b&w CM4

Pagina: 1
Acties:
  • 912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb dus de b&w cm4 in de aanschaf liggen.. MAAR,
Ik ben nog gewoon heel benieuwd naar hoe dat ding er van binnen uitziet. Zoals je weet vervalt de garantie van zo een ding als je em open maakt,.. maar ik kan dus geen ene reet vinden over de inhoud en filter etc..
heeft iemand hier wat meer informatie over voor me?
tnx,..
(btw, google / search levert niets op)

ow, btw nog wat : Ik moet hier nog een bijpassende amp bijkopen,..
Ik heb er een aantal uitgekozen, maar ik heb niet de mogelijkheid om ze allemaal te belusiteren

HK 670 (kan ik beluisteren)
Rotel RC-03 voor en RB-03 eindtrap (deze kan ik dus niet beluisteren)
NAD C-370 Geïnt. Versterker (kan ik ook neit lusiteren)
Sony TA-N9000ES :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

De CM4's heb ik meerdere malen beluisterd. Mooie speaker. Geeft mij alleen teveel laag. Ik vond ze in combinatie met Marantz en NAD het best klinken. Toevallig want ik heb ze op een C370 gehoord. Redelijk zware amp. De combinatie met Rotel lijkt me ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:{ hmz..
nad is inderdaad redelijk zwaar (ook in gewicht? kon ik niet terug vinden, is ook wel redelijk belangrijk voor mij.. heb er te weinig info nog over (dempingsfactor etc etc)
Rotel en Marantz worden geloof ik door b&w zelf aangeraden.. Rotel weet ik het zeker van.. maar die voor en eind trap,..is wat duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewicht in een amp is niet super belangrijk hoor. Audioscript ( volgens mij importeur ) is tevens ook importeur van Rotel ;) Dat zou vast niet voor de lol gedaan zijn. Zal vast wel een goeie combinatie zijn :)
Is de Marantz PM8200 niks voor je? Ik weet ook niet wat je budget is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28259

Ga gewoon luiseren naar de HK en sony, mocht dat het niet zijn, dan kun je altijd de CM4's aan een andere versterker bij een andere dealer gaan beluisteren en houd je voorlopig je huidige versterker.

Echter je moet objectief gaan luisteren en niet je gaan afvragen hoe een rotel zou klinken aan je luidspreker, als het geluid je bevalt dan bevalt het je ongeacht het merkje wat op de versterker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Ik heb dus de b&w cm4 in de aanschaf liggen.. MAAR,
Ik ben nog gewoon heel benieuwd naar hoe dat ding er van binnen uitziet. Zoals je weet vervalt de garantie van zo een ding als je em open maakt,.. maar ik kan dus geen ene reet vinden over de inhoud en filter etc..
heeft iemand hier wat meer informatie over voor me?
tnx,..
Beetje logisch ook, vind je niet? B&W geeft dit niet zomaar vrij. ;) Maar waarom zou je dat willen weten?
Je kan ze vast wel gewoon openschroeven, loodbitumen op de zijkanten doet al erg wonderen volgens mij. Die dingen kleuren nogal in het laag.
Tja, over die verstekers. Er is veel meer keus :) Lees eens wat duitse/amerikaanse hifibladen en durf ook eens voor iets anders te kiezen dan altijd maar dit (commerciele) rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hehe..
Kleuringen maken me weinig uit, zolang ik het maar mooi vind..daarom is het hifi, als we het over studio spul hebben, is het een andere zaak :)

Tja.. waarom ik het wilt weten? Ik wil weten wat ik koop gewoon :P

Tja, et comerciele rijtje... hmz.. ik kan ze ook zelf bouwen, maar daar komt weinig goeds van ben ik bang :D
Op donderdag 04 juli 2002 15:34 schreef Mako het volgende:
Ga gewoon luiseren naar de HK en sony, mocht dat het niet zijn, dan kun je altijd de CM4's aan een andere versterker bij een andere dealer gaan beluisteren en houd je voorlopig je huidige versterker.

