[scanner] overleden?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 14:30
Mijn scanner (een HP Scanjet 5100C) is al een tijdje kaduuk maar nu heb ik em eigenlijk wel nodig...
Alleen als ik ga scannen dan gaat het "scanblok" (of hoe je dat ook noemen moet) dat normaal naar het begin van de pagina moet gaan, nog net iets verder naar beneden. Dus hij is ook eerder onderaan de pagina. En dan gaat iet tegen de onderkant van het chassis botsen |:(. Ook is alles dat ie wel scant zwart.
Is het nog zinnig om em proberen te maken/te laten maken? Of is ie totaal overleden?

tvw

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
laten maken is de moeite meestal niet bij een normale scanner, kosten liggen veel te hoog dan :)

als je denkt dat je het zelf kan, proberen kan geen kwaad

lijkt iig een vaag probleempje, aangezien de aandrijving niet goed is, en het scangedeelte lijkt ook niet goed :)

misschien een adaptor die niet goed is, of de software die niet meewerkt :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik twijfel of het wel zin heeft om te laten maken, aangezien de kosten soms hoger als een nieuwe scanner zijn bij de reparatie.

Neem evt. contact op met de leverancier of zelfs HP over reparatiekosten e.d., vergelijk deze prijs met een nieuwe scanner en neem je besluit :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Daar heb ik er ook eentje van liggen. Scanner loopt te ver door, botst tegen de onderkant en kan daarna niet meer naar boven. Je kan 1 scan maken en dan moet ff de stekker eruit.

Waarschijnlijk simpel te repareren als je de band over de tandwieltjes iets scherper afsteld. Opsturen naar HP is geen optie, kan je beter een nieuwe kopen.

Nu nog tijd om dat ding open te schroeven :z

• iets
Nou de software lijkt me goed want ik krijg geen foutmeldingen.
Welke adaptor bedoel je? :?

tvw

Verwijderd

Voor €60 heb je al een nieuwe scanner! Ik zou 'm dus als overleden beschouwen.

Ps; Zonde trouwens voor zo'n schitterende scanner ;)

• iets
Ik heb em al opengeschroeft maarja waar moet ik naar kijken?

tvw

• iets
Op donderdag 04 juli 2002 14:02 schreef didaaf het volgende:
Voor €60 heb je al een nieuwe scanner! Ik zou 'm dus als overleden beschouwen.

Ps; Zonde trouwens voor zo'n schitterende scanner ;)
Dat accepteer ik niet ;), hij kostte me handen vol geld en ik heb er maar iets van 10x mee gescand ofzo ;(.

tvw

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:03 schreef joshuasioso het volgende:
Ik heb em al opengeschroeft maarja waar moet ik naar kijken?
waar staat de scanner als je begint met scannen ?
niet aan het begin, dan moet je er ff voor zorgen dat ie daar wel staat, kun je met die zwarte band gewoon beetje klooien :P

• iets
Op donderdag 04 juli 2002 14:08 schreef Vrieskerel het volgende:
waar staat de scanner als je begint met scannen ?
niet aan het begin, dan moet je er ff voor zorgen dat ie daar wel staat, kun je met die zwarte band gewoon beetje klooien :P
Als ie begint dan gaat ie naar wat dat ding denkt dat het begin is, te laag dus! en ik heb al wel (hard!) aan de warte band zitten trekken maar hij zit muurvast vast aan het scanblok.

tvw

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Is het dan geen garantie? Als hij zo nieuw is dan kan je hem laten afhalen door HP/van Gend en Loos en krijg je later een gerepareerd / nieuw (als je mazzel hebt) retour.

Als je hem openmaakt dan verlies je meestal je garantie.

Je kan kijken naar de band die over de tandwieltjes loopt; waarschijnlijk heeft de lamp bovenaan nog meer ruimte om verder omhoog te gaan. Trek die band over de tandwieltjes (wieltjes stil houden) nog even verder omhoog.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:22 schreef superduper het volgende:
Je kan kijken naar de band die over de tandwieltjes loopt; waarschijnlijk heeft de lamp bovenaan nog meer ruimte om verder omhoog te gaan. Trek die band over de tandwieltjes (wieltjes stil houden) nog even verder omhoog.
dat bedoelde ik dus ook, en niet het scanblok

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik had dit met mijn HP3300 ook, het beeld was niet helemaal zwart maar ik miste 1 kleur oid. Het bleek dat de flatcable die naar de scanunit gaat niet helemaal goed in de connector zat. Heb 'm aangeduwd en toen werkte die weer.

