• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Hoi iedereen!

Ik vroeg me laatst af wat precies die storing veroorzaakt die je hoort in je luidsprekers en ziet op je monitor als je GSM gaat bellen? En wat is het precies voor straling die de GSM dan uitzendt?

Alsvast bedankt!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Radiogolven met een zeer hoge frequentie...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 12:26 schreef Mnemonic het volgende:
Hoi iedereen!

Ik vroeg me laatst af wat precies die storing veroorzaakt die je hoort in je luidsprekers en ziet op je monitor als je GSM gaat bellen? En wat is het precies voor straling die de GSM dan uitzendt?

Alsvast bedankt!
Ik vind je usericon niet echt gepast..

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op donderdag 04 juli 2002 18:29 schreef CheS het volgende:

[..]

Ik vind je usericon niet echt gepast..
Is gewoon ee babyhoofd :{ (Ja ik weet wat de rest van de foto is)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:32 schreef zmn het volgende:

[..]

Is gewoon ee babyhoofd :{ (Ja ik weet wat de rest van de foto is)
Dat weten we allemaal, De foto opzicht is al triest, maar hem dan als usericon gebruiken nee verzin dan wat leuks....

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op donderdag 04 juli 2002 12:26 schreef Mnemonic het volgende:
Hoi iedereen!

Alsvast bedankt!
Hij zendt hoge golven uit :) Die interferen hoogstwaarschijnlijk met de elektrische beeldgolven van de monitor :?

(Kan ook bullshit zijn)
Op donderdag 04 juli 2002 18:36 schreef CheS het volgende:

[..]

Dat weten we allemaal, De foto opzicht is al triest, maar hem dan als usericon gebruiken nee verzin dan wat leuks....
Iedereen weet ook dat de foto gefaked is :{

Nee een knipogend muisje neem dan wat leuks :+

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:36 schreef CheS het volgende:

[..]

Dat weten we allemaal
ik niet (kom waarsch net onder een steen vandaan)... vertel?

ontopic:
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=storing+gsm+frequentie&lr=

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Ok, Ok, ik heb m'n icon al veranderd... het was meer om te kijken wat anderen ervan zouden zeggen >:)
Anderen hebben vaak ook leipe icon's en ik ben altijd al een grensverlegger geweest :+

Om terug te komen op de GSM's: hoe kan het dan dat je van die piep-toontjes uit je speakers hoort als het radiogolven zijn op een hoge frequentie?? Kan het niet meer een magnetisch krachtveld zijn?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:48 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik niet (kom waarsch net onder een steen vandaan)... vertel?

ontopic:
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=storing+gsm+frequentie&lr=
Afbeeldingslocatie: http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20020629/fotos/bui.artikel.buiterreurbaby.000.jpg
Ophef over
'terreurbaby'

JERUZALEM - In Israël is grote beroering ontstaan over een foto waarop een Palestijnse baby is afgebeeld als zelfmoordenaar. De naar schatting twaalf tot achttien maanden oude baby draagt een patroongordel en heeft 'explosieven' om zijn lijfje gebonden. Om het hoofd is de felrode band van de islamitische terreurbeweging Hamas zichtbaar.

De gewraakte foto waarop een Palestijnse baby is afgebeeld als zelfmoordenaar. (Foto: REUTERS)

Het Israëlische leger heeft de foto naar buiten gebracht. Het plaatje zou uit een fotoalbum komen van een door Israël gezochte Palestijnse terrorist. Het is niet bekend of het om echte patronen en explosieven gaat.

De Israëlische media brachten het verhaal gisteren onder schreeuwende koppen als 'Terreur in luiers' en 'Huiveringwekkend kostuum'. Palestijnse functionarissen noemden het "goedkope Israëlische propaganda". Volgens een medewerker van de Israëlische premier Sjaron symboliseert de foto "hoe het Palestijnse leiderschap een hele generatie hersenspoelt".

Volgens de familie van de baby was de foto niets meer dan een "grapje".

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:49 schreef Mnemonic het volgende:
Ok, Ok, ik heb m'n icon al veranderd... het was meer om te kijken wat anderen ervan zouden zeggen >:)
Anderen hebben vaak ook leipe icon's en ik ben altijd al een grensverlegger geweest :+

Om terug te komen op de GSM's: hoe kan het dan dat je van die piep-toontjes uit je speakers hoort als het radiogolven zijn op een hoge frequentie?? Kan het niet meer een magnetisch krachtveld zijn?
;)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Nog als reactie op het berichtje van Kertje:

Heel goeie tip, maar ik ben ook niet gek want zover was ik al en er zit geen enkele link bij die uitlegt wát nou juist de storing op de luidsprekers/beeldschermen veroorzaakt.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:53 schreef CheS het volgende:

[..]
thx, ben ik weer op de hoogte :)

Verwijderd

in een gsm zit een zender. deze zendt uit op een bepaalde frequentie (dat die "hoog" is heeft er niet echt mee te maken, trouwens _wat_ is "hoog" ? Over 10 jaar gebruiken we zeker nog veel hogere frequentie) Wel is de gevoeligheid voor hogere (en lagere!) signalen vaak groter.
Dit signaal wordt uitgezonden in een bepaald ritme, nl. 1/8e van de tijd wordt gezonden en dus 7/8e ontvangen. De ruimte (frequentie) wordt gedeeld met maximaal 7 andere gsm's.
Andere apparaten vangen dit gezonden signaal op en als ze niet goed zijn afgeschermd veroorzaakt dit de storingen. Je kunt bijna horen dat het pulsen zijn. Op een monitor zie je deze pulsen terug in een soort balken, horizontaal. (alleen de zender stoort, dus het beeld is 7/8e goed en dan weer 1/8 seconde slecht. op een monitor wordt in deze 1/8 seconde slechts een bepaald stuk "geschreven", dit stukje is dan vervormd.
Ieder apparaat moet eigenlijk voldoen aan de "EMC" norm, ElektroMagnetische Comptabiliteit, maar daar mankeert het meestal behoorlijk aan.
(zo zit het ongeveer; zoek maar op "emc norm" dan vindt je een schat aan info hierover)
Pagina: 1