Toon posts:

Sql 2000 replicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje??

Ik wil binnen 1 sql 2000 server 2 databases identiek maken en houden.

Ik heb hier te maken met mensen die onder Exact Globe 2000 admin rechten hebben(kan helaas niet anders) maar deze gebruikers willen nog wel eens per ongeluk een database weggooien. Nu wil ik bijvoorbeeld dat ze alleen database 1 kunnen zien maar dat deze continu synchroniseerd met database 2.

Ik weet dat dit kan maar weet niet hoe.

Kan iemand mij dit vertellen, site opgeven waar ik meer info kan vinden??????

thnx

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Op donderdag 04 juli 2002 11:28 schreef terryvisser het volgende:
Ik heb hier te maken met mensen die onder Exact Globe 2000 admin rechten hebben(kan helaas niet anders).
Waarom kan dat niet anders..?

:?

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Verwijderd

zou niet slim zijn om continu een "backup" te maken
gaat ernorm veel performance kosten..

Maar waarom een probleem oplossen door continue te backuppen
ipv te zorgen dat ze de db in eerste instantie niet kunnen deleten...

Verwijderd

volgens my moet je in globe200 iemand dan
wel administrator rechten geven, maar niet systemadministrator.. deze kunnen nieuwe admin's
aanmaken en deleten

ga naar www.exact.nl en voer bij zoeken dit nummer in
01.163.901

Verwijderd

Topicstarter
dit kan helaas niet want deze gebruiker moet databases aankunnen maken. En er zijn geen rechten van alleen aanmaken. Het is niets aanmaken en niets deleten of aanmaken en deleten.

Qua performance maakt het niet zo heel veel uit het is een P3 1000 met 2048 intern en is alleen maar fileserver en sql server voor Exact waar 2 mensen in werken.

ja ik weet het het is een te zware server maar een gegeven paard moet je niet in de Bek kijken *D

Verwijderd

waarom maak je dan niet gewoon regelmatig een dump naar schijf?? (hoe groot is de db?)

Verwijderd

SQL Server Books Online heeft een heel hoofdstuk over replicatie.. staat alles in.

Je zou ook een DTS package kunnen schedulen dat de database in een andere dumpt elke x tijd. Misschien minder overhead/downtime dan een backup.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Op donderdag 04 juli 2002 14:09 schreef Kerrick het volgende:
SQL Server Books Online heeft een heel hoofdstuk over replicatie.. staat alles in.

Je zou ook een DTS package kunnen schedulen dat de database in een andere dumpt elke x tijd. Misschien minder overhead/downtime dan een backup.
Zo zou ik het ook doen

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Op donderdag 04 juli 2002 17:08 schreef KMK het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen
PS: Je kunt ook een virtuele SQL server opdezelfde bak aanmaken en daartussen replicatie te doen

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:13 schreef KMK het volgende:

[..]

PS: Je kunt ook een virtuele SQL server opdezelfde bak aanmaken en daartussen replicatie te doen
Moet je 2x licenties betalen ;)
Pagina: 1