[wc] Rare fratsen na 60 graden cpu temp

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb een vrij vreemd probleem opeens. Ik was gisteren even vergeten om mijn pomp aan te zetten, dus na een tijdje liep windhoos vast, de temperatuur was toen 62 graden.
Toen ik de pc uitzette en weer aandeed gebeurde er iets vreemds. De harddisks spinnen up en alle fans gaan aan, er komt geen beeld en de computer geeft 3 lange piepen dan weer even niets en dan weer 3 lange piepen enz. De diagnose ledjes van mijn MSI KT3 Ultra zeggen dat hij op dat moment aan het geheugen testen is. Ik schrok me dood en dacht kut cpu gefried. Toen ben ik van alles gaan proberen, bios resetten enz. Op een gegeven moment heb ik even de stekker eruit gehaald om het geheugen er uit te halen en weer opnieuw in te zetten en daarna deed hij het weer.
Nu zet ik daarnet mijn pc aan en er is weer precies hetzelfde gezeur. Nu heb ik echter alleen de stekker erit gehaald en er weer ingestopt en ook nu doet hij het weer.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en of het iets te maken heeft met het heet worden van de cpu?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je cpu moet 62 graden wel ff aankunnen hoor, dus daar zal het wel niet aan liggen.
Probeer anders eens met ander geheugen uit een andere pc.

suc6

[specs]

Verwijderd

Het zal weinig met de CPU te maken hebben. Hooguit iets met je mobo. Misschien een oplossing om zo'n stekkerdoos met schakelaar te halen, heb ik ook..

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Het lijkt mij ook heel erg vreemd dat het iets met de cpu te maken heeft. Maar het is zo raar dat het begonnen is nadat de cpu heet is geweest. Daarvoor heb ik nooit ergens last van gehad.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik heb ook weleens met oc'en dat hij dan raar doet. Ff proc erafhalen en er opnieuw opdoen helpt meestal.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
Misschien niet echt een nuttige reply, maar bij mijn MSI bordje (K7T 266 Pro-R) moet ik het geheugen echt heel hard aandrukken, anders krijg ik ook drie lange piepen. En met hard aandrukken bedoel ik ook hard aandrukken, met je volledige gewicht erop, zo dat het mobo net niet breekt. Dan pas werkt het, anders niet.

Misschien is dit bij jou MSI mobo ook wel zo? :?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 18:57

MartNL

Op donderdag 04 juli 2002 17:17 schreef gabberjoost het volgende:
Misschien niet echt een nuttige reply, maar bij mijn MSI bordje (K7T 266 Pro-R) moet ik het geheugen echt heel hard aandrukken, anders krijg ik ook drie lange piepen. En met hard aandrukken bedoel ik ook hard aandrukken, met je volledige gewicht erop, zo dat het mobo net niet breekt. Dan pas werkt het, anders niet.

Misschien is dit bij jou MSI mobo ook wel zo? :?
Bij mijn epox in iedergeval wel. ;)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
cpu lijkt me sterk, maar het kan...
zelfde eens gehad, m'n temp sensor gaf ineens 0 aan en begon toen ineens lomp te doen
na een minuut of 5 ofzo begon ie rustig terug te lopen van 90 naar 40 :+

dus zal iets over de 100 gegaan zijn denk k, maar niets aan de hand gewoon, me compu loopt uber stabiel gewoon... (snap nog steeds niet wat k verkeerd doe :D)

Check mijn knowledge base!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Mijn computer loopt ook superstabiel alleen boven de 55 graden gaat hij zeuren, dan crashed IE bv opeens. Ik denk dat m'n tempsensor gaar is, want mijn koelwater is nu gewoon koud, bijna onder kamertemp en hij vind nog steeds dat mijn proc 35 graden is. Terwijl hij normaal ongeveer 43 was en dan was het koelwater altijd heet.
Ik koel nu het water met een peltier.

