Toon posts:

Klein studio opstelling...

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, binnenkort ga ik monitors kopen en een mixer etc.
Nou zag ik een vrij goedkope opstelling:

http://www.tekguide.net/doyouknow/d2002,02,25.shtml

wat denken jullie hiervan?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ligt eraan.. als je veel geld te besteden hebt..zou ik deze combo niet doen..
usb is niet geweldig met geluid op de PC, op mac immers wel.
De behringer truth nemen in kwaliteit af na verloop van tijd, maar voor et geld mag je niet klagen.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

heb je daar ook nog speciale software voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
ok thx gitaar, dat d8 ik al van dat USB...ok..maar de speakers zijn niet zo duur...maar die zijn voor de rest wel goed voor zijn prijs..ik ben namelijk beginnend producer, dus ik wil het allemaal nog rustig leren

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

Op donderdag 04 juli 2002 12:58 schreef gitaarwerk het volgende:
usb is niet geweldig met geluid op de PC, op mac immers wel.
Het is maar een controller hoor, je gaat er geen geluidsignaal doorduwen, en je muis hangt ook usb. De outputs zoals de monitors kan je nog rechtstreeks aan je geluidskaart hangen...

USB geluid is iig wel mooi => Extigy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dan moet je die dingen gewoon hebben :)
echter is het voor het maken van dance/trance/etc
niet egt heel erg nodig om goeie speakers te hebben.. pas als je af gaat mixen... (doe ik zelf ook ergends anders)

een leuk programmatje die je misschien goed kan gebruiken bij het maken van electronische muziek (ik neem an dat je dat maakt : 'producen' ) is Reason,..
die kan je heel mooi samen laten werken met cubase etc.
Btw, dat paneeltje is wel heel leuk als midi controller.. echt top.. daarom schaf ik hem 'misschien' zelf aan als controller

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 13:18 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Het is maar een controller hoor, je gaat er geen geluidsignaal doorduwen, en je muis hangt ook usb. De outputs zoals de monitors kan je nog rechtstreeks aan je geluidskaart hangen...

USB geluid is iig wel mooi => Extigy
het is wel een geluidskaart hoor :P
extigy is wel aardig.. maar te hoge cpu load enzo ook... daar heb ik al wat ervaringen mee gehad.. kan beter een goeie gelijk kopen..
een hoontech bijvoorbeeld.. :?

Verwijderd

Topicstarter
nah ik ben van plan de 6fire te halen met dit alles...ik maak trouwens hiphop...moet ik daar ook rekening mee houden met de aanschaf van apparatuur?

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

:?

Dus dat ding kan je als vervanger van een multi-track geluidskaart gebruiken ? of heb ik dat fout... Ik dacht dat het alleen maar een midi-controller was

Verwijderd

Zo te zien is het niet alleen een controller, want je sluit ook je monitors enzo op dat ding aan.
En dan zit je toch weer met de beperkingen van USB.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 13:44 schreef KIP het volgende:
Zo te zien is het niet alleen een controller, want je sluit ook je monitors enzo op dat ding aan.
En dan zit je toch weer met de beperkingen van USB.
precies! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben beginnend, Ik koop dus een Geluidskaart (6fire), monitors (behringer) en ik heb al een microfoon...
Hoe moet ik mijn thuisstudio opstellen???
Ik weet wel hoe het kan, maar ik weet niet wat de beste opstelling is.

Ik had zoiets in gedachten:
Monitors-->geluidskaart
Microfoon-->geluidskaart
koptelefoon-->geluidskaart
en als ik ga opnemen dan speel ik de instrumental gewoon op m'n pc af..
En dan neem ik gewoon tegelijk ook m'n stem op met Cooledit.

Ik weet dat dit totaal geen goede opstelling is, ik heb begrepen dat ik ook een mixer nodig heb. Maar waar moet ik deze plaatsen?en Waarvoor?En hoe ziet m'n opstelling er dan uit?

Weet iemand sites waar ik dit soort dingen kan vinden, voor beginnende producers.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 04 juli 2002 12:56 schreef playa het volgende:
Hey mensen, binnenkort ga ik monitors kopen en een mixer etc.
Nou zag ik een vrij goedkope opstelling:

http://www.tekguide.net/doyouknow/d2002,02,25.shtml

wat denken jullie hiervan?
Die monitoren zijn echt zo goed, misschien wel het beste wat je voor die prijs kunt krijgen. Daar KUN je iig geen kat in de zak voor kopen. Verder, hoe connect je zo'n mengpaneel naar je geluidskaart. Gaat normaal toch gewoon line out in de line in van de sblive (of welke betere kaart je ook mag hebben)? Maar dan ontvang je maar EEN kanaal. Geen 8 ofzo... Hoe zit dat?
Wij willen ook een mengpaneel gaan kopen, maar dan gewoon een Behringer MX2642 ofzo (ook best goedkoop, 440 euro geloof ik)

