[PHP] multiselect selectbox opsturen

Pagina: 1
Acties:

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Ik zit even met een probleempje.. ik heb een multiselect selectbox in een formulier wat ik verstuur naar een php pagina, hoe moet ik nou in php zien wat er allemaal gezelecteerd is..?

de url die hij dan aanroept is bijv zoeits
test.php?cPersons=1&cPersons=3&cPersons=2

$_get[ 'cPersons' ] is dan gewoon 2...

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

vrij logisch
3x iets een waarde geven levert de laatst waarde op

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 12:47 schreef D2k het volgende:
vrij logisch
3x iets een waarde geven levert de laatst waarde op
dat snap ik.... maar dat is de manier dat een multiselectbox wordt opgestuurd...

Verwijderd

net ff mee lopen stoeien (ik wist het ook niet)
PHP:
1
<?if ($submit){    print_r ($select);    //echo $select[1];    echo "<BR><BR>";}?><form action='index.php' method='post'><select multiple name='select[]'><option value='test1'>test1</option><option value='test2'>test2</option><option value='test3'>test3</option><option value='test4'>test4</option><option value='test5'>test5</option><option value='test6'>test6</option></select><input type='submit' name='submit'></form>?>

je moet dus je naam van de selectbox naam[] geven .. met die [] er achter, dan maakt ie er een array van!!

Dan kan je het aanvragen met $naam[0] $naam[1] enz enz

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 01:07
hmm, zal je op deze manier niet echt gaan lukken. Je hebt maar één var en die wil je 3 waarden toekennen. Dat gaat niet (tenzij het een array is).
Denk dat je toch een andere oplossing zult moeten zoeken.
Waarvoor is het dan :? , misschien kunnen we dan een andere manier aangeven..

Als Stoel zegt dus, met een array...

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:11 schreef TheRebell het volgende:
hmm, zal je op deze manier niet echt gaan lukken. Je hebt maar één var en die wil je 3 waarden toekennen. Dat gaat niet (tenzij het een array is).
Denk dat je toch een andere oplossing zult moeten zoeken.
Waarvoor is het dan :? , misschien kunnen we dan een andere manier aangeven..
kan wel, zoals je zegt met array jah, zie mijn post.. staat overgens ook in de search .. zoek maar op php select multi en je vind genoeg.. :z

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 13:10 schreef Stoel het volgende:
PHP:
1
<?if ($submit){    print_r ($select);    //echo $select[1];    echo "<BR><BR>";}?><form action='index.php' method='post'><select multiple name='select[]'><option value='test1'>test1</option><option value='test2'>test2</option><option value='test3'>test3</option><option value='test4'>test4</option><option value='test5'>test5</option><option value='test6'>test6</option></select><input type='submit' name='submit'></form>?>

je moet dus je naam van de selectbox naam[] geven .. met die [] er achter, dan maakt ie er een array van!!

hmmz... dit lijkt wel te gaan werken.... thx

Verwijderd

no problem ..

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 01:07
Op donderdag 04 juli 2002 13:10 schreef Stoel het volgende:
PHP:
1

Geloof dat dit ook dé manier is om zoiets te doen dusja..
Pagina: 1