Verwijderd

Ik denk dat doordat je cpu aan het flippen was je bios misschien wat in de war is, ff opnieuw flashen dus. Ook kan het zijn dat je geheugen gewoon niet lekker is maar mijn PC is zo vaak heet (58 graden) omdat me fan stekker met plakband vastzit voor 7 volt. Nooit geen problemen, kan ie zo hebben, alleen loopt ie dan vast, maar als je je cpu usage rond de 80% houdt dan kan ie zo nog een paar uur draaien. Maar ik draai, net als iedereen zou moeten doen, koetje dus dan houdt ie het maar iets van 15 min vol.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 18:55 schreef Thorry het volgende:
Ik denk dat doordat je cpu aan het flippen was je bios misschien wat in de war is, ff opnieuw flashen dus. Ook kan het zijn dat je geheugen gewoon niet lekker is maar mijn PC is zo vaak heet (58 graden) omdat me fan stekker met plakband vastzit voor 7 volt. Nooit geen problemen, kan ie zo hebben, alleen loopt ie dan vast, maar als je je cpu usage rond de 80% houdt dan kan ie zo nog een paar uur draaien. Maar ik draai, net als iedereen zou moeten doen, koetje dus dan houdt ie het maar iets van 15 min vol.
Oow goeie tip, nog helemaal niet aan gedacht. Ik ga meteen ff een nieuwe bios downloaden.

Verwijderd

Probeer anders eens CPU eruit, even aanzetten dan weer uit.
Hierna de CPU er weer in.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij was me fan een keer uitgevallen en dat heeft me processor zonder problemen overleeft, hij was zelfs kouder dan eerst :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
je hebt waterkoeling en je cpu temp is 62 graden? dan zit er toch iets fout... (pomp stuk? koelblok scheef?)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

Op donderdag 04 juli 2002 18:38 schreef Devil het volgende:
Mijn computer loopt ook superstabiel alleen boven de 55 graden gaat hij zeuren, dan crashed IE bv opeens. Ik denk dat m'n tempsensor gaar is, want mijn koelwater is nu gewoon koud, bijna onder kamertemp en hij vind nog steeds dat mijn proc 35 graden is. Terwijl hij normaal ongeveer 43 was en dan was het koelwater altijd heet.
Ik koel nu het water met een peltier.
Dat heb ik ook, maar dan bij 50 graden, dan krijg ik een BSOD en moet ik rebooten. vaag :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:33 schreef Ener-G het volgende:
je hebt waterkoeling en je cpu temp is 62 graden? dan zit er toch iets fout... (pomp stuk? koelblok scheef?)
Hij zegt dus dat ie z'n pomp was vergeten aan te zetten. Eerst ff lezen, dan pas iets zeggen.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 15:33 schreef Ener-G het volgende:
Op dit moment is hij 32 graden Athlon 1800+ @ 2000+ met 1,8 Vcore. Stressed wordt hij maximaal 34 graden.
Met mijn koeling zit alles dus wel goed :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 05 juli 2002 19:04 schreef Devil het volgende:

[..]

Op dit moment is hij 32 graden Athlon 1800+ @ 2000+ met 1,8 Vcore. Stressed wordt hij maximaal 34 graden.
Met mijn koeling zit alles dus wel goed :)
sorry, overheen gelezen :)

tip:

koop zo'n stekkerblok met 5 stekkeringangen en een oranje schakelaar, en stop daar de stroomstekkers van je pc in en van je pompje

op die manier kan je nooit je pc aanzetten als je pomp is uitgeschakeld

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Er zijn al veel topics geweest over waarom je zo'n stopcontact wel en niet moet gebruiken, maar in de FAQ staat volgens mij ook dat je er wel een moet gebruiken tenzij je WOL wil. Ook je monitor en voeding slurpen nog steeds stroom als je PC uitstaat, zo'n schakelaar is dus handig.

Ook is er ergens een topic over een schemaatje om te zorgen dat je als je de stroom erop zet je PC ook gelijk aan gaat. Handig dus.
Pagina: 1