Toon posts:

Bios turbo/default settings verschil ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me dus het volgende af, jaja het is nog vroeg maar toch :)

Weet iemand van jullie tweakers nou wat het verschil is tussen het laden van je bios in Turbo of in Default settings ??? En dan bedoel ik dus echt de verschillen en niet van het een is sneller dan de ander of zoiets ;)

Ben benieuwd!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dat hangt geloof ik nogal af van wélk mobo je hebt. 'Turbo' is nu niet bepaald een officiële geheugen parameter/instelling norm en de fabrikant kan diverse parameter settings onder deze term scharen. De beste manier om hier achter te komen is de zooi op turbo zetten en vervolgens met WPCREDIT kijken wát er daadwerkelijk is ingesteld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, en wat is dat voor iets WPCREDIT ?

Een progje om de bios uit te lezen ofzo ?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:57

Convoy

g44p

welke mobo heb je dan :?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

aangezien er wordt vermeld dat turbo stabiliteitsproblemen kan veroorzaken, of beter gezegd, default kan ze oplossen ;) denk ik dat er gewoon wat gespeeld wordt met latency's en timings (mobo: A7V133)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 09:44 schreef freekweb het volgende:
welke mobo heb je dan :?
Stom ja ik zei het net al is nog vroeg ;)

Een MSI K7T Pro2 mainboard

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 04 juli 2002 09:44 schreef Pjay het volgende:

www.google.com :)

De verschillen zitten 'em inderdaad in de geheugentimings. Om maar een heel simpel voorbeeldje te noemen: stel, je hebt een CAS3 reepje. Op de Default instelling loopt ie ook gewoon op CAS3. Op Turbo loopt ie op CAS2, wat dus sneller is. Hier ben je dus min of meer aan het overklokken. Kwaliteitsspul kan dat wel hebben, maar cheapass spul niet, daar wordt het instabiel van :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op donderdag 04 juli 2002 09:44 schreef Pjay het volgende:

Ja, daarmee kun je onder Windows alle BIOS settings bekijken zoals ze op dat moment ingesteld zijn (ook de parameters die je niet in het BIOS scherm ziet). Je kan de settings ook met dit tooltje aanpassen :) (wel weten wát je aanpast natuurlijk). Het gaat in dit geval (Turbo, Default) idd om de geheugensettings (latencies e.d.)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Precies, bij m'n 8K3A+ kan je ook voor turbo/normal/fast/fastest kiezen bij de geheugenopties, in dit bios zie je dan precies wat er veranderd wordt bij die settings. Idd Cas3/2,5/2 en nog wat zooi, naast de standaard opties van turbo/normal/fast/fastest kan je alles ook handmatig instellen.
Pagina: 1