Conflict nieuw gekochte hardware

Pagina: 1
Acties:

• drgnsoul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb gisteren mijn nieuwe componenten binnen gekregen:

CompTechWorld:
- Gigabyte GA-7VRX
Fun COmputer Center (duitsland):
- AMD XP 1800+
- Artic Thermal paste
- Artic Super Silent Cooler
- 2x 256 MB DDR2700 OEM
- 80 GB IBM Hardeschijf 7200RPM

Dit had ik al:
- Powercolor Geforce2 Ti 64MB
- Soundblaster Live Player 5.1

Mijn probleem:
Ik krijg elke keer als ik windows ME wil installeren een BSOD. Meestal bij het detecteren van hardware componenten. Ik heb Hardeschijf al getest mijn oude PC. Geheugen modules om en om getest. Geluidskaart verwijderen, maar wil ook niet werken. Het moederbord heb ik met de nieuwste bios geflashed. Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn???

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer eens alleen de video kaart erin te proppen....en dan installeren...

• drgnsoul
Dat heb ik ook al geprobeerd... Ik krijg dan dezelfde BSOD... Ik heb de geluidskaart al in verschillende slots geplaatst en ook geheel verwijderd, maar het wil niet baten. Kan het zijn dat het geheugen brak is en hoe kan ik dat echt testen?

• drgnsoul
sorry voor de kick maar ik weet echt niet wat ik hiermee moet, als het aan het geheugen ligt dan zal ik deze terug moeten sturen :? maar voor ik deze conclusie trek moet ik natuurlijk wel weten of het echt aan het geheugen ligt... welke testen kan ik nog meer uitvoeren??? Ik ben iig intussen de search aan het gebruiken voor iemand zo slim is om me dat aan te raden *D

• SileX
  • Niet online
Neem even contact op met de shop - leg je probleem uit - misschien willen hun het wel voor je testen

• drgnsoul
Ik ga zo het probleem bij hun neerleggen. Het is helaas wel een duitse winkel en die zijn zo bar slecht in engels. maar heeft niemand dus een idee wat ik nog meer kan doen om te testen???

• SileX
  • Niet online
heb je ook een andere OS beschikbaar ?

probeer er dan eentje te installeren...

Heb je ook je bios ge-reset ?

Klote van een Duitse winkel zeg - zeker dat ze daar bijna geen Engels praten

• drgnsoul
Ik heb een engelse en een nederlandse versie van Windows ME. Deze moet ik eerst installeren voor ik Windows XP wil installeren. ... deze heb ik ook in het engels en nederlands. Ik moet wel zeggen dat ik bij de installatie van de nederlandse veel verder kom dan met de engelse versie. Dit heb ik gestuurd naar de shop en nu maar wachten op reactie:

------------------
Yesterday i recieved the hardwarecomponents i ordered:
- AMD XP1800+
- 2x 256MB DDR2700 OEM
- Artic Silent Cooler
- Artic Thermal Paste (the wrong one btw)
- 80 GB IBM 7200RPM

I've plugged these components on my Gigabyte GA-7VRX and started installing Windows ME. I already flashed the bios with the new F3 bios. I already had the Geforce2 Ti and the Soundblaster Live 5.1. Each time i try to install windows i get an BSOD (Blue Screen Of Death) I've tested the Harddisk on my other Computer but that doesn't seem to be the problem. I've tried to install Windows without any other Hardware like a soundcard or a networkcard, but that doesn't seem to help. The Videocard and the soundcard worked fine om my other computer. Please help me.
------------------

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Windows ME is een en al BSOD :X

Doet ie het wel met win98? Doe eens een MEMTEST, te downloaden op http://www.memtest86.com

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 11:16 schreef drgnsoul het volgende:
Ik heb een engelse en een nederlandse versie van Windows ME. Deze moet ik eerst installeren voor ik Windows XP wil installeren. ...
Hoezo?
Je kunt XP gewoon installeren zonder ME vooraf te installeren. Bij mij doet ie dat tenminste :P

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 11:22 schreef FastBunny het volgende:
Windows ME is een en al BSOD :X

Doet ie het wel met win98? Doe eens een MEMTEST, te downloaden op http://www.memtest86.com
Doe ik meteen wanneer ik thuis ben. Ik zal Windows 98 proberen, maar het is natuurlijk vreemd dat ik geen Windows ME kan installeren zonder BSOD |:( Als ik Windows XP wil installeren moet ik dat upgraden vanaf een Windows ME installatie :?