Echter je moet objectief gaan luisteren en niet je gaan afvragen hoe een rotel zou klinken aan je luidspreker, als het geluid je bevalt dan bevalt het je ongeacht het merkje wat op de versterker staat.
ja..maar...maar... :P ik kan niet bij andere zaken luisteren zomaar,..weet je ook hoe zwaar die speakers wegen?? :P
Op donderdag 04 juli 2002 15:28 schreef Celeron_clocker het volgende:
Gewicht in een amp is niet super belangrijk hoor.
Vind je? :) Ik vind van wel,.. hoe zwaarder dat ding is (kwa trafo) hoe meer vermogen hij kan leveren..
Waarom ik rotel wil? waarschijnlijk omdat ik tegen mij 800 euro prijsklasse een voor en een eind trap heb..
Marantz weet ik niet.. die 8200, teveel knoppen..
Ik wil igenlijk alleen maar volume en ingangsschakelaar hebben.. moet voor de rest zo simpel mogelijk zijn en klasse A,..

Ik heb wel meer gezien hoor dan dit bekende rijtje, maar niet wat binnen mijn budget ligt (nad silverline S300, eeuh, Linn, nog wat buizen zooi etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Kef Q7 is btw ook een hele fraaie speaker. Je kunt daarvan de bas eventueel dimmen door een (meegeleverde) prop in de 1 van de refelx poorten te steken (hij heeft er 2).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 16:11 schreef Duck-Twacy het volgende:
Kef Q7 is btw ook een hele fraaie speaker. Je kunt daarvan de bas eventueel dimmen door een (meegeleverde) prop in de 1 van de refelx poorten te steken (hij heeft er 2).
De cm4 hebben die dingen er ook bij.. + spikes (wel tof tog ? :P )
Maar ze ZIJN al in de aanschaf,.. 200 euro aanbetaald...
Btwm op hifi.nl (waar ik me ook ffkes heb aangemeld)
kreeg ik een goeie reactie op mijn post en die had het over een Musical Fidelity X-A2, lijkt me wel wat.. maar geen ervaringen mee.. is de grote prijs met name de kwaliteit of toch ook de naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

MF is zeker een merk uit de beter regionen (

Maar zoals dat zo vaak gaat, toen ze nog wat minder naamsbekendheid hadden, hadden ze echte prijsbrekers (bv een 20 watt klasse A voor nog geen f 1000). Tegenwoordig zijn ze gewoon aan de prijs.

Ik zou zeker ook overwegen om een 2e hands (sub) high end versterker te kopen.
Bijvoorbeeld iets van Elctrocompaniet of Densen of... (er is veel te veel). Maar dan moet je meestal van particulieren kopen, sommige vinden dat niet leuk
(op hear.nl hebben ze meestal veel staan)

ed.ik zie daar (hear.nl) ookeen MF X-A2 staan,voor 600 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb ze wel vaak gehoord enzo, maar nooit goed geluisterd om eerlijk te zijn

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/kijk.jpg

zit ook die CM-nogwat center als je goed kijkt.
en een B&W actieve sub.
aangesloten op
van onder naar boven:
-arcam versterker
-arcam dvd
-nad cd speler (weet ik niet meer zeker)
-nad tuner (weet ik ook niet meer zeker)

maar wat ik wel weet van die cm4, die dingen hebben een behoorlijke bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Op donderdag 04 juli 2002 15:50 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

Vind je? :) Ik vind van wel,.. hoe zwaarder dat ding is (kwa trafo) hoe meer vermogen hij kan leveren..
Waarom ik rotel wil? waarschijnlijk omdat ik tegen mij 800 euro prijsklasse een voor en een eind trap heb..
Ik wil igenlijk alleen maar volume en ingangsschakelaar hebben.. moet voor de rest zo simpel mogelijk zijn en klasse A,..

[..]
Bij mij weten is Rotel, NAD e.d. niet klasse A en die marantz klasse A bakken hebben een lage ruststroom dus ook niet puur klasse A. Vincent maakt redelijk betaalbare klasse A versterkers. En wat Twacy al zei; je kan beter een goede 2e-hands versterker gaan kopen, al die middeklasse consumenten zooi doen je speakers te kort. (Heb CM4 nog nooit gehoord, maar ik lees positieve reacties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

