Toon posts:

[adsl] Win98 en intern netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt, en ja, ik heb op google gekeken maar:
1. Of ik kan niet kijken of
2. Mijn specifiek probleem komt nergens voor

Anyway, ik zou jullie hulp appriciëren met het volgende:

Ik moet tijdelijk gebruik maken van Windows 98.
Hierop wil ik adsl werkend hebben en tegelijk gebruik kunnen maken van het intern netwerk.

ADSL werkt prima, maar het intern netwerk is niet te bereiken.
Ik heb mijn intern ip ingesteld op 192.168.0.1, pingen hiernaar werkt niet en als ik ping naar mijn computernaam krijg ik het ip-adres van de adslverbinding ipv het intern ip.

Ik moet de overige interne ip-adressen kunnen bereiken, omdat ik anders niet kan printen (netwerk printer hangt op 192.168.0.4).

Wat kan ik proberen?
Ik heb hier onder XP e.d. nog nooit problemen meegehad, bij (volgens mij) dezelfde settings maar nu kom ik er ff niet meer uit :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Probeer eens om dit te doen:
code:
1
net use lpt2 \\192.168.0.4\<sharenaam-printer>

Als het goed is moet je dan kunnen printen.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm...heb ik niet duidelijk gezegd maar de netwerkprinter is een _echte_ netwerkprinter, dus met eigen ip adres.
Geen sprake dus van een share-naam....

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Dit lijkt me nu typisch een geval van een [forum=19]-probleem :).

Je hebt toch wel twee netwerkkaarten in de PC die je noemt, neem ik aan? Dus één die naar ADSL gaat en dus IP 10.0.0.150 heeft, en de andere die naar het interne netwerk en de printer gaat en dan 192.168.0.1 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 14:52 schreef Kjev het volgende:
Dit lijkt me nu typisch een geval van een [forum=19]-probleem :).

Je hebt toch wel twee netwerkkaarten in de PC die je noemt, neem ik aan? Dus één die naar ADSL gaat en dus IP 10.0.0.150 heeft, en de andere die naar het interne netwerk en de printer gaat en dan 192.168.0.1 heeft.
Jazeker, twee NIC's erin zoals jij toelicht....