[ALG] Beleid tig keer terugkerende vragen...

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
ik ben zeker nog niet uitgeleerd, maar ik kan toch wel zeggen dat ik enige kennis van ASP (en HTML, Jscript, enz...) heb...
ik kijk nu ook al een tijdje mee in dit forum en post zo af en toe ook 's wat...
nou valt het me op veel vragen over ASP allemaal opstart problemen zijn. Zo heb ik nu het idee dat ongeveer elke dag er een vraag komt met betrekking tot het goed instellen van de rechten van IIS ("Operation must use an updateable query."-probleem, deze staat op moment van schrijven nu twee keer in de lijst met topics).
Schiet het forum niet een beetje zn doel voorbij als de meest simpele vragen toch beantwoord worden? Zonder dat ik vaak het idee hebben dat mensen van search of google hebben gehoord (laat staan msdn)...

ik volg met interesse de ASP threads, maar eerlijk gezegd zijn de php/alg threads van een beduidend hoger niveau, en dat is jammer...
wat vinden jullie daarvan?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Maar het blijkt gewoon, dat ff een vraagje stellen op got makkelijker is dan zoeken...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Vaak heb je bij het stellen van de vraag op GoT sneller antwoord als zelf zoeken (als je niet weet waar je moet zoeken).

Meestal doe ik die topics af (als ik er al in post) met de oplossing en een verzoek om de volgende keer zelf te zoeken.

Als iedereen dat doet, zakken die topics gelijk weg naar het einde van de lijst zodra de oplossing er is. Het is niet nodig om steeds "RTFM!" te posten... (zie het Oud :Z beleid in de HK)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 09:06 schreef Gerco het volgende:
Meestal doe ik die topics af (als ik er al in post) met de oplossing en een verzoek om de volgende keer zelf te zoeken.
Ik stuur ze dan de goede richting op, maar geef geen kant en klare oplossing. Vervolgens zeg ik erbij dat ze meer informatie kunnen vinden in de handleiding/ help/ google.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik stuur ze dan de goede richting op, maar geef geen kant en klare oplossing. Vervolgens zeg ik erbij dat ze meer informatie kunnen vinden in de handleiding/ help/ google.
Helemaal mee eens; genoeg sites te vinden waar ze goede artikelen over de werking van de bepaalde onderdelen / talen kunnen vinden.

En het niveau van ASP..tsja, wat ik zo lees is het niveau van de PHP-vragen ook niet altijd even hoog. Voorbeelden zijn er genoeg te vinden; een uurtje puzzelen op de meeste vragen en de oplossing is gevonden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Maak er een sticky van...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Er zijn maar weinig vragen die niet meerdere malen terug komen. Daar hebben we een uitvinding voor: Het slot + verwijzing naar de search. Mensen zullen toch altijd dezelfde vragen blijven stellen, alle vragen zijn zo'n beetje wel gesteld en zijn in de search te vinden. Ik vind ook niet dat zulke vragen toch beantwoord moeten worden, daar wordt men maar lui van.

Verder zijn de IIS vragen SA problemen, geen P&W problemen.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 04 juli 2002 09:44 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens; genoeg sites te vinden waar ze goede artikelen over de werking van de bepaalde onderdelen / talen kunnen vinden.

En het niveau van ASP..tsja, wat ik zo lees is het niveau van de PHP-vragen ook niet altijd even hoog. Voorbeelden zijn er genoeg te vinden; een uurtje puzzelen op de meeste vragen en de oplossing is gevonden.
Een uurtje puzzelen voor jouw.... Maar een ander kan daar dagen zich kapot op staren.

Maar ik ben het met je eens, je moet de mensen niet lopen voorkauwen wat ze zelf kunnen.

En als het te erg wordt, moet een mod vragen de topics te sluiten en 1 open te laten. En iedereen verwijzen naar dat 1 topic....

