Toon posts:

check of domeinen (nog) vrij zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het maken van een script dat kijkt of een bepaald domein nog vrij is???

Dus je vult een gewenste domeinnaam in, en daarna krijg je een overzicht met het al dan niet beschikbaar zijn van het ingevulde domein met bijvoorbeeld de extensies .nl, .com, .net, .org, .biz en .info. (Net zoals bij Vuurwerk en andere providers).

Hoe pak ik dit aan?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'hoe pak ik dit aan' is de enige toevoeging in vergelijking met je vorige topic:
[topic=541804]

Wat heb je _zelf_ al voor elkaar gekregen :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
klopt ja, jezus, wat is dit nu weer voor een onzin :?

ik stelde toch gewoon een vraag, dit is geloof ik het eerste forum waar je niet gewoon een vraag kan stellen... erg kinderachtig!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
Op www.vuurwerk.nl hebben ze zon script, is het niet mogelijk omdat daaro los te peuteren?
Op donderdag 04 juli 2002 03:34 schreef kagie het volgende:

ik stelde toch gewoon een vraag, dit is geloof ik het eerste forum waar je niet gewoon een vraag kan stellen... erg kinderachtig!
Je mag geen scriptrequesten zei die :)

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 03:34 schreef kagie het volgende:

Dat is geen onzin.
Wat mag wel en wat mag niet? staat duidelijk dat je geen kant en klare scripts mag vragen, dus vraag ik, om je topic te redden, wat je zelf al in elkaar hebt gezet, of wat je zelf al hebt bedacht.

Verwijderd

Topicstarter
Daar bovenaan zet ik nog "heeft iemand ervaring" en niet "ik wil graag een kant en klaar script, en dan nog het liefst in ColdFusion" :)

Vuurwerk laat juist hun scripts niet zien toch? Ik zie op hun site alleen de voorkant.

Ik kan heus wel een formulier posten en er acties op los laten... Ik zal de URL's compleet met extensies moeten checken of matchen maar waaraan :?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad niets bruikbaars bij vuurwerk :'(

Ook nog niets hierover op de Gathering, dat had ik wel gecheckt voordat m'n topic postte...

Moet ik om de verschillende URL's te checken werken met timeout? Weet dus niet hoe te beginnen, ook niet met de whois. Misschien kan ik het stiekem via een andere site posten?

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 03:50 schreef kagie het volgende:
Weet dus niet hoe te beginnen, ook niet met de whois. Misschien kan ik het stiekem via een andere site posten?
Waarom doe je niet gewoon met 'n whois? Gewoon een goede whois site vinden die platte tekst uitspuugt, en daar wat mee klooien. Ik weet niets van Cold Fusion maar met bijv. PHP kom je een heel eind denk ik.

Verwijderd

weet niet welk O/s je draait maar kan je niet gewoon

ping ${domain}.com
ping ${domain}.net
etc.. etc.. ?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 04 juli 2002 04:21 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
weet niet welk O/s je draait maar kan je niet gewoon

ping ${domain}.com
ping ${domain}.net
etc.. etc.. ?
Daar weet je niets mee. Soms is een domein wel vrij/ te koop maar is het wel gemapt naar een IP.

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:32
Als je het in PHP wilt gaan doen moet je is op http://www.phpfreakz.nl gaan kijken in de scrip library en zoeken op whois, suc6

Verwijderd

www.royall.nl heeft bijvoorbeeld zo'n scriptje, maar die verwijst naar cable wireless.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

dit is gewoon een scriptrequest
lees de FAQ plz.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.