die dingen hebben een behoorlijke bass
Hehe, moet je ze VOORAL zo neerzetten ja :D ;)
MF ben ik niet zo'n voorstander van, zeker niet met metalen tweeters :):)
Kleuringen maken me weinig uit, zolang ik het maar mooi vind..daarom is het hifi, als we het over studio spul hebben, is het een andere zaak
Hm, tzijn jouw speakers. Maargoed, dan maakt het ook nietzoveel uit wat voor versterker je erbij zet, toch? :)
Tja.. waarom ik het wilt weten? Ik wil weten wat ik koop gewoon
Wil je het eerlijk weten? je koopt voornamelijk (gebakken) lucht ;)
Tja, et comerciele rijtje... hmz.. ik kan ze ook zelf bouwen, maar daar komt weinig goeds van ben ik bang
Ff ingrijpen, ik heb het hier over de merken die iets minder bekend zijn en hun geld steken in research ipv marketing. :)
Vind je? Ik vind van wel,.. hoe zwaarder dat ding is (kwa trafo) hoe meer vermogen hij kan leveren..
Met alle respect, maar laat je eens goed adviseren door een (lees) goede hifizaak! Mijn god...
Btwm op hifi.nl (waar ik me ook ffkes heb aangemeld)
Crossposten hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:31 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Hehe, moet je ze VOORAL zo neerzetten ja :D ;)
MF ben ik niet zo'n voorstander van, zeker niet met metalen tweeters :):)
[..]dat neem ik dan maar aan :P

Hm, tzijn jouw speakers. Maargoed, dan maakt het ook nietzoveel uit wat voor versterker je erbij zet, toch? :)
[..]Wat ik wil zeggen : In de studio moet je het 'eerlijk' hebben...Dus moet je alles horen... Op een hifi set WIL je neit alles horen.. en alles 'horen' wil je niet, geloof me.. ik ben meer een studiopersoontje dan hi-fi/high-ender..En het lijkt me niet dat je wilt horen oe diep een vrouw of vooral een man kan ademen terwijl die zingt,.. (R-kelly bijvoorbeeld) dan durf je je set niet meer aan te zetten :D

Wil je het eerlijk weten? je koopt voornamelijk (gebakken) lucht ;)
[..]Dat weet ik,.. :P maar ik zou gewoon wat meer willen weten over de filter enzo, over of er nog een 'labirynth' (spel ik het goed?) in zit.. vind ik gewoon intressant

Ff ingrijpen, ik heb het hier over de merken die iets minder bekend zijn en hun geld steken in research ipv marketing. :)
[..]Sorry :*

Met alle respect, maar laat je eens goed adviseren door een (lees) goede hifizaak! Mijn god...
[..]Heb jij weleens het verschil gemerkt tussen het gewicht van de NAD S300 (die ik heb mogen aanraken :P ) en een Sony QS versterkertje met dezelfde vermogen..
verschil is er... met vermogen heb ik een beetje krom neergezet, want ze kunnen natuurlijk beide etzelfde leveren, alleen de ene minder goed als de andere.. zwaarder wilt ook zeggen dat er 'vaak' meer koelelementen inzitten.. wat blijkbaar odig is om beter te kunnen presteren.. am i right or not?

Crossposten hè? ;)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:26 schreef Taco het volgende:

[..]

Bij mij weten is Rotel, NAD e.d. niet klasse A en die marantz klasse A bakken hebben een lage ruststroom dus ook niet puur klasse A. Vincent maakt redelijk betaalbare klasse A versterkers. En wat Twacy al zei; je kan beter een goede 2e-hands versterker gaan kopen, al die middeklasse consumenten zooi doen je speakers te kort. (Heb CM4 nog nooit gehoord, maar ik lees positieve reacties)
ik zal eens rondzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:08 schreef pokeran het volgende:
ik heb ze wel vaak gehoord enzo, maar nooit goed geluisterd om eerlijk te zijn

[afbeelding]

zit ook die CM-nogwat center als je goed kijkt.
en een B&W actieve sub.
aangesloten op
van onder naar boven:
-arcam versterker
-arcam dvd
-nad cd speler (weet ik niet meer zeker)
-nad tuner (weet ik ook niet meer zeker)

maar wat ik wel weet van die cm4, die dingen hebben een behoorlijke bass.
de andere kleur :{ ik krijg de maple, wou eigenlijk die, maar anders moesten ze die bestellen en ik kreem em 300 euro goedkoper :) dus.. mhwa.. voor et kleurtje .. maar leuk setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 18:48
Op donderdag 04 juli 2002 17:08 schreef pokeran het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/kijk.jpg
offtopic: waar heb je dat hifirack vandaan? zoiets zoek ik ook. Verder kleine opmerking: die center staat wel beroerd zo, zou je die niet beter onder je tv zetten zo dat de stemmen ook echt uit je tv lijken te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 05 juli 2002 08:07 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