BTW is dit niet meer een LA topic?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ASP vragen? Ik kom ze nooit tegen *D

Ik lees gewoon wat ik interessant vindt, de rest open ik niet eens. Da's mijn beleid :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook ooit n00b geweest en ik kan me herinneren dat ik toen voor de (nu) simpelste problemen geen idee had waar ik moest beginnen met zoeken. Dan helpt GoT enorm. Het geeft je af en toe een duw in de goede richting.

Wat MIJ betreft bestaan er geen domme vragen, alleen slecht geformuleerde vragen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
De tendens die ik hier beschreven staat, is al lange tijd aan de gang. Er is dan ook veel gediscussieerd over hoe het allemaal beter kan (GVF oa). Ik kan me voorstellen dat ASP lange tijd gespaard is geweest ( niet zo aantrekkelijk als PHP voor mensen die beginnen met proggen ), echter jammerlijker vind ik dat de trend van 'simpele rotzooi' over begon te slaan op 'echte' programmeertalen ( in dit geval specefiek Java )

Ongeveer 2 weken geleden stonden er ongeveer 15 Javatopics in de lijst hier, waarvan er 9 met de API op te lossen waren en 3 waarbij Swing / AWT gemixt werd. Hierdoor ben ik ook weggevlucht naar javahova.net

Echter zoal te zien is, zijn deze vragen nu nergens meer te bespeuren. Alleen nog interessante Java discussies te bekennen hier :)

De kern van het verhaal: Ze zijn er echt wel mee bezig: Geef het aan bij de mods, ICQ er een als je weer zo'n topic ziet en leg uit waarom. Post ook rustig in zulk soort topics een linkje naar bijv de een topic waar je al eerder die oplossing gegeven hebt. Valt een user je op die telkens voor elk wissewasje een topic opent over ASP, geef dat ook aan, dan krijgen ze hiervoor een waarschuwing.

En het is vakantie: Dan is het altijd erger :+

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

SM/icq/email de mods ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 10:39 schreef D2k het volgende:
SM/icq/email de mods ;)
Ik heb hier nog een 06 van iemand >:) :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 04 juli 2002 10:43 schreef Glimi het volgende:

[..]

Niet van mij :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gerco
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 04 juli 2002 09:10 schreef Debbus het volgende:
Ik heb het dan over vragen als dit:
VB: Als ik dit doe: a = "1" + 1, krijg ik a = "2", maar ik wil a = "11" hebben...
Het antwoord is in dit geval a = "1" & "1", hier is het gewoonweg niet mogelijk om iemand 'de goede richting' op te sturen, het is gewoon een heel klein weetje. Hetzelfde met de vragen die met enkel de naam van 1 functie op te lossen zijn (htmlentities(), nl2br(), etc.)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 09:59 schreef LuCarD het volgende:
Een uurtje puzzelen voor jouw.... Maar een ander kan daar dagen zich kapot op staren.
En we zijn weer bij de bron van het probleem. Deze personen willen direct een antwoord en niet een paar dagen zoeken. Een paar uur of zelfs een paar minuten zoeken is voor sommigen al te veel gevraagd.

• D2k

D2k

Op donderdag 04 juli 2002 10:43 schreef Glimi het volgende:

[..]

ddc sms'te ook wel es :+

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 10:45 schreef Janoz het volgende:
Niet van mij :)
Met een ICQ nummer kan ik ook genoeg hoor :P
Op donderdag 04 juli 2002 10:54 schreef D2k het volgende:
ddc sms'te ook wel es :+
Pfff, je bent me vaak al voor als ik ga ICQ'en. Moet je nagaan hoelang het duurt voordat ik een SMS ingevingert heb :(

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 04 juli 2002 10:45 schreef Gerco het volgende:

[..]

Ik heb het dan over vragen als dit:
[..]

Het antwoord is in dit geval a = "1" & "1", hier is het gewoonweg niet mogelijk om iemand 'de goede richting' op te sturen, het is gewoon een heel klein weetje. Hetzelfde met de vragen die met enkel de naam van 1 functie op te lossen zijn (htmlentities(), nl2br(), etc.)
Bij die eerste vraag kun je nog wel een hint geven over het verschil tussen (operatoren op) strings en integers. Maar het blijft een beetje aanmodderen door al die loosetyped talen :)..