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 11:24 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Hoezo?
Je kunt XP gewoon installeren zonder ME vooraf te installeren. Bij mij doet ie dat tenminste :P
Als ik dat probeer dat slaat de installatie van WIndows XP geheel vast...

• SileX
  • Niet online
tsja - upgrade was goedkoper...

Heb je niet een versie van 98 liggen ofzo ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Staat in je bios "Load preformance settings" ofzo aan, zet die eens uit, dat wil wel eens fout gaan.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Al kijk je nu eerst of XP het doet en als het doet zal je de nieuwste drivers voor ME moeten downloaden en ME installen :P

Bij de weg, waarom gebruik je eigenlijk nog ME?

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 11:29 schreef Heideroosje het volgende:
Al kijk je nu eerst of XP het doet en als het doet zal je de nieuwste drivers voor ME moeten downloaden en ME installen :P

Bij de weg, waarom gebruik je eigenlijk nog ME?
Zoals ik al zei gebruik ik Windows ME om vandaar Windows XP te upgraden... Ik ga het straks met Windows 98en 2000 proberen misschien dat dat werkt.

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 11:28 schreef FastBunny het volgende:
Staat in je bios "Load preformance settings" ofzo aan, zet die eens uit, dat wil wel eens fout gaan.
Ik heb ook al meerdere wijzigingen aangebracht in de bios, maar wil dus ook niet werken. Computer is erg onstabiel bij installatie. Het is mij eenmalig gelukt om Windows ME geinstalleerd te krijgen... dit na heel veel BSOD's... Ik had toen na een BSOD mijn hardeschijf in mijn andere PC gezet (BP6/Dual Celeron 400/256 SDRAM) en hierop ging de installatie perfect... daarom weet ik dat het niet aan de hardeschijf ligt

• drgnsoul
Dit krijg ik terug vasn de shop en ik kan helemaal geen duits. :? Wie kan mij vertellen wat hier allemaal staat???

------------------------
Sehr geehrte Damen und Herren!

Dies ist ein automatisch zugestelltes Mail! Wir wollen Sie hiermit darüber
informieren, daß Ihr Mail bei uns ankam und evtl. werden so schon einige
Fragen im Voraus beantwortet!

Falls Sie von uns ein defektes Gerät erhalten haben, oder etwa sogar eine
Falschlieferung, beantragen Sie Bitte unter
http://www.funcomputer.de/default.php?page=service&part=4 eine RMA-Nummer

Bitte achten Sie auf eine ausreichende verpackung der Artikel!

Fragen zum Status Ihrer RMA werden nur in Ausnahmen beantwortet!
Sie bekommen automatisch Ihren Status Ihrer RMA zugemailt, falls Sie Ihre
RMA-Numemr mit angegeben haben und die richtige emailadresse eingegeben
haben!

Bitte haben Sie dafür Verständnis, daß der Technik und RMA-Mailaccount nur
unter der Woche besetzt ist!

Des weiteren kommt es derzeit auf Grund der extrem hohen Anzahl an emails ab
und an zu diversen Verzögerungen! Bitte haben Sie Verständnis, daß die
Antwort auf Ihre Email bis zu 3 Tage in Anspruch nehmen kann.

Bitte nur an eine Emailadresse mailen! Massenmails an alle Adressen werden
auch nicht schneller oder anders beantwortet!
------------------------

• Chainsaw2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
Er staat dat het een automatische mailresponder is..
Ze zullen je mail in behandeling nemen
Ik ben ook niet errug goed in duits, maar ik kan er wel uit opmaken dat je een kapot apparaat dmv het RMA nummer moet melden op die link...
Dan zullen zij het binnen 48 uur in behandeling nemen.
Op het einde zeggen ze ook dat je niet moet blijven mailen, want dat laat de procedure echt niet sneller lopen.