offtopic: waar heb je dat hifirack vandaan? zoiets zoek ik ook. Verder kleine opmerking: die center staat wel beroerd zo, zou je die niet beter onder je tv zetten zo dat de stemmen ook echt uit je tv lijken te komen?
Lijkt me haast een Soundstyle rack. Importeur is TES Nederland. www.tesnl.nl Staat wel meer info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 05 juli 2002 09:36 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Lijkt me haast een Soundstyle rack. Importeur is TES Nederland. www.tesnl.nl Staat wel meer info op.
Ik zie hem staan volgens mij is het deze:
http://www.tesnl.nl/soundstyle.asp?s=soundstyle&t=xs105

325 euro voor een rek, hmm dat investeer ik liever in de set zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 05 juli 2002 10:55 schreef Mako het volgende:

[..]

Ik zie hem staan volgens mij is het deze:
http://www.tesnl.nl/soundstyle.asp?s=soundstyle&t=xs105

325 euro voor een rek, hmm dat investeer ik liever in de set zelf.
325€ valt nog wel mee hoor. Rackjes zien er netjes uit. Een beetje set hoort ook op een beetje rack te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Hmmm, zo'n prijs nodigt uit tot zelfbouw... Maar eens kijken of ik mooie ronde alustaven van 40 mm doorsnede kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 05 juli 2002 11:45 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Hmmm, zo'n prijs nodigt uit tot zelfbouw... Maar eens kijken of ik mooie ronde alustaven van 40 mm doorsnede kan krijgen...
Idd, een ander mooi diy-rack vind ik nog altijd de TNT-flexy die nog audiofiel verantwoord ook. (als je daar waarde aan hecht)
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/gif/flexy.jpg
zie http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 11:45 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
idd
zelfbouw kan in dit geval geen kwaad :)
alleen met die mooie 'brushed' aluminium dingetjes en glas word lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Hmm, dat is misschien wel een idee, dat met die schroeven.
Maar zit je wel met die schroefdraad. Maar het is toch het overwegen waard. Bedankt voor het idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik geef et toch nog een schopje..
ik kan nog steeds neit vinden.. en wil nog steeds weten wat er inzit :P

(kijken of ik wat kan modificeren >:) )

btw,.. ik ga die grille veranderen door wat transparanter speakerdoek als ik ze binnen heb :)
die speakers zelf zien er gewoon :9~ uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op vrijdag 05 juli 2002 08:07 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

euh dat setje is niet van mij (i wish...), maar van m'n 'zwager'
en die center zit daar omdat er geen ruimte onder de tv is (playstation 2/gamecube/console dingetjes zoals pistooltjes enzo/videobanden/videorecorder?

maar goed zal es vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Op zondag 14 juli 2002 23:05 schreef gitaarwerk het volgende:
ik geef et toch nog een schopje..
ik kan nog steeds neit vinden.. en wil nog steeds weten wat er inzit :P

(kijken of ik wat kan modificeren >:) )

btw,.. ik ga die grille veranderen door wat transparanter speakerdoek als ik ze binnen heb :)
die speakers zelf zien er gewoon :9~ uit!!
Tja, jammer dat je vooral om de looks en het merk gaat. Het laag is diep en diep treurig te noemen >:) Maarja, daar kan je wel iets aan doen. (modificeren) Zoals ik al zei, loodbitumen aan de zijkanten. Eventueel zou je het terminal plaatje kunnen vervangen door een stevige wbt plaat.
Die grill moet je niet vervangen, het meeste luidspreker wat er te krijgen valt is alleen maar slechter dan hetgeen wat er bij geleverd wordt. Waarom? Het absobeert een stukje frequentiegebied op. Het zou kunnen dat B&W daar expres rekening mee gehouden heeft, maar de kans acht ik vrij klein ;)
Anyway, het maakt allemaal niet uit als je er alleen maar een beetje trance :r op gaat draaien. ;) http://www.trancebender.com/ :? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

