Toon posts:

[scsi]Termination

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lui,

Ik heb een TSL-1100 autoloader (dds 4). Deze heb ik aan mijn scsi controller hangen(aha-2940 UW). Op de autoloader staat de switch 'Term pwr' op ON, en in de bios van de scsi controller staat de termiation op 'automatic'.

Bij het booten van de pc krijg ik de melding 'insufficient termination detected on 50-pin connector (narrow)'. Ik heb in scsi bios termination al op enabled gezet maar help niet.

Zie ik iets over het hoofd???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
Die autoloader, gebruik die een 50pins connector of heeft ie een UW connector??

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een converter op. Volgens mij converteerd ie van 68 naar 50. (68 is de smalle conector met kleinere pinnetjes, toch??)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
aha, dan is de autoloader idd UW-SCSI...

2 mogelijkheden:
1. hang m aan de UW bus, je loader is via die jumper dan ook actief geterminated.

2. Laat m op deze bus hangen, en hang er een losse terminator (passief) achter

Ik zou zelf voor optie 1 kiezen, je kaart is toch al UW..

(of hangen daar soms schijven op?)

Verwijderd

Topicstarter
Dat betekent dat ik dan een UW kabel moet kopen.

Ik heb net een scsi kaart dus vergeef me als ik iets doms vraag.
UW = 68 pins = is die fijne stekker :)

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Termination power is niet gelijk aan termination. De eerste zorgt voor spanning op bepaalde lijnen, en is normaal niet nodig. (de controller levert "altijd" al termination power). Je zult er dus nog gewoon een terminator op moeten zetten.

Een normale 2940 heeft extern een HD68 connector. Je changer een TSL-11000 neem ik aan (geen TSL-1100)heeft ook een HD connector. Een HD50 of HD68 is niet duidelijk. Aangezien er een converter tusen zit zal het wel HD50 zijn. Dit is, zolang de converter de overtollige wide bits goed termineert, geen probleem.
http://sony.storagesupport.com/autoloader/downloads/Tsl-S11000/tsl-l11000.pdf

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-01 21:18

tricktrac

PPro smp

Hierstaan linkjes naar plaatjes van alle connectoren. Dan kun je ze zelf identificeren.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb effe een UW kabel gehaald en die eraan gehangen. Ik heb het apparaat aan de ena laatste stekker van de kabel gezet, en op de laatste een externe teminator.
Dit werkt.

Ik weet niet waarom het apparaat niet zelf termineert of dat de scsi bus dat doet, maar met die externe doet ie ut prime.

Thanx voor alle moeite
Pagina: 1