The devil is in the details.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Ja daar heb ik al in gekeken, maar dat zijn volgens mij allemaal random icons die verversen na een paar seconden. Ik wil dat m'n icoon veranderd de volgende keer dat je um zietOp donderdag 04 juli 2002 09:00 schreef PipoDeClown het volgende:
je hebt al in de search gekeken neem ik aan, want daar staan genoeg voorbeelden
Dus als je op F5 drukt dat je dan een ander plaatje ziet.
Dat hebben toch al die random iconen? (Zeker die hier op GoT gebruikt worden). Bovendien is het toch niet zo heel moeilijk om te maken afaik?Op donderdag 04 juli 2002 09:03 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Ja daar heb ik al in gekeken, maar dat zijn volgens mij allemaal random icons die verversen na een paar seconden. Ik wil dat m'n icoon veranderd de volgende keer dat je um ziet
Dus als je op F5 drukt dat je dan een ander plaatje ziet.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Voor mij welOp donderdag 04 juli 2002 09:12 schreef blackd het volgende:
[..]
Dat hebben toch al die random iconen? (Zeker die hier op GoT gebruikt worden). Bovendien is het toch niet zo heel moeilijk om te maken afaik?
Ik ben nogal een noob in scripten, is kijken wat ik kan bakken van die script die ik al heb
Ik heb nu dit script:
1
| <?Header("Content-type: image/jpg");Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");srand((double)microtime()*1000000);$nr=rand(1,3);$fn=fopen("$nr.jpg","r");fpassthru($fn);?> |
Moet ik hier iets aan veranderen om het zo te laten draaien zoals ik wil
En moet ik geen adres voor de plaatjes erin zetten
Toch gewoon een kwestie van zoeken dan:Op donderdag 04 juli 2002 09:13 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Voor mij wel![]()
Ik ben nogal een noob in scripten, is kijken wat ik kan bakken van die script die ik al heb
[search=php random icon]
[topic=234290/1/100]
Hoppa. Dit ververst wanneer je op F5 drukt. (wat me overigens vrij logisch lijkt, heb eigenlijk nog nooit een icon gezien dat uit zichzelf ververst?)
Mja, zoals in bovenstaand topic moet je image/jpg naar image/jpeg omzetten, en die locatie, how about:Op donderdag 04 juli 2002 09:13 schreef -]MaRc0[- Ik heb nu dit script:
PHP:
1 <?Header("Content-type: image/jpg");Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");srand((double)microtime()*1000000);$nr=rand(1,3);$fn=fopen("$nr.jpg","r");fpassthru($fn);?>
Moet ik hier iets aan veranderen om het zo te laten draaien zoals ik wil
En moet ik geen adres voor de plaatjes erin zetten
Is dat locatie genoeg?$fn=fopen("$nr.jpg","r")
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ik heb dezelfde scriptOp donderdag 04 juli 2002 09:16 schreef blackd het volgende:
[..]
Toch gewoon een kwestie van zoeken dan:
[search=php random icon]
[topic=234290/1/100]
Hoppa. Dit ververst wanneer je op F5 drukt. (wat me overigens vrij logisch lijkt, heb eigenlijk nog nooit een icon gezien dat uit zichzelf ververst?)
[..]
Mja, zoals in bovenstaand topic moet je image/jpg naar image/jpeg omzetten, en die locatie, how about:
[..]
Is dat locatie genoeg?
Aaah wacht ik begin hem te begrijpen
Tnx voor de info!
Vervolgens lees je de directory uit, stop je alle plaatjes uit die directory in een array en neem je een random getal tussen 0 en count ( $array ) -1 en open je het bestand $array [ $rnd ].
Op die manier hoef je nooit meer in je PHP scriptje te duiken als je een nieuw bestandje toe wilt voegen aan je random icons, maar upload je gewoon dat bestandje naar de directory waar je icons in staan.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Mooie oplossing drm, maar dan weet ik het nog beter gemaaktOp donderdag 04 juli 2002 09:37 schreef drm het volgende:
't is misschien wat netter om gewoon een directory aan te maken met daarin al je random icons.
Vervolgens lees je de directory uit, stop je alle plaatjes uit die directory in een array en neem je een random getal tussen 0 en count ( $array ) -1 en open je het bestand $array [ $rnd ].
Op die manier hoef je nooit meer in je PHP scriptje te duiken als je een nieuw bestandje toe wilt voegen aan je random icons, maar upload je gewoon dat bestandje naar de directory waar je icons in staan.
Met een readdir() lees je welke plaatjes er allemaal in je icon dir staan, en aan de hand daarvan laat je een array aanmaken. Nieuw plaatje? Gewoon ff uploaden naar die dir, klaar
edit: /me vindt het eigenlijk wel een goed idee en gaat meteen beginnen. Zal de source hier wel posten
FoOL:
Mooie oplossing drm, maar dan weet ik het nog beter gemaakt
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Vervolgens lees je de directory uit
Is volgens mij exact hetzelfdeMet een readdir() lees je welke plaatjes er allemaal in je icon dir staan
Behalve dat drm het een stuk korter weet te benoemen
Ja man
Verwijderd
Ik dacht ff dat je dan zelf nog eens die naampjes in een array moest gaan knallen
Desalniettenmin is hier het scriptje hoor
[b]source[/b] van version 1.0 final
Note: als een bepaald forum die .php extensie niet accepteert moet je em aanroepen met icon.php?blaat=gif
Emmer koffie dan maarOp donderdag 04 juli 2002 10:34 schreef FoOL het volgende:
woops... ik had over dat zinnetje heengelezen
Ja man
veeel leesplezier
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Dit topic is gesloten.
![]()