Toon posts:

[slackware] 8.1 en Gnome2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand al Gnome2 draaien onder 8.1? Ik heb zelf alle Gnome2 sources gedownload van de Gnome site, alles 1 voor 1 gecompileerd in de volgorde die zij voorschrijven (en niet altijd klopt :) ) maar ik loop tegen problemen aan.

Ik had 8.1 met Gnome 1.4 geinstalleerd en doe dus een upgrade maar ik krijg bijvoorbeeld bij het compileren van ORBit2 een melding:

"Package linc was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `linc.pc'
to the PKG CONFIG PATH environment variable"

Dit terwijl ik gewoon Linc er voor gecompileerd heb.
Los van het feit dat ik niet weet hoe ik deze melding oplos ben ik ook benieuwd of er anderen zijn die dit traject al doorlopen hebben en misschien tips/andere nare ervaringen ;) hebben?

Bhodi

Verwijderd

Zie ook [topic=535548/9/25].

Je compileert waarschijnlijk met "./configure && make && make install". Dan komt de .pc file in /usr/local/lib/pkgconfig/, dus die dir moet je dan aan PKG_CONFIG_PATH toevoegen: "export PKG_CONFIG_PATH=/usr/local/lib/pkgconfig". Dan zal hij linc.pc wel vinden.

Maar dit heeft weinig met slackware specifiek te maken. ;).

Verwijderd

Topicstarter
"Maar dit heeft weinig met slackware specifiek te maken"

Dat kan, maar ik heb de nare gewoonte zoveel mogelijk info mee te geven voor het geval het er wel iets mee te maken heeft ;)

Tevens, en dat doe ik misschien anders heb ik alle sources in /home/temp staan en build ik ze van daar. Ik geef nix mee aan de ./configure (wat volgens mij niet uitmaakt) en Gnomesite zegt iets als

"It is possible to build all these packages in a different location from the default /usr/local (by passing the
--prefix= location flag to the configure script in each tarball)."

ook zie ik nu dat ik niet gekeken heb of GConfd gestopt is waarvan zij ook roepen dat je daar zeker van moet zijn (maar ik denk dat ook dat niets met de melding te maken heeft :) )

Ik ga vanavond jouw actie es uitproberen en kijken of het helpt.

De Gnome2 thread had ik al doorgebrowsed maar daar werd ik niet veel wijzer van, vandaar dit bericht.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Nu Gnome 2 nog nieuw is komen vrij veel mensen dezelfde soort problemen tegen. Ook komen de mensen die veel van Gnome afweten zich nu vrij veel in het [topic=535548/9/25] topic.

Het is daarom waarschijnlijk het handigst als je je vraag daar opnieuw stelt (als het met beelzebubu's tip niet lukt). Het kan best zijn dat jouw probleem nog niet behandeld is in die thread, maar die thread is er imho wel de juiste plaats voor. :)

Dit topic is gesloten.