Hoe debuggen jullie nou jullie JS scripts?
Voorheen gebruikte ik alleen alerts tussen de script door. Met af en toe wat waardes. Tegenwoordig gebruik ik een textarea op een draggable layer. En dan via een simple functie schrijf ik naar deze layer debug info. (maar het blijft een veredelde alert.
Daar naast heb ik een tweede textarea waar ik JS code kan invoeren en deze wordt dan uitgevoerd. Door middel van eval.
Verder heb ik nog:
Dit zorgt er voor dat errors worden af gevangen, maar niet je script laten crashen.
En tot slot
Hiermee kan ik een object bekijken. Voor de source en credits van domview.html
Heeft iemand anders nog tips en trucks? Of gewoon opmerkingen.
Voorheen gebruikte ik alleen alerts tussen de script door. Met af en toe wat waardes. Tegenwoordig gebruik ik een textarea op een draggable layer. En dan via een simple functie schrijf ik naar deze layer debug info. (maar het blijft een veredelde alert.
PHP:
1
| <?function d(text1) { document.test.debugw.value += text1 + "\n";}?> |
Daar naast heb ik een tweede textarea waar ik JS code kan invoeren en deze wordt dan uitgevoerd. Door middel van eval.
Verder heb ik nog:
PHP:
1
| <?var errorCounter=0;function doError(msg,url,nr) {errorCounter++;if(confirm("MSG: " + msg + "\n Url: " + url + "\n Line.:" + nr + "\nErrorCount:"+errorCounter+"\nContinu?")) return true; else { window.onerror=''; return false; }}window.onerror=doError;?> |
Dit zorgt er voor dat errors worden af gevangen, maar niet je script laten crashen.
En tot slot
PHP:
1
| <?var DOMViewerObj;function debug(obj) { DOMViewerObj=obj; window.open("domview.html");}?> |
Hiermee kan ik een object bekijken. Voor de source en credits van domview.html
Heeft iemand anders nog tips en trucks? Of gewoon opmerkingen.
Programmer - an organism that turns coffee into software.