Iemand zn S3 al aan de praat onder w2k?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Kep hier zo'n S3 virge trio 64 cheap ass kaartje als 2e moitor enzo, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik dacht dat dat inmiddels wel al zou lukken met nieuwe drivers maar ja, fat chance dus.
Iemand t al wel gelukt?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

nee gaat volgens mij nooit lukken. Ik heb 4 verschillende vga kaarten geprobeerd onder w2k en ben uiteindelijk bij een creative vanta pci uitgekomen, duur (175) voor zo'n grapje maar ja eindelijk werkt het.

Voordat je naar de winkel rent en een sis koopt.... die werken dus ook niet. Een millenium 2 evenmin en alle s3 kaarten ook niet dus. Kijk eens op deze site http://www.realtimesoft.com/multimon/ die hebben een DB met allerlei configuraties. Kan je een beetje kijken wat wel en niet werkt.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
ARGH t lukt idd ook niet met een nieuwe daytona kaart gvd.
Tenx voor je antwoord, en als er anderen zijn die het wel is gfelukt mpgen ze het zeggen. graag zelfs :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SUB> welke videokaart heb je in je AGP slot en van welke videokaart boot je (pci of agp)?? En werk je onder win2000?

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

jnijboer: zie titel vd topic... ;)

• glrfndl
  • Niet online
Staat daar welke agp kaart hij heeft, of vanaf welke hij boot? :?
Dat ie w2k gebruikt zag ik nadat ik gepost had :o

• glrfndl
  • Niet online
SuB?
* glrfndl wacht eigenlijk nog op een reply :)

Verwijderd

Gaat niet lukken, bekend probleem bij win2k.

Verwijderd

jnijboer wat wil je pcies weten???

Ik heb nu een creative geforce 1 (32mbDDR) en een creative Vanta PCi (32mb) dit draai ik onder w2k SP1. Ik gebruik op dit moment gewoon de laatste detonators (634). Creative is met zijn NT drivers pas bij 530. Uhm wat kan ik nog meer vertellen?...... ja de boot order staat uitteraard op AGP/PCI. Mijn moederbord is een k7v met de laatste bios(1008beta). W2k roeleert trouwens met dual monitor zo hoef je bijvoorbeeld niet de tweede videokaart uit te schakelen als je een opengl app draait (Q3A). Resoluties wil je misschien nog weten??? Monitor1 draait op 1600x1200x32bitx85hz monitor2 verschilt nogal vaak 1280x1024x32x85hz maar soms ook op de zelfde reso. als mon1.

Wil je nog meer weten????

Kijk ook eens hier die lui hebben een heel handig proggie (ultramon)

• glrfndl
  • Niet online
Ok, thnx SuB, dat was alles wat ik wilde weten. Ik heb nu verscheidene pci kaartjes uitgeprobeerd, maar w2k wilde steeds vanaf pci kaart booten. Dat is natuurlijk behoorlijk kut als je onder w98 je games wilt spelen, want dan gaan die ook over die pci kaart :(. Maar goed, ik weet nu iig 1 combinatie die werkt, zal binnenkort dan ook eens zo'n vanta ding halen.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Wat ook werkte bij mij was een G200 Millenium PCI in combinatie met een Asus V6600. Dus mischien dat die G200 ook een optie is.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Wel vage problemen hebben jullie, ik heb een tijdje een V3-2000PCI als 1e kaart en een S3 Trio 64+ 1Mb als 2e videokaart gehad, in Windows 2000. Nergens problemen mee gehad ging in 1 keer goed, ik boot van de v3 en zo de S3 is de uitbreiding van desktop.

Dus zal wel moeten werken.

Eppie

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb in mijn servert een Hercules Terminator Beast :) 8mb zitten (is erg weinig beast aan maar goed) deze maakt ook gebruik van een S3 sjip (weet niet precies welke maar win2k neemt gewoon de standaard s3-driver en daar doet deze het goed mee). De server hoeft natuurlijk grafisch geen hol uit te voeren dus 32bits kleur of 1600x1200 hoeft van mij niet.

Bij mijn zwager (die heeft een server met een s3 trio 3d chip o/b) was het wel een probleem. 16 kleuren en alleen 640x480. Voor die chip heb ik de s3 Virge PCI driver genomen dan kon hij tenminste 800X600x24bits of 1024x768x256kleuren gebruiken. Toen ik van de week daar de boel ging installeren bleek echter voor deze IBM een driver-update in de WINDOWS-UPDATE tevoorschijn komen. Was de 1e keer dat ik daar een driver update ben tegengekomen (stond wel specifiek IBM bij dus ik weet niet of je daar wat aan hebt).

misschien heb je wat aan deze info.
suc6

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb zelf een win2k setup met een GF2 mx en een Matrox millenium 2 pci en geen enkel probleem!

Verwijderd

Daneel het gaat over dual moniotors. Meestal ondersteunt de s3 geen dual monitor.
Pagina: 1