Laatste vraag stuur ik ze gewoon naar de manual.. Soms wil ik nog wel eens het preciese commando erbij zetten, maar na een tijdje wordt je daar ook een beetje moe van (ik krijg het ID dat mensen het toch maar vragen omdat ze naast een slotje toch ook het antwoord krijgen)

Voordeel dat ik heb is dat ik iig als laatste kan reageren (tenzij een andere (lite)-mod het zelfde ID had, en met de huidige forum software is het zo dat 2x sluiten = open)..

• .GoO
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik ben ook vrij nieuw met ASP maar heb in een paar weken tijd toch best veel hierover geleerd.. Mede dankzij GoT, dat me geholpen heeft een aantal problemen te verhelpen. (zowel search als eigen topic)

Ik kan me voorstellen dat wellicht een paar vragen in de ogen van sommige (te) simpel zijn, maar ik heb het echt wel eerst veel zelf geprobeerd. Momenteel kan ik al best aardig wat (webwinkel, forum) en probeer ik nu andere gebruikers te helpen, waardoor het niveau wellicht weer wat omhoog gaat..

Moraal: Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om het te leren, en vind het dan ook geen probleem dat er (simpele) vragen worden gesteld, mits ze het wel eerst zelf geprobeerd hebben en eerst in de search gezocht is. Uiteindelijk zal het niveau er alleen maar hoger door worden.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 04 juli 2002 11:01 schreef devv05 het volgende:
Ik ben ook vrij nieuw met ASP maar heb in een paar weken tijd toch best veel hierover geleerd.. Mede dankzij GoT, dat me geholpen heeft een aantal problemen te verhelpen. (zowel search als eigen topic)

Ik kan me voorstellen dat wellicht een paar vragen in de ogen van sommige (te) simpel zijn, maar ik heb het echt wel eerst veel zelf geprobeerd. Momenteel kan ik al best aardig wat (webwinkel, forum) en probeer ik nu andere gebruikers te helpen, waardoor het niveau wellicht weer wat omhoog gaat..

Moraal: Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om het te leren, en vind het dan ook geen probleem dat er (simpele) vragen worden gesteld, mits ze het wel eerst zelf geprobeerd hebben en eerst in de search gezocht is. Uiteindelijk zal het niveau er alleen maar hoger door worden.
Dat is allemaal erg Nobel, maar ik heb het ID dat veel mensen denken dat GoT de enige site op internet is. Er zijn legio tutorials en andere fora die zich juist op de eerste stapjes richten. Niet dat ik alle beginners weg wil jagen oid, maar kijk gewoon eens iets verder en laten we /14 proberren te houden voor de stapjes die daarna komen....

• .GoO
Op donderdag 04 juli 2002 11:10 schreef Janoz het volgende:

[..]

Dat is allemaal erg Nobel, maar ik heb het ID dat veel mensen denken dat GoT de enige site op internet is. Er zijn legio tutorials en andere fora die zich juist op de eerste stapjes richten. Niet dat ik alle beginners weg wil jagen oid, maar kijk gewoon eens iets verder en laten we /14 proberren te houden voor de stapjes die daarna komen....
Er zijn (zeer) weinig Nederlandse ASP sites, en zover ik weet is GoT het enige Nederlandse forum waar ook ASP aan bod komt.. Ik vind het dan ook niet meer dan logisch dat veel mensen hier naartoe komen..

Je spreekt jezelf trouwens wel een beetje tegen, je wilt beginners niet wegjagen, maar hebt wel liever dat ze pas terugkomen als ze wat meer kunnen?

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 11:40
Op donderdag 04 juli 2002 09:06 schreef Gerco het volgende:
Vaak heb je bij het stellen van de vraag op GoT sneller antwoord als zelf zoeken (als je niet weet waar je moet zoeken).