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 11:56 schreef Chainsaw2002 het volgende:
Er staat dat het een automatische mailresponder is..
Ze zullen je mail in behandeling nemen
Ik ben ook niet errug goed in duits, maar ik kan er wel uit opmaken dat je een kapot apparaat dmv het RMA nummer moet melden op die link...
Dan zullen zij het binnen 48 uur in behandeling nemen.
Op het einde zeggen ze ook dat je niet moet blijven mailen, want dat laat de procedure echt niet sneller lopen.
Je duits is dus veel beter dan de mijne... Schiet dus niet echt op met die shop. Kan mijn probleem ook aan mijn moederbord liggen? Ik kan niet veel vinden over de Gigabyte GA-7VRX in de search :?

• drgnsoul
Kan het anders ook aan mijn temperatuur liggen van mijn AMD XP 1800+??? Deze wordt namelijk ruim 80 graden :r. Had ik ergens gelezen dat het max 90 mag zijn, maar als ik de rest zo bekijk zit iedereen toch op 40 a 50 graden.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

das echt TE warm...!!!
heb je koelprut gebruikt?

of je koeler zit er niet goed op ofzo, maar die temp is echt niet goed hoor!

op de site staat ook
Von uns bis höchstens XP 1800+ empfohlen
lijkt me niet zo'n beste koeler... neem anders een thermaltake vulcano 7(+)

¯\_(ツ)_/¯

• drgnsoul
Die 80 graden is natuurlijk gebasseerd op de temp meter van de Gigabyte (dat 10 graden te hoog aangeeft) maar ik heb wel coolprut :) ertussen gegooid. Heb zelfs nog een Silverspacer ertussen geplaatst. maar dat werkt dus niet zo heel goed. Ik ga deze er anders straks maar ertussenuit halen...

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 11:26 schreef drgnsoul het volgende:

[..]

Als ik dat probeer dat slaat de installatie van WIndows XP geheel vast...
Xp Kun je installeren zonder eerst 98se/Me/2000 er op te zetten. Tijdens de install vraagt ie om de legale CD van een van die versies. Bij memo.nl hebben ze XP home full version trouwens in de aanbieding € 259 geloof ik.
BTW, niet te vaak rommelen met de cooler en de proc. Daar kan de proc. niet goed tegen....
Zit je cooler er wel goed op?? Maat van mij had het zelfde omdat de cooler er verkeerd op zat. Deze drukte te veel op de proc. waardoor het installeren niet goed ging.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Als die proc zo warm is zou dat wel eens de reden van je BSOD's kunnen zijn....... Na een paar minuten wordt ie te warm en knalt ie eruit; reboot en je kunt er weer ff tegen aan.

1. zou iig je geheugen ff testen
2. Zorgen dat je proc koeler wordt.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 16:10 schreef Draaiucc het volgende:

[..]
Zit je cooler er wel goed op?? Maat van mij had het zelfde omdat de cooler er verkeerd op zat. Deze drukte te veel op de proc. waardoor het installeren niet goed ging.
Hahahahahahahaha.
De cooler zat er volgens mij wel verkeerd om in. Ik heb hem nu omgedraaid en heb net zonder BSOD's Windows ME kunnen installeren... Ga zo proberen naar Windows XP te upgraden... Hopen dat het werkt *D

• drgnsoul
Op donderdag 04 juli 2002 19:01 schreef drgnsoul het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha.
De cooler zat er volgens mij wel verkeerd om in. Ik heb hem nu omgedraaid en heb net zonder BSOD's Windows ME kunnen installeren... Ga zo proberen naar Windows XP te upgraden... Hopen dat het werkt *D
edit:

Wat een n00b ben ik soms ook eigenlijk }:O

[edit2]
En nu reply ik ook nog mezelf... ik ben er echt niet meer bij vandaag
[/edit2]

• drgnsoul
gelukt! :z
Pagina: 1