oopsie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 00:15 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Tja, jammer dat je vooral om de looks en het merk gaat. Het laag is diep en diep treurig te noemen >:) Maarja, daar kan je wel iets aan doen. (modificeren) Zoals ik al zei, loodbitumen aan de zijkanten. Eventueel zou je het terminal plaatje kunnen vervangen door een stevige wbt plaat.
Die grill moet je niet vervangen, het meeste luidspreker wat er te krijgen valt is alleen maar slechter dan hetgeen wat er bij geleverd wordt. Waarom? Het absobeert een stukje frequentiegebied op. Het zou kunnen dat B&W daar expres rekening mee gehouden heeft, maar de kans acht ik vrij klein ;)
Anyway, het maakt allemaal niet uit als je er alleen maar een beetje trance :r op gaat draaien. ;) http://www.trancebender.com/ :? :) :)
eeus :
1. Ik ag niet voor de looks!..absoluut niet,
ik hoorde ze en vond ze beter klinken dan de 604 (vond ik persoonlijk.. ) en ik ga echt niet voor alleen B&W.. ik bouw ze liever zelf eigenlijk.. maar ik vond deze gelijk neit slecht klinken..en geloof me..ik heb aardig wat verschillende speakers gehoord..
2. Dat laag,..ach..treurig? ik hoor hele andere dingen hoor? ik weet dat ie awt kleurt..maar over de prijs kan je niet klagen..er izjn wel wat gemenge meningen over deze speakers..
3. Trance?? denk je dat ik echt trance ga luisteren op mijn hifi set?? :P NO WAY BRO!! :7 dat prodcueer ik voor de lol in me studiootje.. maar ik luister zelf meer naar verschillend jazz / rock / pop /blues (ala SRV,dire straits,u2,pink floyd en nog heleboel oude dingen) waarom denk je dat ik veel platen luister?? :)
trancebender.com is een project wat nog op gang moet komen.. dat kan van alles worden nog.. :)

btw, wat is er mis met trance? is ook muziek hoor :) ik ben dan wel jazz fanaat (en speel zelf jazz/rock op gitaar) en weet best wel wat wel en niet muziek is (nofi) dus dat alle trance ineens :r is wel wat harsh vind je niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Op maandag 15 juli 2002 00:21 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

eeus :
1. Ik ag niet voor de looks!..absoluut niet,
ik hoorde ze en vond ze beter klinken dan de 604 (vond ik persoonlijk.. ) en ik ga echt niet voor alleen B&W.. ik bouw ze liever zelf eigenlijk.. maar ik vond deze gelijk neit slecht klinken..en geloof me..ik heb aardig wat verschillende speakers gehoord..
Ahja, das een kritiek puntje dat bij mij naar boven kwam na het lezen van een aantal posts van je. Wat gewoon mijn mening is en wat voor jou eigelijk geen invloed meer kan hebben. (Je hebt ze immers al gekocht, niet?)
Anyway, zelfbouwen was idd leuker geweest ;) (spreek uit ervaring) Maar kost wel meer tijd, veel meer tijd.
Overigens met B&W wilde ik niet jou alleen aanspreken, maar eigelijk iedereen op GoT. Ik (en Hervaz) vind het gewoon jammer dat GoT zo B&W-gericht is. Jammer, omdat er veel meer moois (onbekends / 2e hands) te koop is wat misschien geen stoer merk is, maar wel veel beter klinkt. :)
2. Dat laag,..ach..treurig? ik hoor hele andere dingen hoor? ik weet dat ie awt kleurt..maar over de prijs kan je niet klagen..er izjn wel wat gemenge meningen over deze speakers..
De prijs van 1500 euro niet klagen (ok, 1200 euro voor jou)? Ik persoonlijk klaag er wel om, maar ik weet dat het beter kan voor dat bedrag. En zolang je daar niet van geproeft hebt, merk je dat idd niet tot op de dag dat dat wel gebeurd. :)
3. Trance?? denk je dat ik echt trance ga luisteren op mijn hifi set?? :P NO WAY BRO!! :7 dat prodcueer ik voor de lol in me studiootje.. maar ik luister zelf meer naar verschillend jazz / rock / pop /blues (ala SRV,dire straits,u2,pink floyd en nog heleboel oude dingen) waarom denk je dat ik veel platen luister?? :)
trancebender.com is een project wat nog op gang moet komen.. dat kan van alles worden nog.. :)
Aight, heb niets gezegd ;)
btw, wat is er mis met trance? is ook muziek hoor :) ik ben dan wel jazz fanaat (en speel zelf jazz/rock op gitaar) en weet best wel wat wel en niet muziek is (nofi) dus dat alle trance ineens :r is wel wat harsh vind je niet ? :)
Tuurlijk is trance muziek, zelfs het geluid dat m'n computer maakt vind ik muziek. (toonhoogtes door verschil in processor-gebruik, k*t voeding ;))
Enkel wilde ik alleen aangeven dat trance niet bepaald kritisch is. Wel is het zo dat het op een gemiddelde hifi set beter klinkt dan in een discotheek. Hetgeen er bij trance snel het niveau is bereikt waarna het niet beter meer kan. Enkel op timing en strakheid, wat je ook in jazz (percussie) veel tegenkomt. En dat is jammer, als je daar met je top setje staat :) D'nB is b.v. al veel kritischer (afwisselender) dan trance.
Goed, ik hoop dat mijn standpunt een beetje duidelijk is zo :) en zo niet, hoor ik dat wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Neej, je hebt compleet gelijk hoor..daar ga ik niet ver zitten zeuren! :)
Ik heb ook zat beter gehoord, en al die leuke zelfbouw dingen ook op hifi.nl, zjin gewoon ubergeil...Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet merk gericht, maar na het horen van de nautilus/matrix 802 met sacd, ben ik er anders over gaan denken. Het ligt er ook aan welke amp je hebt he. Maar ik weet dat ie wat ongecontrolleerd in het laag is... voordat ik ze 'aanbetaalde' maar hij klinkt in het midden/hoog zo ongelooflijk mooi.. en hij is warm! :Y) en dat hoor ik niet echt al te vaak.. hoe mooi/duur/goed ze ook mogen zijn.. dat mis ik vaak gewoon...en dat is niet odmat et digitaal is (want ik belusiter dan altijd platen..en ja, daar kan je ook weer je twijfels bij zeten of de platenspeler goed wat etc etc :P ) Maar deze speaker zit toch tegen het high-end aan.. maar komt er niet in nog :) en er zijn zoveel dingen aan zoiets te doen..dus.. waar ben je tweaker voor! :Y)
(heel stieken fluister ik dat ik de CM4 eigenlijk vet lelijk eruit vind zien, alleen de speakers zijn mooi! )

