker opnieuwe op wijsneus! en ja wat ik als dacht hij vraagt niet om een wachtword en in me netwerk eigenschappen staat dus ook nog geen Client voor Microsoft netwerken!! :( nouja nog een x proberen enz enz maar hij wilt er maar niet bij komen te staan???

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
volgens mij moet je naast

toevoegen/client/microsoft/client voor ms-netwerken

ook een protocol toevoegen. ik weet niet waar je netwerk op draait. tcp-ip vindt ik zelf het mooist omdat netbeui veel broadcoasts verstuurd. dus doe je ook nog:

toevoegen/protocol/microsoft/tpc-ip

tenslotte moet ook je netwerkkaart goed zijn geinstalleerd en dus ook in dat schermpje staan...

veel suc6!
chaozz

chaozz.nl | RetroGameCouch

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Ik heb met netwerk kaart verwijdert zodat er alleen nog maar me externetoegang stond mat tcp/ip.

daarna opnieuw opgestart, netwerkaart geinstalleerd,

opnieuw opstarten, netwerkkaart + tcp/ip voor de netwerkkaart stonden er al en toen weer me client erbij gedaan... en weer hetzelfde probleem dat ie niet om de cd vroeg en hem dus niet erbij wilde zetten :(

Verwijderd

Check:

- TCP/IP
- werkgroep
- nieuwste drivers voor die NIC
- control panel/system/device manager gekeken of daar "iets vreemds" in staat

Mijn windows ME bak ging pas om een inlognaam/ww vragen toen ik client voor MS netw. en sharing aan had gezet.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Heb ik ook allemaal aangemaakt verwijderd toegevoegt enz enz enz maar hij wilt het gewoon maar niet toevoegen :(

Verwijderd

Gewoon om te proberen, doe een netbui erbij zetten als protocol (hmm, zit ie nog in ME, weet niet zeker, doe anders IPX) en kijk eens of je hem er dan wel bij kunt zetten.

Crap, bewijst nog niets natuurlijk maar ja, het blijft een Microsoft product, als het eenmaal werkt vooral niet meer aankomen ;-)

Als dit ook niet werkt kun je proberen om de Netcli.inf te extracten van je ME cd naar c:\windows\inf (reboot time) omdat het zou kunnen dat die corrupt is geraakt. De exacte manier om te extracten moet je maar even nakijken door extract in te typen van een dos prompt. Er is ook een uitgebreid technet artikel over Q129605 het extracten van originele windows files. Dit gaat echter over w9x, zal voor ME wel ongeveer hetzelfde zijn.

succes!
HC

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gedoe, alleen bij mij krijg ik de externe toegangsadapter er niet bij met geen mogelijkheid.
dit alles nadat ik mijn netwerk kaart eruit heb gehaald software had verwijdert en ik krijg het niet voor elkaar (windows erop nieuw op ????????)

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
In veilige mode opstarten en dan alles in je netwerkeigenschappen eens eruit gooien, en in je apparaatbeheer ook je netwerkkaart verwijderen en dan eens weer opnieuwopstarten en installeren wil wel eens helpen

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
schop!

ik heb hetzelfde probleem ook, wat ik ook probeer. ook win98.

Verwijderd

als het na een eental pogingen nog niet lukt dan heeft windows de boel vernaggelt.

oplossing 1. format c:
oplossing 2: Nic verwijderen in control panel en overnieuw installeren
oplossing 3: netwerkkaart in een ander pci slotje gooien. Windows zal hem dan wel weer vinden.
Pagina: 1