Toon posts:

Geheugenbank door gebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 8k3a moederbord
daarbij heb ik vandaag het 2e dim slot gevuld
met 256 mb geheugen ein dim1 zit 128
meteen na aanzetten doet de pc het niet
en ik ruik een brand luchtje
nu is bij dim2 slot 2 binnen gesmolten
en bij geheugen 2 gefried :)
ik ga strax terug met het geheugen
maar doet het mobo het dan nog wel?
iemand een aantwoord please

mvg.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Als slotje 1 er nog goed uit ziet en die geheugen module ziet er nog goed uit kun je toch opstarten met die 128mb ?

Verwijderd

als een dimmi s doorgebrand kan op twee manieren verkeerd om gelpaatst of een spoortje wat los liet em sluiting of iets dergelijks maakt. Maar dit moet dan wel aantoonbaar zijn!!!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe is dit aantoonbaar dan want het zat goed om
en module 1 kan die ook beschadigd zijn want de pc start niet op en de waarschuwings biep is die van geheugen :(

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op donderdag 04 juli 2002 08:07 schreef juniorm3 het volgende:
en hoe is dit aantoonbaar dan want het zat goed om
en module 1 kan die ook beschadigd zijn want de pc start niet op en de waarschuwings biep is die van geheugen :(
Misschien treedt er nog sluiting op :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit kan niemand zo van afstand met 100% zekerheid beantwoorden; er zijn mensen die met een doorgebrande socket gewoon de andere sockets konden gebruiken, maar ze zijn er ook die het bord konden weggooien. Zelf zou ik van het laatste uitgaan...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
maar valt dit dan onder garantie?
of nieuwe kope?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

als jij kan aantonen dat jij alles goed hebt geplaats dan moet je garantie kunnen claimen. anders niet, want dan zeggen ze gewoon verkeerd gemonteerd.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Als je die DIMM er verkeerdom hebt ingehad is in ieder geval aan die DIMM te zien dat het geen garantie is. En het ziet ernaar uit dat je memory-controller op je mainboard ook een tik heeft gekregen. Maar als er rond de DIMM socket geen duidelijke smelt-sporen zitten is het natuurlijk altijd even te proberen of je er garantie op kunt krijgen.

En als je die DIMM en het mobo bij dezelfde zaak gekocht hebt ga dan niet met beide teglijk terug, dat valt op.

Murphy was an optimist

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op donderdag 04 juli 2002 09:27 schreef Abbadon het volgende:
Zelf zou ik van het laatste uitgaan...
Ik eigenlijk ook wel.. Als een socket wegfikt, betekend dat gewoon dat er echt gewoon een kortsluiting is geweest, waarbij de stroom veel te hoog op is gelopen..
Normaal gesproken vind een chipset dat ook niet echt fijn (om het maar zacht uit te drukken).
't enige geluk wat je kan hebben is dat er een spoortje op de printplaat is doorgebrand voordat de chipset het bekeken heeft..
Pagina: 1