Later... als ik wat ouder ben en wellicht misschien meer tijd heb wil ik wat weer zelf bouwen... Ik heb hier nog een paar geweldige bouwtekeningen liggen met geweldige eigenschappen.. (fase liniair en actieve filter > dat is ook een stuk verbetering.. )

En ja,.. kritische muziek is trance niet :) maarre.. Ik weet niet (vast wel) of jij weleens multichannel hebt gehoord? Om kritisch te luisteren dan is het heel vermoeiend.. (ook 2 speakers, maar dat is wat minder)
En het zal allemaal wat minder makkelijk mijn versterker uitkomen, ik heb tenslotte geen pass labs (s?)300 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 04 juli 2002 13:04 schreef gitaarwerk het volgende:
:{ hmz..
nad is inderdaad redelijk zwaar (ook in gewicht? kon ik niet terug vinden, is ook wel redelijk belangrijk voor mij.. heb er te weinig info nog over (dempingsfactor etc etc)
Rotel en Marantz worden geloof ik door b&w zelf aangeraden.. Rotel weet ik het zeker van.. maar die voor en eind trap,..is wat duurder..
Ik vind B&W en Rotel over het algemeen hartstikke lekker samen gaan. Maar H/K en NAD klinken zeker ook niet verkeerd met B&W.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 10:48 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ik vind B&W en Rotel over het algemeen hartstikke lekker samen gaan. Maar H/K en NAD klinken zeker ook niet verkeerd met B&W.
ik hoor dat NAD wat minder rustig weer is dan musical fidelity.. die heb ik toch eigenlijk wel op et oog..
ik weet niet heo dat met rotel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

He jij bent met vakantie (hoe bevalt het :) )

Zag laatst een setje 2e hands AVM klasse A eindversterkers staan (monoblocken 40 watt @ 8 ohm, 150 watt @ 2 ohm. Mini Krell, zou je kunnen zeggen). Vraagprijs was 800 euro

Zou ze zelf best willen kopen, maar dan heb ik strax 4 eindversterkers :)

Zag ook ergens een hele mooie Classé (150 watt klasse A geloof ik) voor rond de 1200 euro

Dit soort amps houden je woofers wel onder controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

hang er een marantz pm 17 mkII ki op ofzo.

