[Stille pc] Hoe verder?

Pagina: 1
Acties:

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb een tijd geleden een nieuwe pc in elkaar gestoken met deze hardware:

o AOPEN HQ midi-kast
o Asus A7V266 E + AMD Athlon TB 1700+
o Asus V7100 PRO (GeForce 2 MX 400)
o andere dingetjes :)
o Silverado NOISEcontrol
o IBM Deskstar 7200 RPM

Maar na het voor de eerste keer aanzetten schrok ik van de herrie... J*z**, net een raket die moest opstijgen! :r

Herrie voornamelijk door de PSU van AOPEN, dus die gisteren vervangen door een ENERMAX EG365AX-VE(FMA) (350 watt, 2 stille fans, regelknop). Scheelt wel wat... maar niet wat ik verwacht had :( (trouwens ook een ENERMAX casefan erbij, ook regelbaar en zo gezet dat ik hem niet hoor).

Vraag: ik hoor sommigen zeggen dat ze hun voeding "amper/niet" horen. Ik alle andere herrie-zooi uit.. en hoor de PSU wel zoemen, maar die komt normaal niet boven andere dingen uit. Dit is neem ik aan gewoon normaal?

Vraag2: de fan op de GeForce maakt HERRIE, en dat mag dus niet. Waar kan je een stillere fan voor dat ding kopen (of andere oplossing)

Vraag3: is het nuttig om de boel te isoleren met spul?

Verwijderd

Een helegoede kast kopen met dempings matten :P

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb alle fans in m'n kast vervangen door Papst koelers.
Via aconto.de kun je ze werkelijk in alle soorten en maten bestellen.

Verder heb ik de chipset-fan uitgeschakeld (stekkertje losgetrokken), nutteloos ding aangezien ik op het moment niet overklok, maar ik heb een kleine Papst fan liggen ter vervanging.

Er zitten nu *telt* 7 fans in m'n kast, 6 van 8cm en 1 van 9,2cm en het is nog steeds heerlijk stil. Het kost een paar centen, maar voor minder dan Papst doe ik het gewoon niet meer.

Verwijderd

nee ik denk het niet als jouw voeding het meeste geluid maakt

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vraag2: de fan op de GeForce maakt HERRIE, en dat mag dus niet. Waar kan je een stillere fan voor dat ding kopen (of andere oplossing)
zie wel es van die orb dingetjes voor geforces....weet niet of dat wat is? :)
je filtert er een stukje hoge tonen mee maar laag merk je geen verschil eigelijK :)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:27 schreef geckowtje het volgende:
Ik heb een tijd geleden een nieuwe pc in elkaar gestoken met deze hardware:

o AOPEN HQ midi-kast
o Asus A7V266 E + AMD Athlon TB 1700+
o Asus V7100 PRO (GeForce 2 MX 400)
o andere dingetjes :)
o Silverado NOISEcontrol
o IBM Deskstar 7200 RPM

Maar na het voor de eerste keer aanzetten schrok ik van de herrie... J*z**, net een raket die moest opstijgen! :r

Herrie voornamelijk door de PSU van AOPEN, dus die gisteren vervangen door een ENERMAX EG365AX-VE(FMA) (350 watt, 2 stille fans, regelknop). Scheelt wel wat... maar niet wat ik verwacht had :( (trouwens ook een ENERMAX casefan erbij, ook regelbaar en zo gezet dat ik hem niet hoor).

Vraag: ik hoor sommigen zeggen dat ze hun voeding "amper/niet" horen. Ik alle andere herrie-zooi uit.. en hoor de PSU wel zoemen, maar die komt normaal niet boven andere dingen uit. Dit is neem ik aan gewoon normaal?

amd thunderbird 1700+ zoon eentje wil ik ook wel :P

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:43 schreef Jalla het volgende:

[..]

amd thunderbird 1700+ zoon eentje wil ik ook wel :P
|:(
zeg dan niets
|:( |:(
Pagina: 1