[PHP]Random Icon

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Het is een hele domme vraag, maar ik ben niet zo slim met PHP enzo :)
Maar kan iemand mij precies uitleggen hoe je een random icon kan krijgen die pas verandert als je refresht (dus bijvoorbeeld als je op F5 druk)?
Ik heb al een PHP script gevonden, maar die ververst volgens mij na een paar seconden en ik heb ook nog geen goeie site gevonden waar ik PHP kan uploaden :(

Bij voorbaat dank :Y)

The devil is in the details.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je hebt al in de search gekeken neem ik aan, want daar staan genoeg voorbeelden

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Hahn
Op donderdag 04 juli 2002 09:00 schreef PipoDeClown het volgende:
je hebt al in de search gekeken neem ik aan, want daar staan genoeg voorbeelden
Ja daar heb ik al in gekeken, maar dat zijn volgens mij allemaal random icons die verversen na een paar seconden. Ik wil dat m'n icoon veranderd de volgende keer dat je um ziet :)
Dus als je op F5 drukt dat je dan een ander plaatje ziet.

• Hahn
Een PHP-host heb ik zelf gevonden, als iemand zo'n script heeft die ververst na een vernieuwing (F5) dan ben ik klaar :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 09:03 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Ja daar heb ik al in gekeken, maar dat zijn volgens mij allemaal random icons die verversen na een paar seconden. Ik wil dat m'n icoon veranderd de volgende keer dat je um ziet :)
Dus als je op F5 drukt dat je dan een ander plaatje ziet.
Dat hebben toch al die random iconen? (Zeker die hier op GoT gebruikt worden). Bovendien is het toch niet zo heel moeilijk om te maken afaik?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Hahn
Op donderdag 04 juli 2002 09:12 schreef blackd het volgende:

[..]

Dat hebben toch al die random iconen? (Zeker die hier op GoT gebruikt worden). Bovendien is het toch niet zo heel moeilijk om te maken afaik?
Voor mij wel :P
Ik ben nogal een noob in scripten, is kijken wat ik kan bakken van die script die ik al heb :P

Ik heb nu dit script:
PHP:
1
<?Header("Content-type: image/jpg");Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");srand((double)microtime()*1000000);$nr=rand(1,3);$fn=fopen("$nr.jpg","r");fpassthru($fn);?>

Moet ik hier iets aan veranderen om het zo te laten draaien zoals ik wil :?
En moet ik geen adres voor de plaatjes erin zetten :?

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 09:13 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Voor mij wel :P
Ik ben nogal een noob in scripten, is kijken wat ik kan bakken van die script die ik al heb :P
Toch gewoon een kwestie van zoeken dan:
[search=php random icon]
[topic=234290/1/100]
Hoppa. Dit ververst wanneer je op F5 drukt. (wat me overigens vrij logisch lijkt, heb eigenlijk nog nooit een icon gezien dat uit zichzelf ververst?)
Op donderdag 04 juli 2002 09:13 schreef -]MaRc0[- Ik heb nu dit script:
PHP:
1
<?Header("Content-type: image/jpg");Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");srand((double)microtime()*1000000);$nr=rand(1,3);$fn=fopen("$nr.jpg","r");fpassthru($fn);?>

Moet ik hier iets aan veranderen om het zo te laten draaien zoals ik wil :?
En moet ik geen adres voor de plaatjes erin zetten :?
Mja, zoals in bovenstaand topic moet je image/jpg naar image/jpeg omzetten, en die locatie, how about:
$fn=fopen("$nr.jpg","r")
Is dat locatie genoeg? :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Hahn
Op donderdag 04 juli 2002 09:16 schreef blackd het volgende:

[..]

Toch gewoon een kwestie van zoeken dan:
[search=php random icon]
[topic=234290/1/100]
Hoppa. Dit ververst wanneer je op F5 drukt. (wat me overigens vrij logisch lijkt, heb eigenlijk nog nooit een icon gezien dat uit zichzelf ververst?)
[..]

Mja, zoals in bovenstaand topic moet je image/jpg naar image/jpeg omzetten, en die locatie, how about:
[..]

Is dat locatie genoeg? :P
Ik heb dezelfde script :P
Aaah wacht ik begin hem te begrijpen :)
Tnx voor de info!

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

't is misschien wat netter om gewoon een directory aan te maken met daarin al je random icons.

Vervolgens lees je de directory uit, stop je alle plaatjes uit die directory in een array en neem je een random getal tussen 0 en count ( $array ) -1 en open je het bestand $array [ $rnd ].

Op die manier hoef je nooit meer in je PHP scriptje te duiken als je een nieuw bestandje toe wilt voegen aan je random icons, maar upload je gewoon dat bestandje naar de directory waar je icons in staan.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 09:37 schreef drm het volgende:
't is misschien wat netter om gewoon een directory aan te maken met daarin al je random icons.

Vervolgens lees je de directory uit, stop je alle plaatjes uit die directory in een array en neem je een random getal tussen 0 en count ( $array ) -1 en open je het bestand $array [ $rnd ].

Op die manier hoef je nooit meer in je PHP scriptje te duiken als je een nieuw bestandje toe wilt voegen aan je random icons, maar upload je gewoon dat bestandje naar de directory waar je icons in staan.
Mooie oplossing drm, maar dan weet ik het nog beter gemaakt :)

Met een readdir() lees je welke plaatjes er allemaal in je icon dir staan, en aan de hand daarvan laat je een array aanmaken. Nieuw plaatje? Gewoon ff uploaden naar die dir, klaar :+

edit: /me vindt het eigenlijk wel een goed idee en gaat meteen beginnen. Zal de source hier wel posten :P

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

FoOL:
Mooie oplossing drm, maar dan weet ik het nog beter gemaakt :)
:? Wat was nou precies het verschil met mijn oplossing?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 00:01

BierPul

2 koffie graag

Vervolgens lees je de directory uit
Met een readdir() lees je welke plaatjes er allemaal in je icon dir staan
Is volgens mij exact hetzelfde |:(

Behalve dat drm het een stuk korter weet te benoemen :P

Ja man

Verwijderd

woops... ik had over dat zinnetje heengelezen |:(
Ik dacht ff dat je dan zelf nog eens die naampjes in een array moest gaan knallen :)

Desalniettenmin is hier het scriptje hoor ;)

[b]source[/b] van version 1.0 final :P

Note: als een bepaald forum die .php extensie niet accepteert moet je em aanroepen met icon.php?blaat=gif :)

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 00:01

BierPul

2 koffie graag

Op donderdag 04 juli 2002 10:34 schreef FoOL het volgende:
woops... ik had over dat zinnetje heengelezen |:(
Emmer koffie dan maar :D

Ja man

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19