Als iedereen dat doet, zakken die topics gelijk weg naar het einde van de lijst zodra de oplossing er is. Het is niet nodig om steeds "RTFM!" te posten... (zie het Oud :Z beleid in de HK)
Ik ben het hier helemaal mee eens.
De meeste moderators echter niet, ik heb hier pas een topic over gestart in LA en die was al snel dicht.

Maar volgens mij is het een goeie oplossing om een 3e item te maken in de devschuur. Een item waar de zg 'n00b'vragen gesteld mogen worden. Natuurlijk wel tot een bepaalde hoogte (liever gezegd; diepte ;) ). Is dat dan soms een idee? Gewoon een wat lossere moderatie toepassen daar.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 04 juli 2002 11:42 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

De meeste moderators echter niet, ik heb hier pas een topic over gestart in LA en die was al snel dicht.

Maar volgens mij is het een goeie oplossing om een 3e item te maken in de devschuur. Een item waar de zg 'n00b'vragen gesteld mogen worden. Natuurlijk wel tot een bepaalde hoogte (liever gezegd; diepte ;) ). Is dat dan soms een idee? Gewoon een wat lossere moderatie toepassen daar.
Daar is al vaak over nagedacht, maar dat werkt waarschijnlijk niet (zoek maar eens in LA). En waarom zou iemand die vragen niet gewoon bij beginnersweb.nl kunnen stellen? Het is hier tenslotte wel Gathering of Tweakers. Een vraag als 'wat is een IDE kabel' in harde waren wordt ook niet op prijs gesteld.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 11:42 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens.. Je ziet zoiets ook op brinkster.com... Een beginnersforum en een expert-forum.. N00b-vragen worden verplaatst naar beginnersforum als ze in expert worden gevraagd en andersom... Lekker makkelijk toch.. De mensen die allen expert-proggers willen helpen kijken alleen in expert en de rest ook in beginner... Lijkt me toch wel een idee om serieus te overwegen...

• D2k

D2k

Op donderdag 04 juli 2002 12:03 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens.. Je ziet zoiets ook op brinkster.com... Een beginnersforum en een expert-forum.. N00b-vragen worden verplaatst naar beginnersforum als ze in expert worden gevraagd en andersom... Lekker makkelijk toch.. De mensen die allen expert-proggers willen helpen kijken alleen in expert en de rest ook in beginner... Lijkt me toch wel een idee om serieus te overwegen...
[herhalingsmode]
nee want jij wilt je vraag niet in het n00b deel stellen wat de mensen die er verstand van hebben zitten in het expert-deel
[/herhalingsmode]
maar deze discussie is al heeeeeeeeeeeel vaak gevoerd en nee we doen het niet
[topic=411717/1/25]

• .GoO
Op donderdag 04 juli 2002 12:06 schreef D2k het volgende:

[..]

[herhalingsmode]
nee want jij wilt je vraag niet in het n00b deel stellen wat de mensen die er verstand van hebben zitten in het expert-deel
[/herhalingsmode]
[topic=411717/1/25]
Denk dat er zat 'experts' zijn die het leuk vinden om in het beginnersforum vragen te beantwoorden hoor, dat zie je op brinkster ook.. Ik zou er ook gaan helpen..

• zoepercavia
ik had met enige reden 'operation must use an updateable query' als voorbeeld genomen. Ik heb zelf dit probleem ook gehad, heb er toen een kwartier zitten kutten en toen bedacht ik me dat ik altijd op internet zit >:) Google, precies die string invoeren, en wat is de 2e (!) hit: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q175/1/68.ASP

ik meen me te herinneren dat in het policy van dit forum staat, dat mensen eerst zelf wat pogingen ondernomen moeten hebben...

