Toon posts:

AMD XP 1800+ Groen????

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 maanden geleden een amd XP 1800+ besteld. Mijn neef heeft hem een maand later stuk weten te maken. Nu heb ik er weer eentje binnen gehad, en hij is gewoon groen, terwijl die andere gewoon ''bruin'' was/ is!
Mijn moederbord Asus A7n266 ziet deze proc niet eens zitten. Hij start geen eens en ook geen optie om naar de bios te gaan en/ of updaten!

Wie kan mij helpen??? en me zeggen als ik hier te maken heb met een andere core?

Verwijderd

groen, bruin
1 pot nat alleen een ander kleurtje :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
de 1 is is messchien wat beter in overclocken... *D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 04 juli 2002 09:58 schreef Love_Logic het volgende:
Ik heb 3 maanden geleden een amd XP 1800+ besteld. Mijn neef heeft hem een maand later stuk weten te maken. Nu heb ik er weer eentje binnen gehad, en hij is gewoon groen, terwijl die andere gewoon ''bruin'' was/ is!
Mijn moederbord Asus A7n266 ziet deze proc niet eens zitten. Hij start geen eens en ook geen optie om naar de bios te gaan en/ of updaten!

Wie kan mij helpen??? en me zeggen als ik hier te maken heb met een andere core?
Vreemd dat jouw bord die groene niet ziet.. tis dezelfde cpu alleen een iets latere (lees: meer overclockbare) revisie.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Beter overclockbaar dus :P heel leuk allemaal Maar hij moet wel eerst werken.........heeft iemand misschien een idee??

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20

Convoy

g44p

Op donderdag 04 juli 2002 10:09 schreef Love_Logic het volgende:
Beter overclockbaar dus :P heel leuk allemaal Maar hij moet wel eerst werken.........heeft iemand misschien een idee??
je sign misschien aanpassen :) LOL

Verwijderd

Topicstarter
>:) nee dat nooit ;)

Verwijderd

Is het mobo nog wel goed na de actie van je neef ?

Verwijderd

Deze proc ook niet goed??????

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Zijn ze er :), eindelijk de groenen komen er aan >:).

Maar heb je de bios al gereset :? Want misschien is ie wel in de war of zo :P.

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik nu proberen (eigelijk best wel stom dat ik daar niet eens aan had gedacht)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Kijk even op de site van je mobo fabrikant om te kijken of je idd een BIOS flash moet doen.
Mocht dat zo zijn, en je heb geen vervangende proc om mee te flashen, dan kan ik je deze site aanraden.
Ik had mijn BIOS geflashed naar een A7V BIOS, terwijl ik een A7V-E heb |:( Maandag BIOS opgestuurd, dinsdag e-mailtje dat hij was aangekomen, geprogrammeerd en was opgestuurd, woensdag was mijn BIOS weer terug, en doet het perfect.
Die (nederlandse!) gozer daar heeft namelijk een externe programmer liggen. Hij doet die BIOS chip erin, flashed hem, en voila, je BIOS leeft weer :)

Verwijderd

Topicstarter
ff los van dat maar AMD heeft toch geen 1800+ 'op' 0,13 of wel soms??? want op die site van asus staat er een bios update voor:

Support AMD XP 2100+/2200+ CPU.
Revise code for some PCI cards resource conflict.

- Support New AMD XP 1800+ CPU(0.13) - terwijl als het goed is deze niet eens bestaat misschien bedoelen ze wel deze groene proc ermee???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 10:23 schreef Rafe het volgende:
Kijk even op de site van je mobo fabrikant om te kijken of je idd een BIOS flash moet doen.
Mocht dat zo zijn, en je heb geen vervangende proc om mee te flashen, dan kan ik je deze site aanraden.
Ik had mijn BIOS geflashed naar een A7V BIOS, terwijl ik een A7V-E heb |:( Maandag BIOS opgestuurd, dinsdag e-mailtje dat hij was aangekomen, geprogrammeerd en was opgestuurd, woensdag was mijn BIOS weer terug, en doet het perfect.
Die (nederlandse!) gozer daar heeft namelijk een externe programmer liggen. Hij doet die BIOS chip erin, flashed hem, en voila, je BIOS leeft weer :)
Dat ga ik zeker proberen als 'wij' er niet uitkomen. THNX

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 10:25 schreef Love_Logic het volgende:
ff los van dat maar AMD heeft toch geen 1800+ 'op' 0,13 of wel soms??? want op die site van asus staat er een bios update voor:

Support AMD XP 2100+/2200+ CPU.
Revise code for some PCI cards resource conflict.

- Support New AMD XP 1800+ CPU(0.13) - terwijl als het goed is deze niet eens bestaat misschien bedoelen ze wel deze groene proc ermee???
Kan iemand deze vraag nog voor mij beantwoorden a.u.b???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 04 juli 2002 11:33 schreef Love_Logic het volgende:

[..]

Kan iemand deze vraag nog voor mij beantwoorden a.u.b???
A) zo snel kicken wordt niet op prijs gesteld, kijk eens naar het de tijdstippen van je vraag en jouw herhaling van deze vraag (slechts één uur verschil :X ). Niet meer zo snel doen dus. B) 1800+ met Thoroughbred core (de 0.13) is weldegelijk gepland en heeft niks met de groene of bruine kleur te maken. Voor die kleur had je sowieso even de search kunnen raadplegen: [search=groene xp]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.