Toon posts:

Apache acces_log en webalizer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik gebruik webalizer om de stats van mijn server weer te geven. Webalizer leest de access_log file van Apache om de statestieken te genereren. Alles werkt perfect, behalve één ding niet. Er worden namelijk alleen maar IP-adressen weer-gegeven in plaats van de hostname (bijv: provider.com) van een bezoeker en ook de landen van de bezoekers zijn zo niet te achterhalen. Ik heb het volgende gedaan in httpd.conf (# verwijderd op de laatste regel):

# If you prefer a single logfile with access, agent, and #referer
#information
# (Combined Logfile Format) you can use the following #directive.
#
CustomLog logs/access_log.log combined

Ik heb Apache hierna herstart en opnieuw geprobeerd. Maar helaas nog steeds geen gewenst resultaat. Je kan mijn stats zien op http://medens.cjb.net/stats/

Weet iemand een oplossing hoe ik hostname + land in mijn stats van webalizer toe kan voegen?

Thanx

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-07 10:53
Lees DNS.README eens door :) (Zit bij de Webalizer distributie)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 12:23 schreef Steije het volgende:
Lees DNS.README eens door :) (Zit bij de Webalizer distributie)
Aha, ik snap het denk ik. Alleen nog één probleem. Kan ik nu gewoon opnieuw './configure --with-dns' gaan uitvoeren of zal dat niet werken? Groet,

Zimple

• Steije
Op donderdag 04 juli 2002 16:12 schreef Zimple het volgende:

[..]

Aha, ik snap het denk ik. Alleen nog één probleem. Kan ik nu gewoon opnieuw './configure --with-dns' gaan uitvoeren of zal dat niet werken? Groet,

Zimple
Gewoon hercompilen ja :)

En je hoeft niet steeds de groeten te doen hoor :P

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
apache zou toch eerst de hostnames moeten loggen voordat webalizer er iets mee kan.

Zie deze regels in je code van httpd.conf
# HostnameLookups: Log the names of clients or just their IP addresses
# e.g., www.apache.org (on) or 204.62.129.132 (off).
# The default is off because it'd be overall better for the net if people
# had to knowingly turn this feature on, since enabling it means that
# each client request will result in AT LEAST one lookup request to the
# nameserver.
#
HostnameLookups On

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Steije
Dat hoeft helemaal niet, Webalizer kan het ook zelf! 't is trouwens wel een inbreuk op de performance van Apache omdat 'ie bij elk request een dns lookup moet doen.

Beter dat je gewoon elke dag Webalizer draait (op een rustig tijdstip) zodat de bezoekers van je site er geen last van hebben.

Pagina: 1