[irritatiemode]het pasten van een lap code van 500 regels (vaak geript), met als opmerking 'het werkt niet'... ARRGHH! WAT werkt niet?!?![/irritatiemode]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind het zo nu en dan leuk om mensen te helpen, omdat je ziet dat ze tegen dezelfde problemen aanlopen waar je zelf ook ooit tegenaan bent gelopen. Vooral als ze in 1e instantie niet anders ziet dan een lelijke oplossing, en je het uiteindelijk op kan lossen met een fantastisch mooi stukje code.

Maar waar ik me aan stoor is als mensen de moeite niet nemen om hun vraag te formuleren, als ze niet geinteresseerd/gemotiveerd lijken. Verder erger ik me aan niets zeggende of foute replies (geef ik ook regelmatig commentaar op).

Maar over het algemeen vind ik mensen helpen leuk om te doen. Vaak kan je zelf hierdoor ook nog even de puntjes op de i zetten, en zo nu en dan vloeien er hele leuke discussies uit voort (die meestal totaal niets meer met de topic te maken hebben ;) )

• .GoO
Je hebt tegenwoordig ook Networking en Professional Networking, dus waarom niet Programming & Webscripting en Professional Programming & Webscripting oid?

• D2k

D2k

Op donderdag 04 juli 2002 12:26 schreef devv05 het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook Networking en Professional Networking, dus waarom niet Programming & Webscripting en Professional Programming & Webscripting oid?
[topic=298705/1/100]
[topic=331903/1/100]
.edit: heb echt een deja-vu :P
sorry

• zoepercavia
Op donderdag 04 juli 2002 12:26 schreef devv05 het volgende:
het lijkt me opzich wel een plan, maar waar leg je de grens?
Is een moeilijke regexp iets voor professionals?
Naar mijn idee zouden dan vooral problemen zonder eenduidige oplossing, algoritme taktieken en bv. effectiviteit van code daaronder vallen. Maar ik ben net zelf ook met XML/XSL begonnen, en heb een paar 'triviale' vragen gesteld, maar wel nadat ik eerst meer dan een uur geploeterd heb in google...

• gorgi_19

gorgi_19

Dit is er globaal al; kijk naar www.beginnersweb.nl. Een x aantal vragen die je op GoT tegenkomt, zal volgens mij perfect daar thuishoren. Het is alleen de mentaliteit van mensen: Bij een simpel probleem zullen de meeste mensen dit op het forum willen plaatsen waar naar verwachting de meeste kennis aanwezig is, in dit geval GoT. Beginnersweb wordt in dat geval niet eens overwogen, ongeacht of ze hier een goed antwoord zouden kunnen krijgen.

In een eerdere post gaf ik aan: een uurtje zoeken / puzzelen. Hiermee bedoel ik ook echt: een uurtje zoeken. Veel posts zijn beantwoordbaar door een simpele link te geven naar een scriptingsite. Meestal geef ik dan ook de link en een hele korte beantwoording, in de hoop dat de poster dan begrijpt dat hij zelf meer mag doen.

De tendens van veel eenvoudige topics heeft ook nog een groot nadeel. In een eerdere post zei iemand: er bestaan geen domme vragen, wel domme formuleringen. Domme vragen bestaan wel degelijk; je moet voor iedere vraag een plaats en een tijd kennen. Een eenvoudige, simpele vraag hoort hier niet thuis, daar zijn andere plaatsen beter geschikt voor. Bij te veel domme vragen bestaat het gevaar dat mensen, die veel kennis hebben van een bepaald onderwerp, dit forum gaan verlaten. En deze mensen heb je wel nodig, omdat zij het niveau hoog houden en voor complexe problemen een antwoord weten. De complexe problemen gaan dan ook weg > uiteindelijk krijg je een neerwaartse spiraal (die door de massaliteit van GoT wel steeds minder snel gaat), maar er blijft wel een algehele daling van het niveau tot aan (in extreme vorm) beginnersweb

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:56
Op donderdag 04 juli 2002 12:30 schreef zoepercavia het volgende:

[..]