of koop net als ik 2de hands een betere amp, ik heb een bryston 3B ev. en een arcam delta 110 vv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Gitaarwerk:
Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet merk gericht, maar na het horen van de nautilus/matrix 802 met sacd, ben ik er anders over gaan denken.
Ja? Vond je die zo goed dan? Ik heb laatst nog met de n802 (niet signature) en complete Classé set zitten spelen (incl. sacd). Het zaakie staat nu geloof ik bij Hobo-hifi in Arnhem. Maar ik werd er niet warm of koud van. Al vind ik die combinatie sowieso nooit echt optimaal. (ben niet zo'n classé liefhebber) Maar je weet niet wat je overkomt als je daar de oude matrix 802 + een rb1090 (voor zoveel goedkoper) naast zet. Dan merk je hoe neutraal en fluweel het hoog kan klinken en hoe krachtig en strak dat laag kan slammen. :Y)
Multichannel heb ik een tijdje mee gedraaid ja. Nu staat alles in een hoekje sinds die 747 de deur uit is.
Kritisch luisteren kost veel moeite, klopt. Stereo is nog vermoeiender, doordat fase verschillen en plaatsingen van instrumenten een veel grotere rol gaan spelen. Echter weet ik dat ik met m'n stereo setup mijzelf nog beter bij de muziek kan betrekken. Dus ik heb (voorlopig) afstand gedaan van multi channel.
NAD is over het algemeen wel beheerster en rustiger in het hoog dan MF.
En met draaitafels is ook niks mis, een rega 25 staat hier ook op de planning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op maandag 15 juli 2002 16:51 schreef Xanandu het volgende:
Gitaarwerk:
[..]

Ja? Vond je die zo goed dan? Ik heb laatst nog met de n802 (niet signature) en complete Classé set zitten spelen (incl. sacd). Het zaakie staat nu geloof ik bij Hobo-hifi in Arnhem. Maar ik werd er niet warm of koud van.
Ik voel ook meer voor een rega/totem combi.

Ik heb de 800 nautilus serie ook gehoord op classe, op de doelen lente hifi beurs, helemaal niet bijzonder, kwa klank dan, natuurlijk geweldig om thuis te hebben staan, maar ze hebben gewoon een geweldig groot vermogen.

Ik zou eerder voor de cdm 1nt gaan of anders de cdm 7nt. Als je echt van het geluid van B&W houdt, je moet voor de grap maar eens luisteren naar een merk als totem, en daar dan een gewoon simpel rega amppie aan hangen, klinkt geweldig vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op maandag 15 juli 2002 11:07 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik hoor dat NAD wat minder rustig weer is dan musical fidelity.. die heb ik toch eigenlijk wel op et oog..
ik weet niet heo dat met rotel is..
heb je de B&W's weleens beluisterd?

rotel klinkt wat agresiever, Nad ontzettend veel rust.

zelf hou ik vooral van rega, moeilijk te beschrijven maar gewoon dynamiek, spetterend.

Ik speel zelf dus op een bryston 3b, ligt kwa kwaliteit en vermogen (en nieuwprijs) een stuk boven wat je opnoemde, ik keek eerst een beetje bij de zelfde merken, maar ik kan je alleen maar aanraden meer uit te geven of voor 2dehands te gaan.

Toen ik op zoek ging naar een goede versterker kon ik echt niets in mijn smaak vinden, behalve rega dan, vindt ik een topper. Maar zoals ik eerder al vermelde, kwa kwaliteit komt dat niet in de buurt van deze.

Mijn bryston heeft in tegenstelling tot mijn vorige amp helemaal nergens moeite mee, het geluid kotm vanzelf, en de versterker geeft nooit op, ik zou er weleens een vreselijke speaker van de 801 ofzo aan willen hangen, gewoon kijken wat hij er mee doet.

voor iets meer als een 370 heb ik een versterker waar ik gewoon heel lang mee vooruit kan, en waar je echt alles aan kunt hangen wat je wil (hoewel ik iets anders aan zou raden voor bakken als de 801) ;)

het geluid is super neutraal, en niet echt warm, het is dus wel even goed combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Op zic klopt het dat mensen snel b&w minded zijn, maar veel mensen vinden ze nou eenmaal mooi!

Die cm4 heb ik gehoord, evenals de cm2, mooie speaker, maar geen klassiek op geluisterd dus kan niet zeggen wat ik er nu van vind.

