Toon posts:

[PHP] sub-directories uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende stukje code waarmee ik een directory uitlees:
PHP:
1
<?     $handle = opendir('.');     while(false != ($file = readdir($handle)))    {            if($file != "." &amp;&amp; $file != ".." &amp;&amp; stristr($file, ".doc") != "")        {                echo "<a href='$file' target=_blank>$file</a><br>";        }    }    closedir($handle);?>

Nu kan ik achter opendir een directory invullen die ik wil uitlezen. Maar hoe kan ik alle subdirectories in een directory uitlezen?

Alvast bedankt voor je tijd!

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
Ik zou eerst in je while $file testen met IS_DIR en als het dan een dir is een functie aanroepen die deze dir uitleest. (En waarin je ook weer test op IS_DIR en vervolgens weer dezelfde functie aanroept...) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat moet toepassen, op de aangegeven site staat:
is_dir
(PHP 3, PHP 4 )

is_dir -- Tells whether the filename is a directory
Wat heeft dat dan met het uitlezen van subdirectories te maken? Sorry, maar ik ben echt een ezel betreft programmeren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan weet je waneer het een directory is en kun je deze dus weer in gaan lezen. Hiervoor kun je dan een recursieve functie maken die de hele dfirstructuur langs loopt.

Maar als je daar moeite mee hebt is het mischien handiger om eerst nog ff wat met php te oefenen. Ga desnoods ook ff kijken hoe ze het bij andere scripts gedaan hebben...

Met alle respect, maar dit is toch redelijk basic.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.