http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=MX2642A&lang=eng

Ik neem aan dat als je een sblive! hebt je de hoofdoutput gewoon in je linein van de sblive! pleurt? Als wij nou multitrack willen opnemen, en niet 2 tracks, maar gewoon 4. Welke geluidskaart is dan aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
hm ok de mengpaneel dus op je geluidskaart en de moniors op je mengpaneel...en dan ook de microfoon in de mengpaneel....en de output van de mengpaneel weer naar Line in van geluidskaart??of naar een apparaat die alles op kan slaan ofzo..

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

ps die Tascam is erg leuk maar heeft wel een beetje last van latency... eigenlijk is ie gewoon traag :) Ik heb er geen lange ervaring mee maar was ooit van plan dit te kopen maar strande op de trage bediening. Maar goed wie weet ben ik gewoon een zeikerd :) (owja ik ben een zeikerd :o)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 15:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die monitoren zijn echt zo goed, misschien wel het beste wat je voor die prijs kunt krijgen. Daar KUN je iig geen kat in de zak voor kopen. Verder, hoe connect je zo'n mengpaneel naar je geluidskaart. Gaat normaal toch gewoon line out in de line in van de sblive (of welke betere kaart je ook mag hebben)? Maar dan ontvang je maar EEN kanaal. Geen 8 ofzo... Hoe zit dat?
Wij willen ook een mengpaneel gaan kopen, maar dan gewoon een Behringer MX2642 ofzo (ook best goedkoop, 440 euro geloof ik)

http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=MX2642A&lang=eng

Ik neem aan dat als je een sblive! hebt je de hoofdoutput gewoon in je linein van de sblive! pleurt? Als wij nou multitrack willen opnemen, en niet 2 tracks, maar gewoon 4. Welke geluidskaart is dan aan te raden?
ff op inspringen..
Behringer mengtafels zijn ronduit kut voor je studio,... voor et geld mag je niet klagen.. maar :
1. Hij ruist
2. Zijn preamps zijn nou niet erg goed.
3. Zijn eq is bagger
4. De duurdere behringer mengtafels gebruiken wel alp faders, maar de schakeling erachter is zo bagger dat je niet een al te goeie kanaalscheiding hebt.. ga eerder voor een spirit, ik heb de SX, en daar ben ik dik tevree mee..

Monitoren van behringer zijn niet zo supergoed als jij denkt, ze kleuren redelijk maar voor beginner en zeker zijn prijs, mag je niet klagen.. wil je echt wat beters? dan betaal je het dubbele en koop je een tannoy system 600 (active)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 15:54 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ff op inspringen..
Behringer mengtafels zijn ronduit kut voor je studio,... voor et geld mag je niet klagen.. maar :
1. Hij ruist
2. Zijn preamps zijn nou niet erg goed.
3. Zijn eq is bagger
4. De duurdere behringer mengtafels gebruiken wel alp faders, maar de schakeling erachter is zo bagger dat je niet een al te goeie kanaalscheiding hebt.. ga eerder voor een spirit, ik heb de SX, en daar ben ik dik tevree mee..

Monitoren van behringer zijn niet zo supergoed als jij denkt, ze kleuren redelijk maar voor beginner en zeker zijn prijs, mag je niet klagen.. wil je echt wat beters? dan betaal je het dubbele en koop je een tannoy system 600 (active)
Ok jij hebt er meer verstand van:
hoe zijn deze dan:http://www.feedback.nl/pix/yamaha-msp5-tb.jpg
De Yamaha MSP 5...die zitten in dezelfde prijsklasse

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Die zijn goed en zullen waarschijnlijk langer meegaan dan de behringer

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:50 schreef playa het volgende:

[..]

Ik heb de msp5 persoonlijk getest en ik zou dan eerder voor een passieve set van Spirit gaan (De absolute zero met een bijpassende versterker). De msp 5 heeft erg weinig laag. Dit is op zich niet zo'n probleem. Wat ík wel een probleem vind is dat deze box in z'n geheel nog eens erg dof klinkt. Het is net alsof er tussen de box en je oren een opstakel zit. De speaker laat erg weinig detail horen. Misschien komt het omdat ik hem met een soortgelijke Genelec heb vergeleken (die is een stuk duurder maar toch), maar als je de msp wilt, verzeker je dan dat je ze zelf eerst goed beluisterd.