Wel krijg ik deze zaterdag de cdm 7 nt 1 week op proef, ik zal mn ervaringen wel eens posten hier....(mits er interesse is :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59005

Op vrijdag 05 juli 2002 11:56 schreef Mako het volgende:

[..]

Idd, een ander mooi diy-rack vind ik nog altijd de TNT-flexy die nog audiofiel verantwoord ook. (als je daar waarde aan hecht)
[afbeelding]
zie http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html voor meer informatie.
deze heb ik zelf gebouwd, echter dan wel wat anders. ik heb een groot bovenblad van 1600*600*36, daaronder 2 bladen van 600*600*18, en daar links en rechts net boven de grond nog 2 bladen van 600*600*18. gemaakt van mdf. heb er helaas geen pics van. is echt heel stevig, je kan er met 2 man op staan :D heeft me totaal een eurotje of 80 gekost geloof ik. neem de tijd om het mooi te lakken en het resultaat is erg mooi ik krijg er wel is complimenten over *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Gitaarwerk heeft de CM4 gekozen omdat hij m mooi vond klinken (dus andere adviezen zijn een beetje overbodig). Zelf luisteren is toch altijd het devies.

Wat betreft de amp. Er zijn verschikkelijk veel mooie versterkers op de markt (als je wat centen hebt te besteden, zeg 1500 -3000 euro klasse).
Electrocompaniet
Densen
Gryphon
Classé
Creek
Bryston (heel goed gebouwd)
AVM
T+A
Musical Fidelity
Accusphase
Lavardin (zeer mooie franse amp)
Jeff Roland (erg lekker)
Vincent (beetje prijsbreker, waar is op bezuinigd?)
Bow
en ga zo maar door.

En dan heb ik de "standaard" high end merken (Krell, ML, Burmester, Passlabs...) maar even achterwege gelaten. Evenals de standaard Marantzen, Nads, Rotels (die zeker een hele goede prijs/kwaliteit verhouding leveren).

Sommige kun je met een gerust hart kopen als ze 5 jaar oud zijn (omdat ze makkelijk 20 jaar meegaan).

Moeilijke keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ff een kickje, hoewel de ts pas over een paar dagen thuis is, ik heb de b&w cdm 7 nt staan voor 2 weken.

Afbeeldingslocatie: http://timefordvd.com/images/hardware/BW_CDM_9NT_tweetmidrange_large.jpg

Eerste indruk en looks zijn dik in orde, eens horen de komende weken of b&w nu ook nog genoeg zijn best doet met de speakers zelf ipv al die marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 juli 2002 16:46 schreef hervaz het volgende:
Ff een kickje, hoewel de ts pas over een paar dagen thuis is, ik heb de b&w cdm 7 nt staan voor 2 weken.

[url="http://timefordvd.com/images/hardware/BW_CDM_9NT_tweetmidrange_large.jpg"][afbeelding][/url]

Eerste indruk en looks zijn dik in orde, eens horen de komende weken of b&w nu ook nog genoeg zijn best doet met de speakers zelf ipv al die marketing.
Beetje jammer Hervaz, dit plaatje is van de 9NT ;)

Ik heb de 7NT ook meerdere malen beluisterd, mooie speaker. Het laag is strak en hoog is mooi, maar een beetje scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
De mid en tweeter zijn identiek....dus ik kon dit piccie mooi gebruiken :)

Qua scherpte, ik merk niets van een sissend of slissend hoog op mn pm 14, en op een pathos buizenhybride ook geen problemen, bronnen zijn mn marantz cd 6000/teac dac en meridian 506 cd speler...

Op rotel zou het me inderdaad teveel van het goeie worden denk ik, misschien nog eens testen van de week! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 juli 2002 19:16 schreef hervaz het volgende:
De mid en tweeter zijn identiek....dus ik kon dit piccie mooi gebruiken :)
Dit is niet waar ;)

De mid van de 9NT is anders dan die van de 7NT. De 7NT heeft niet zo'n mid woofer zonder randen. De mid woofer van de 9NT wordt ook in de N804, N803, N802 en N801 gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Verrek ja, daarom komt de 9 nt zeker ook beter uit de testen, omdat daar de mid inzit die ook in de duurdere zit, vind je de 9 nt wel heel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Luisteren Hevaz!!, niet ouwehoeren over units ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ik luister ook schat :P

Vind het trouwens een erg goeie speaker na 2 dagen luisteren!
Pagina: 1