De tandsnaar verstellen heeft geen nut. Er zit een lichtsluisje achter in de unit die ervoor zorgt dat de leesunit stopt, bij mij klapte die dus ook tegen de achterkant aan vanwege de losse kabel.

PS> Dit was allemaal gebeurd omdat ik de scanner gebruikt had terwijl de transportlock er nog op zat...

• iets
Op donderdag 04 juli 2002 14:22 schreef superduper het volgende:
Is het dan geen garantie? Als hij zo nieuw is dan kan je hem laten afhalen door HP/van Gend en Loos en krijg je later een gerepareerd / nieuw (als je mazzel hebt) retour.

Als je hem openmaakt dan verlies je meestal je garantie.

Werkt niet, hij gaat altijd naar hetzelfde beginpunt.

tvw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had iets soortgelijks met een cheap ass scanner.
ding opengemaakt en de lichtbak teruggeduwt, toen laten scannen en gekeken waar de fout zat, bleek een staalkabel niet goed te zitten, ding rechtgetrokken en het werkt weer perfect.

• iets
Op donderdag 04 juli 2002 14:26 schreef BigSurf het volgende:
PS> Dit was allemaal gebeurd omdat ik de scanner gebruikt had terwijl de transportlock er nog op zat...
Wat is een transportlock?

tvw

• iets
Op donderdag 04 juli 2002 14:30 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik had iets soortgelijks met een cheap ass scanner.
ding opengemaakt en de lichtbak teruggeduwt, toen laten scannen en gekeken waar de fout zat, bleek een staalkabel niet goed te zitten, ding rechtgetrokken en het werkt weer perfect.
welke staalkabel?

tvw

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mn HP Scanjet 5P. Soms scant ie weer prima maar dan begint ie weer vreselijk te ratelen en krijg ik alleen maar strepen etc in beeld. Of de scan lukt gedeeltelijk maar er staan strepen over de foto :'(
Ik heb em al uit elkaar gehaald en die band losgehad etc en beetje olie op de rails gedaan maar hij doet het nog steeds, en willekeurig ;(

Wil ook graag weten waar dit aan kan liggen, lijkt wel alsof de scanjet niet door heeft dat het einde is bereikt ... heb ik altijd met mn girosaldo en dan maak ik ook veel herrie :P

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:14
Op donderdag 04 juli 2002 14:32 schreef joshuasioso het volgende:

[..]

Wat is een transportlock?
Dit is een switch aan de achterkant die tijdens het transport de lichtbak vasthoudt. Ik dacht dat het was om de voedingsplug te zekeren (had geen gebruiksaanwijzing) en heb de scanner toen aangezet met de lock erop. Dat klonk niet fijn :'(

• iets
Tering je krijgt er wel koppijn van als je er telkens inkijkt :P.

tvw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 04 juli 2002 14:36 schreef joshuasioso het volgende:

[..]

welke staalkabel?
die je lichtbak voorttrekt

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sorry voor de kick maar ik heb precies hetzelfde probleem, ik wou vanmorgen een scan maken (scanner stond altijd wel aan, maar was niet aan de computer gekoppeld)

XP herkent 'm prima.. ik scannen, hij scant echter alleen zwart (pikzwart) en aan het einde begint ie een berg te ratelen en wil de scankop niet meer terug :(
Ik heb de scankop weer teruggekregen naar de beginstand maar als ik nu weer wil scannen precies hetzelfde: zwart plaatje en aan het einde wil hij niet meer terug.

Nog tips? :( dit zuigt best wel want het was destijds (1998) best een dure scanner en zoveel heb ik 'm niet gebruikt..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• iets
Heb mijn scanner ondertussen allang bij het grof vuil gezet. Wel jammer voor zo'n duur ding.

tvw

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Ik had iets soortgelijks met een Scanjet 4P. Alle spiegeltjes en lensjes in de scankop (voorzichtig!) schoongemaakt en geen problemen meer! Hetzelfde heb ik ook gedaan met een scanjet IICX. (nog oudere scanner)

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1