Toon posts:

[Debian] driver disk tijdens install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een stapel floppen maak voor Debian (Woody) kan ik de rescue disk maken en 4 driver disks, driver-1.bin t/m driver-4.bin. Misschien denk ik wel verkeerd, maar moet het niet mogelijk zijn om bij de installatie bij het laden van modules van diskettes 1 van deze 4 diskette te gebruiken? Ik krijg steeds een error van unable to mount floppy.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Je hebt twee diskette's om mee te booten, eerst de rescue om de kernel te laden en dan de root voor het install menu-tje e.d. In dat menu kun je gewoon kiezen voor modules installeren en dan een van de diskette's erin stoppen. Als deze goed gemaakt zijn, (met rawrite ofzo) zou dit gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
en maakt het dan nog uit of ik die floppen onder Windows 2000 maak? Want ik kan me herinneren dat ik vroeger floppen onder windows 98 moest maken, omdat WinNT dat niet goed deed.

• cool_zero
Ik heb onder win xp en win 2k nog nooit problemen ermee gehad, dus lijkt me geen probleem. Als de floppies het bij mij niet doen dan zijn meestal de floppies gewoon kapot :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de floppen uit: http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/current/images-1.44/bf2.4/
De rescue en de root flop doen het goed, maar wanneer is preload modules from floppy kies uit het menu en er een driver flop instop krijg ik de melding: unable to mount floppy. Wanneer ik het handmatig probeer in een shell krijg ik deze fout: mount: mounting /dev/fd0 on /floppy failed: Invalid argument
De floppen zijn niet stuk, want als ik root.bin op een van die driver floppen zet werkt ie wel...

Ik ga het nu ff proberen met de standaard woody floppen

• cool_zero
Ik gebruik altijd compact i.p.v bf2.4, daar schijnen ook wat meer ata raid controllers in te zitten. en als je disk handmatig mount moet je er waarschijnlijk nog bij zetten welk filesystem je gebruikt, dus mount -t msdos /dev/fd0 /floppy

• deadinspace
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Wel kan het zijn dat je voor Windows NT rawrite2.exe ofzo nodig hebt ipv rawrite.exe.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, ik word hier echt ff leip van. Bij geen een van de sets kan ik ze mounten. Ik heb inmiddels compact, normal en die bf2.4 geprobeerd. Wat kan dat nou zijn joh??
Ik denk trouwens dat bf2.4 de juiste zijn voor mij, want daarin staat: CONFIG_I2O=y en dat is de goede module. Maar ja, als je de driver floppen niet kan benaderen :(
disk handmatig mount moet je er waarschijnlijk nog bij zetten welk filesystem je gebruikt, dus mount -t msdos /dev/fd0 /floppy
Is het wel fs wel msdos op dit flop?? Kan ze namelijk in een andere linux bak ook niet mounten met -t msdos

• cool_zero
Ik heb ook even geprobeerd tijdens een setup de driver disk te mounten en ook op een al draaiend systeem maar op beide lukte het mij niet. Eerder werkte het gewoon, maar nadat ik een zelfgemaakte kernel op de rescue disk heb gezet heb ik het nooit meer gebruikt, dus misschien dat het daar door komt. Maar ik kan die driver disk niet mounten als msdos, ext2, ext3. Misschien is het nog minix ofzo, maar dat kon ik niet uittesten.

Verwijderd

Topicstarter
ff een quote uit:
http://www.linuxalpha.org/archives/debian-alpha/July2000/0217.html
> Since several attempts with rescue.bin always have been successful and
> several attempts with root.bin, driver-1.bin or driver-2.bin always
> failed, I cannot help but thinking, that the *.bin files are not O.K.

The files are OK. The only "problem", is that the .bin files (and thus the floppies) don't contain filesystem images. You are just not supposed to mount them! :-)
Blijkbaar kan je de driver floppen niet direct mounten, net als de root flop. De rescue overigens wel. Maar hoe the fuck moet je dan ooit je drivers laden met installeren??

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:04 schreef Nokia het volgende:
ff een quote uit:
http://www.linuxalpha.org/archives/debian-alpha/July2000/0217.html
[..]

Blijkbaar kan je de driver floppen niet direct mounten, net als de root flop. De rescue overigens wel.
dat klopt.
Maar hoe the fuck moet je dan ooit je drivers laden met installeren??
Bij de het installatiestukje "kernel and modules" vraagt ie daar om. Op een gegeven moment vertelt het systeem dat het tijd is dat je die driverdisks in je diskdrive moet doen. Gewoon het menu volgen en goed lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de het installatiestukje "kernel and modules" vraagt ie daar om. Op een gegeven moment vertelt het systeem dat het tijd is dat je die driverdisks in je diskdrive moet doen. Gewoon het menu volgen en goed lezen.
Ja, maar dat is pas nadat je je root system gepartitioneerd en gemount hebt. Jij bedoelt het stukje kernel en modules, maar ik bedoel het preloaden van modules die vereist zijn om bijvoorbeeld je scsi en/of raid controller aan de praat te krijgen. Blijkbaar zijn die driver diskettes niet daar al nodig, ik moet dus een andere driver diskette hebben. Nou ik hou er ff mee op voor vandaag, tot morgen :P
Pagina: 1