333 geheugen of liever 800?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik ben nu op mijn werk en moet even snel beslissen of ik 333mhz geheugen neem of 800, anders moet ik zelf er wat bijlegge, maar dat vind ik geen probleem.
Het gaat om RD-RAM.
Overige specs:

P4 2.26 ghz 533 fbs
GF4ti 4600
zie http://members1.chello.nl/~jc.horst/pc

maakt dit erg veel uit?
Ook de systeemkast wordt iets minder, degene bijwie ik em koop heeft zegmaar 2 offertes uitgezocht.
Geheugen was daarbij belangrijkste verschil en monitor ook ietsjes minder.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
pc800 natuurlijk.. hangt er toch ook al in zie ik *D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou een GF4 Ti4400 nemen en dan voor het geld dat je bespaart PC1066 nemen ipv PC800 :)

Rambus is BTW veel sneller dan DDR

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BlubberZwijn
1066 zal er niet inzitten, kan nu niet meer switchen eigenlijk, maar dus voor 800 gaan?
echt de moeite waard?

• _MaLa_
Op donderdag 04 juli 2002 11:54 schreef BlubberZwijn het volgende:
1066 zal er niet inzitten, kan nu niet meer switchen eigenlijk, maar dus voor 800 gaan?
echt de moeite waard?
je hebt toch al pc800 erin hangen ? dan weet je id zelf wel wat je het besten kan nemen :Z

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja hoor, is zeker snel geheugen :)

Er past BTW ook niks anders op je mobo :P

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op donderdag 04 juli 2002 11:52 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik zou een GF4 Ti4400 nemen en dan voor het geld dat je bespaart PC1066 nemen ipv PC800 :)

Rambus is BTW veel sneller dan DDR
Up to date with your benchmarks lately?

Niet bepaald dus. De bandbreedte kan (hoeft tegenwoordig niet eens meer) hoger zijn, maar de latency is veeeeel hoger. Sneller is hier dus maar een relatief begrip, en is vooral ook sterk afhankelijk van de applicatie/toepassing, als je Q3 gaat spelen RD-RAM ja, maar er zijn ook situaties genoeg te bedenken waarin ik toch echt voor DDR zou gaan...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 11:55 schreef Caesartje het volgende:

[..]

Up to date with your benchmarks lately?

Niet bepaald dus. De bandbreedte kan (hoeft tegenwoordig niet eens meer) hoger zijn, maar de latency is veeeeel hoger. Sneller is hier dus maar een relatief begrip.
Dat maakt dus bij de P4 niks uit, die hogere latency, stond gister BTW nog maar 's bevestigd op de FP :)

Edit: Ik moet toegeven dat DDR333 wel erg dicht bij PC800 in de buurt komt, icm een P4... Mijn opmerking was wat kort door de bocht, maar volgens mij is PC800 dan nog altijd sneller.

Bovendien past er geen DDR333 op zijn mobo :)

• BlubberZwijn
Op donderdag 04 juli 2002 11:55 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

je hebt toch al pc800 erin hangen ? dan weet je id zelf wel wat je het besten kan nemen :Z
?
ik kan kiezen; OF 333 OF 800 maar dan moet ik zelf wat bijbetalen, en die site is gewoon een voorbeeld van hoe ik mijn pc wil.

• _MaLa_
Op donderdag 04 juli 2002 11:58 schreef BlubberZwijn het volgende:

[..]

?
ik kan kiezen; OF 333 OF 800 maar dan moet ik zelf wat bijbetalen, en die site is gewoon een voorbeeld van hoe ik mijn pc wil.
pc800 doen gewoon !! is super snel etc... >:)

• rvanlooijen
Op donderdag 04 juli 2002 11:56 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Dat maakt dus bij de P4 niks uit, die hogere latency, stond gister BTW nog maar 's bevestigd op de FP :)
Latency maakt altijd wat uit, toegangstijden zijn zeer belangrijk, kijk maar naar de latency van bijv. EDO vs SD-ram. Heb je verder enig idee hoe RD-RAM zou performen als de latency's zo goed waren als die van DDR? Nee, want dat gaat niet met die techniek.

on-topic: de vraag is dan ook of Rambus z'n hoge prijs wel rechtvaardigd rekening houdend met de latency en het feit dat de bandbreedte van PC800 ook al ingehaald wordt door DDR. Zelf zeg ik: nee sorry, voor 3 fps meer in Q3 betaal ik niet het dubbele... (bij wijze van spreken dan) RD moet ook in paren worden uitgebreid en DDR per reepje, is weer makkelijker bij upgraden ;)

• rvanlooijen
Op donderdag 04 juli 2002 11:56 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Edit: Ik moet toegeven dat DDR333 wel erg dicht bij PC800 in de buurt komt, icm een P4... Mijn opmerking was wat kort door de bocht, maar volgens mij is PC800 dan nog altijd sneller.

Bovendien past er geen DDR333 op zijn mobo :)
Er is zelfs al DDR400 ;) Het grootste hangijzer wordt gewoon de prijs, "ben ik bereid zoveel meer te betalen voor een marginaal betere performance". Dat moet je natuurlijk altijd zelf weten :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit (P4 en RDRAM vs. DDR-SDRAM) is al vrij vaak aan bod geweest. Check de search, je portemonnee en enkele reviews :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 12:05 schreef Caesartje het volgende:

[..]

Er is zelfs al DDR400 ;) Het grootste hangijzer wordt gewoon de prijs, "ben ik bereid zoveel meer te betalen voor een marginaal betere performance". Dat moet je natuurlijk altijd zelf weten :)
Tsja, maar er is ook al PC1066 en zelfs straks al PC4200 (32bits RDRAM)... Alleen SiS ondersteunt die snellere DDR versies pas |:(

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.