Athlon XP moeilijk in te bouwen

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 08:50
Ik twijfelde eerst tussen een P4 en een athlon. Ik wil uit eindelijk toch een athlon. Maar ik heb gehoord dat die athlons moeilijk in te bouwen zijn(cpu en cooler) en dat er al heel veel athlon's daaraan dood zijn gegaan(van een verkoper bij mycom). Is dat waar?

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

er gaan veel stuk, bij sommige.
maar moeilijk is het niet... :)

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

De XP moeilijk in te bouwen?

Wat gebeurd er als je een kind in een auto zet? Die auto is binnen 3 min kaduuk.

Als je zelf oplet wat je doet(!) gaat er niets fout.

Als iemand niet weet hoe hij een proc met cooler in moet bouwen, moet hij het gewoon niet doen!

Heb je ooit eerder een cooler aan een proc gesloten? Dan lukt dit je ook!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Uhh.. Hoezo denk je dat...
Het is niet veel anders dan andere amd`s..

Je moet wel ff uitkijken dat je niet met je schroevendraaier door je mobo gaat als je die cooler er op doet... Maar met een grote schroevedraaier is dat geen prob...

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:03

slaay

Natuurbeleven.com

Als je bij Mycom een korte installatie handleiding vraagt en die precies volgt met installeren dan kan er bijna niets mis gaan, behalve als je te harder en te groof te werk gaat, met schroevedraaiers en die uitschieten etc.

Kortom: hou je je aan de handleiding en ga je voorzichtig te werk dan kan er niks mis gaan!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Neej, moeilijk is het idd niet.. Gewoon ff sjekken welke cooler op je mobo past en voorzichtig te werk gaan..
Dan kan er nix misgaan.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Op donderdag 04 juli 2002 11:55 schreef ismael86 het volgende:
Ik twijfelde eerst tussen een P4 en een athlon. Ik wil uit eindelijk toch een athlon. Maar ik heb gehoord dat die athlons moeilijk in te bouwen zijn(cpu en cooler) en dat er al heel veel athlon's daaraan dood zijn gegaan(van een verkoper bij mycom). Is dat waar?
Nou de CPU zelf inbouwen is echt niet moelijk hoor!!
Gewoon in z'n socket leggen (past maar op 1 manier) en het hefboompje naar beneden doen en klaar ben je :)

De koeler moet je gewoon voorzichtig mee zijn. De XP CPU's van AMD hebben trouwens een iets stevigere core dan de klassieke athlons.
Als je jezelf echt niet vertrouwt kun je ook een spacer kopen.
Verder is het een kwestie van eerst de clip van de koeler aan 1 kant vasthaken, vervolgens de heatsink recht op de CPU zetten en dan de andere clip vastmaken met behulp van een schroevendraaier bijvoorbeeld (gewoon duwen, totdat ie vasthaakt).

Stelt echt niet zoveel voor hoor :)

Ennuh niet het stekkertje van je fan vergeten aan te sluiten ;)

Edit: Ik dacht dat ik de eerste zou zijn :P

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Die gozer probeert je waarschijnlijk een P4 aan te smeren...

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

Verwijderd

ik kreeg bij computerland meteen mooie service. Ik kocht een mobo en een proc(+koeler) die ze meteen erop monteerden voor me. Misschien kan je dit ook ff bij de mycom vragen als je wat koopt ?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb tot nu toe nog alleen maar athlon gebouwd en moet zeggen stelt niks voor, gewoon met beleid doen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Ik werk bij een computer bedrijf maar ik heb nog geen een kapote XP of wat dan ook gehad, maar je moet met een CPU gewoon voorzichtig omgaan en er op letten dat je de pinnetjes niet verbuigt en de cooler er direct goed opzet en er niet meer afhaalt!!! dan kan er niks mis gaan!!

Ice

Verwijderd

Dat dacht ik ook, tot vandaag. Ik vraag aan een kerel in onze onvolpreze lokale PC-shop of het moeilijk is een Athlon in te bouwen. "Wacht even" zegt ie. Hij pakt een moederbord en een proc., en 3 seconden later is het voor elkaar. Kind kan de was doen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
een XP heb ik nooit zelf ingebouwd, wel een keer een celeron op een converter.
Ja het was m'n eerste keer dus ik zat onwijs te kutten, converter was neit goed dus heatsink 2 ervan afgehaald. werkt nog steeds goed.
Nu zou ik foutloos een proc kunnen inbouwen, je moet eerst goed kijken hoe iets moet zitten en dan pas proberen. Met computers alles met beleid doen, als je ergens echt veel kracht voor moet zetten, doe je iets fout...

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
of je koopt een Swiftech heatsink just like me 8-)
dan kan je helemaal nix mollen dat werkt met een veer als je dan de schroef losser draait dan gaan de clipjes vast
Pagina: 1