Hoe heet mag een Athlon XP 1800 max worden?

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga mijn luidruchtige coolermaster (38 db) vervangen door een Arctic 2000 (20 db) cooler en ik ga Arctic Silver 3 koelpasta gebruiken. Nou is de luchtverplaatsing van de Arctic straks een stuk minder. Ik denk dus dat hij ook wel warmer zal worden als ik de coolermaster eraf haal en de arctic ervoor in de plaats opzet. Ik weet niet hoe jullie verschil tussen normaal en stressed aflezen maar mijn cpu is volgens fanmeter gemiddeld 43c heet. Nu is mijn vraag tot hoeveel graden is het gezond voor mijn Ahtlon?? Wanneer wordt er afbreuk gedaan aan de performance of levensduur?? Of kan je niet stellen dat bij een hetere proc de performance afneemt?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
430 graadjes red-ie niet :)
dan klopt er iets echt niet :o

90-95 graden is echt wel het max, maar zodra ie boven de 80 uitkomt moet je gaan oppassen, meetapparatuur kan er altijd een stuk of een groot stuk naastzitten... :)

Verwijderd

dit is ook gewoon te vinden op www.amd.com

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik hoop dat je 43c bedoelt maar toch :+
Er zit bij de nieuwe mobo's een beveiliging dat ie boven de 75c restart.....dat lijkt mij dus de max....om het dan nog een beetje veilig te houden lijkt mij 65c de maximale stressed temperatuur voor jouw.....Gemiddelde Xptje hier draait denk ik op zo'n 50c graden en dat haal je denk ik ook wel met die andere cooler.....
Verder zou je dit ook wel in de search kunnen vinden hoor :) .....

[edit] ik ben wel een beetje langzaam vandaag.....

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb hier een 1600+ met een arctic 2500 draaien.
Mijn Temps...

idle ongeveer 48 graden
en stressed 55 graden.

ik denk zo heel stil in mijn hoofd dat een 1800+ met een langzamere fan toch wel iets warmer word. (ook met arctic silver 3)(maar 2 graden verschil dan met de prut die bij de cooler zit)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Boven de 70°C moet je je zorgen gaan maken :)
En een cooler die 20 dB geluid maakt staat gewoon stil hoor ;)
20 dB is hetzelfde als je adem inhouden in een doodstille kamer... (Je hoort dus totaal niks)

The devil is in the details.

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Op donderdag 04 juli 2002 13:59 schreef shadax het volgende:
... Ik weet niet hoe jullie verschil tussen normaal en stressed aflezen maar mijn cpu is volgens fanmeter gemiddeld 43c heet...
Heel eenvoudig:
idle is als ie niks doet
stressed is de temp als je je cpu belast, bv. door een half uurtje te gamen of zo. Bij mij scheelt dat een graad of 5 op de cpu temp en een graad of 2 op de casetemp.

Specs

Pagina: 1