Gebruik van LCD scherm bij een digitale camera

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb net een revieuw gelezen van de HP photosmart 318 en dat lijkt me een degelijke camera voor weinig geld. Nu is daar geen adapter bijgeleverd, dus moet ik de batterijen gebruiken.

Nu was mijn vraag, of het ook mogelijk is van met dat ding fotos te maken zonder gebruik te moeten maken van dat LCD scherm want dat vreet denk ik toch wel veel van de batterijen.

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

De bedoeling is dat je een setje oplaadbare batterijen + oplader koopt. Het is niet anders.
Koop meteen die van 1800 ma/h dan.

Gewone penlights zijn veel te pijnlijk voor je portemonnee en voor het milieu. In noodgeval kan je ze wel voor een paar kliekjes gebruiken.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

bijna alle cams kunnen foto's maken zonder gebruik te maken van het schermpje. dat kun je gewoon uitzetten

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Het nadeel van het uitzetten van het schermpje is dat je vaak nogal veel informatie mist. Via de zoeker krijg je meestal niet meer informatie dan parallax-lijntjes. :(

Fokke & Sukke

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op donderdag 04 juli 2002 12:10 schreef Sukke het volgende:
Het nadeel van het uitzetten van het schermpje is dat je vaak nogal veel informatie mist. Via de zoeker krijg je meestal niet meer informatie dan parallax-lijntjes. :(
De meeste Digicams hebben gewoon ook een monochroom display met alle instellingen daar op. Als je eenmaal je camera hebt ingesteld kun je gewoon de optische zoeker blijven gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vind dat LCD schermpje juist zo handig omdat je zo precies ziet wat je fotografeert en hoe de foto wordt.. met dat kleine zoekertje wordt hetgeen wat je ziet meestal op de uiteinelijke foto veel kleiner/groter oid..

en als je 1800mah batterijen hebt zal je batterij niet meer zo snel opgaan.. ik had toen ik mn cam net had wat van die goedkope philips 'longlife' :D batterijen gehaald.. die waren gewoon na 10 foto's met lcd aan al leeg... nu heb ik oplaadbare 1800mah batterijen en die willen maar niet opgaan.. ik denk dat ik er makkelijk 100 foto's mee kan maken met LCD aan.. dus zat genoeg lijkt me om een dag foto's te maken..

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 17:33 schreef rick_h het volgende:

ik had toen ik mn cam net had wat van die goedkope philips 'longlife' :D batterijen gehaald.. die waren gewoon na 10 foto's met lcd aan al leeg...
Die zuigen wel heel erg idd...zijn geeneens alkalinebatterijen. In m'n GPS (Garmin Etrex, doet normaal iets van 22 uur op een setje) was het binnen 3 kwartier *foetsie*.

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1