Misschien is het ook handig even de nieuwste Sound on Sound te kopen. Daarin staat een heel interessant artikel over Monitoren vs Hifi speakers. Verder een test van de B&W 602 S3 die goed als monitor te gebruiken is. Een speaker waar ik nu dus m'n oog op heb (moet wel eerst nog luisteren) omdat hij toch een heel stuk goedkoper is dan de Genelec 1030 die ik op het oog had. Bijkomend voordeel is dat ik deze set dan voor twee doeleinden kan gebruiken in m'n kleine kamertje

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:54 schreef gitaarwerk het volgende:
Waarbij ik wil opmerken dat SAE nu zelfs een aantal digitale Behringer tafels laat installeren voor hun colleges. Ik was zelf ook nooit weg van de analoge Behringers maar die digitale tafel wil ik nog wel eens testen omdat dit een goed product schijnt te zijn. Alleen of ik m'n analoge Mackie ervoor zou willen inruilen... :z

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 18:48 schreef dopy het volgende:

[..]

Waarbij ik wil opmerken dat SAE nu zelfs een aantal digitale Behringer tafels laat installeren voor hun colleges. Ik was zelf ook nooit weg van de analoge Behringers maar die digitale tafel wil ik nog wel eens testen omdat dit een goed product schijnt te zijn. Alleen of ik m'n analoge Mackie ervoor zou willen inruilen... :z
Die is redelijk ok... ik heb em gestest in een studio hiero in dordt.. De faders reageren niet even netjes zoals bij een mackie, maar het werkelijke geluid blijft wel 100% precies.. dus als je dat neit uit maakt, en voor de prijs kan je niets zeggen :)
Op donderdag 04 juli 2002 17:50 schreef playa het volgende:

[..]

deze zijn weer minder dan de behringer. Behringer is beter weer dan de absolute zero, en de absolute 2. De tannoy reveal active is weer net een stukje beter als de behringer, maar voor het prijsverschil zou ik de behringer kiezen.. het verschil tussen deze 2 is door de niet-gecoate tweeter bij de behringer dat die een beetje slissend iets heeft en wat hoog net wat te veel aanwezig is om het een goeie eerlijke monitor te mogen heten..
Tannoy reveal ook niet echt.. Als je het geld hebt, neem dan de System 600 van tanoy... passief kan eigenlijk net zo goed.. maar actief is zeker beter. Passieve tannoy's 600 kosten 466 per paar bij www.musicstorekoeln.de wel lange tijd.. gaat ongeveer 2 weken overheen voordat je ze binnen hebt.. (ik bestelde daar, maar had aan de deur geweigerd, omdat ik al wat anders had :P )

maar zoals ik al zei.. je begint.. en dan zijn de behringer truth monitoren gewoon top!.. kwa mengtafel zou ik kijken naar een spirit, of zoals Dopy zei, de digitale behringer.. moet je wel geld hebben :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 18:44 schreef dopy het volgende:

[..]

Misschien is het ook handig even de nieuwste Sound on Sound te kopen. Daarin staat een heel interessant artikel over Monitoren vs Hifi speakers. Verder een test van de B&W 602 S3 die goed als monitor te gebruiken is.
Staat daar ook in dat je de CM4 als monitor kan gebruiken? :P

Verwijderd

Nee, helaas kunnen ze niet alle boxen beschrijven maar aangezien je toch in de v&d staat kun je in je pauze even een SOS plukken bij de tijdschriften. Lees even het artikeltje over monitoren vs hifi speakers.

Ik ga ervan uit dat het wel moet kunnen. Zolang ze maar goed de details onderling weergeven.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 22:27 schreef dopy het volgende:
Nee, helaas kunnen ze niet alle boxen beschrijven maar aangezien je toch in de v&d staat kun je in je pauze even een SOS plukken bij de tijdschriften. Lees even het artikeltje over monitoren vs hifi speakers.

Ik ga ervan uit dat het wel moet kunnen. Zolang ze maar goed de details onderling weergeven.
In welk tijdperk leef je?? :P we hebben al heel lang geen tijdschiften meer ;) hehe
et gaat er ook om dat je veel meer hoort dan op een normale hifi speaker.. maar SOS is een goed blad, dus dat zal wel kloppen

Verwijderd

ohoh... tja, de enige plek waar ik kom is het voormalige groeneveld (ikwens) om lenzen te halen en vroeger dan nog bij 4street. Normaal gesproken ga ik nu gewoon gelijk naar R'dam.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 04 juli 2002 23:10 schreef dopy het volgende:
ohoh... tja, de enige plek waar ik kom is het voormalige groeneveld (ikwens) om lenzen te halen en vroeger dan nog bij 4street. Normaal gesproken ga ik nu gewoon gelijk naar R'dam.
hehe.. maakt niet uit.. :) heb je me mail btw ontavengen ??

Pagina: 1