[java] open Alpha test DukeBox

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Zoals ik in een ander topic al aangaf wilde ik heel graag een MP3 player die met plugins kon werken zodat ik zelf goed kan bepalen in welke volgorde ik de liedjes kan luisteren.

Na wat gepuzzel en gezoek ben ik uiteindelijk enhtousiast aan het programmeren geslagen en ik ben een heel eind gekomen. :) Zover dat ik het graag door wat meer mensen wil laten testen, 2 zien meer dan 1 blablabla

Afbeeldingslocatie: http://www.javahova.net/personal/wasigh/DukeBox.jpg

DukeBox (werktitel ik heb nog geen leuke naam) heeft de volgende 2 soorten plugins:

Gewone plugins:
Deze plugins worden geladen en er verschijnt evt een Panel in het PluginPanel.

MusicProvider plugins:
De MusicProvider plugins verzorgen de muziek die de MP3Player draait.
Als de musicProvider over een panel beschikt wordt deze ook in PluginPanel (JTabbedPane) weergegeven. Ook wordt er een verwijzing in het menu gezet

Verder zijn er 2 Listeners:
SongChangeListener:
wanneer een liedje start, stopt of aan het spelen is, krijgt deze listener dat te horen via SongEvent's

MusicProviderChangeListener:
Wanneer er een andere MusicProvide aktief wordt geeft de Mp3PLayer dit event.

De basis voor een aantal leuke plugins ligt er iig wel dacht ik. Als er nog dingen missen dan hoor ik het graag :)
mogelijk

Ik heb DukeBox gebouwd en getest op een windows machine. Of hij op andere machines werkt is afhankelijk van je Java Media Framework (JMF)implementatie. Om te zorgen dat DukeBox werkt moet je even JMF downloaden bij sun (java.sun.com) en installeren.

installatie instructies zitten in de zip..

http://www.javahova.net/personal/wasigh/DukeBox_HVL_20020703.zip

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
edit:
beter lezen |:(

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb het niet getest, maar het ziet er wel gaaf uit. Waar ik benieuwd naar ben is waar de code vandaan haalt om de mp3s af te spelen? Doet Java dat voor je?

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 13:15
Erg leuk bedacht! Misschien is het een idee om een cvs boom op te zetten en via cvs te developpen ? Kunnen mensen meedoen en zo iets leren van jmf enzo ?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 21:36 schreef SWfreak het volgende:
Heb het niet getest, maar het ziet er wel gaaf uit. Waar ik benieuwd naar ben is waar de code vandaan haalt om de mp3s af te spelen? Doet Java dat voor je?
Doet idd de JMF voor je..

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

offtopic:
[ali G]

Jij hebt Tori Amos! Respect!

[/ali G]

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 13:15
Ik heb hem ff in IntelliJ geladen en hij doet het inderdaad ! Geweldig vind ik dat !

Ik heb btw wel een regel in de code moeten veranderen, om het werkende te krijgen.

Mooi gedaan !

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 19:52 schreef ycode het volgende:
Ik heb hem ff in IntelliJ geladen en hij doet het inderdaad ! Geweldig vind ik dat !

Ik heb btw wel een regel in de code moeten veranderen, om het werkende te krijgen.

Mooi gedaan !
Wat heb je moeten veranderen?

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 01:07
[shame]
Je kunt nu het programma draaiien door op de Command prompt het commando:

java net.javahova.dukebox.DukeBox

Er verschijnt wat debug output op de prompt en het programma zal laden.
wat voor Command prompt bedoel je? Ik gebruik (voorlopig nog) PowerJ (ja ik weet het... :'( )
[/shame]

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 20:29 schreef TheRebell het volgende:
[shame]
[..]

wat voor Command prompt bedoel je? Ik gebruik (voorlopig nog) PowerJ (ja ik weet het... :'( )
[/shame]
Dosshell oid,

Maar in powerJ zal toch ook wel kunnen runnen?

• TheRebell
nou als ik het pad aanpas(zoals ik je beschrijving) en ik in een dosboxje die regel type dan zegt ie dat java niet wordt herkend als een interne of externe opdracht. Moet ik dan die JVM installen of :?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 05 juli 2002 22:48 schreef TheRebell het volgende:
nou als ik het pad aanpas(zoals ik je beschrijving) en ik in een dosboxje die regel type dan zegt ie dat java niet wordt herkend als een interne of externe opdracht. Moet ik dan die JVM installen of :?
Dan moet je hem ff goed in je path zetten ;)

vb
set path=%path%;c:\jdk1.4\bin

• TheRebell
Op vrijdag 05 juli 2002 22:50 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Dan moet je hem ff goed in je path zetten ;)

vb
set path=%path%;c:\jdk1.4\bin
:? over welk path heb je het nu

heb het gevoel dat ik nu echt wreed verkeerd bezig ben |:(

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

je kan het pad onder windows op verschillende manier instellen. Als je zit onder win2k/xp dan kan je dat doen via environmental variables, maar je kan het ook doen mbv een batfile (mijn favoriet). Als ik een java prog opstart, dan maak ik daar een bat file voor, waarin het pad staat naar de jdk bin dir en ik stel meteen even het classpath in.
Pagina: 1