het lijkt me opzich wel een plan, maar waar leg je de grens?
Is een moeilijke regexp iets voor professionals?
Naar mijn idee zouden dan vooral problemen zonder eenduidige oplossing, algoritme taktieken en bv. effectiviteit van code daaronder vallen. Maar ik ben net zelf ook met XML/XSL begonnen, en heb een paar 'triviale' vragen gesteld, maar wel nadat ik eerst meer dan een uur geploeterd heb in google...
Zoals D2k reeds gezegd heeft:
die discussie is al meerdere malen aan bod gekomen, en de uitkomst is iedere keer dat dat geen goed idee is.
Trouwens, dit forum heet Gathering of Tweakers, een tweaker is iemand die toch al wat kaas gegeten heeft over computers.
We willen het niveau graag hoog houden, en P&W wordt 'gedragen' door de regulars hier en die mensen hebben een behoorlijk niveau.

https://fgheysels.github.io/

• zoepercavia
Trouwens, dit forum heet Gathering of Tweakers, een tweaker is iemand die toch al wat kaas gegeten heeft over computers.
helemaal mee eens, alleen waarom worden de meest simpele opstartproblemen dan wel vaak volledig beantwoord?

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 11:59 schreef Janoz het volgende:

[..]

Daar is al vaak over nagedacht, maar dat werkt waarschijnlijk niet (zoek maar eens in LA). En waarom zou iemand die vragen niet gewoon bij beginnersweb.nl kunnen stellen? Het is hier tenslotte wel Gathering of Tweakers. Een vraag als 'wat is een IDE kabel' in harde waren wordt ook niet op prijs gesteld.
Ja dat is waar. Maar het probleem is dat hier in de Devschuur de lat veel hoger ligt als in Harde Waren, gewoonweg omdat er minder mensen (veel) verstand van hebben. Iedereen hier zowat weet wel het een en ander over de hardware van een PC. Maar php/javascript/html is een ander verhaal.
Op donderdag 04 juli 2002 12:06 schreef D2k het volgende:

[..]

[herhalingsmode]
[/herhalingsmode]
[topic=411717/1/25]
Ook dat is waar, maar toch zie ik het probleem niet. Waarom zou dr niet 1tje bijkunnen? Er is toch geen maximum aan het aantal items? Het zou op zn minst geprobeert kunnen worden :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 14:26 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ook dat is waar, maar toch zie ik het probleem niet. Waarom zou dr niet 1tje bijkunnen? Er is toch geen maximum aan het aantal items? Het zou op zn minst geprobeert kunnen worden :)
Het is al geprobeerd, zonder succes :)

• gorgi_19

gorgi_19

helemaal mee eens, alleen waarom worden de meest simpele opstartproblemen dan wel vaak volledig beantwoord?
Uit beleefdheid. Iedereen wil het forum gezellig houden en het heeft geen zin (en terecht!) om iedereen af te zeiken. Daarnaast heb ik persoonlijk nog best veel vertrouwen in de mod's hiervoor; zij geven op (misschien iets bottere) wijze aan dat een vraag hier niet gewenst is; eventueel nemen zij 'hardere' maatregelen door een persoon via e-mail te waarschuwen of te melden dat zijn gedrag ontoelaatbaar is, bijvoorbeeld in het geval van een 'helpdeskuser'.

Kortom: ik probeer als user gewoon het forum gezellig te houden, met duidelijke hints te geven dat gedrag anders kan (via een link) en bij herhaalde herhalingen er van uit ga dat mods tegen deze personen optreden.
Ja dat is waar. Maar het probleem is dat hier in de Devschuur de lat veel hoger ligt als in Harde Waren, gewoonweg omdat er minder mensen (veel) verstand van hebben. Iedereen hier zowat weet wel het een en ander over de hardware van een PC. Maar php/javascript/html is een ander verhaal.
Lat hoger liggen? Wat mij betreft mag hij nog hoger; te veel vragen zijn nog op het niveau van google / simpel rondje langs de bekende sites. Ook basis debugging hebben een hoop mensen nog moeite mee (mijn query doet het niet...Stap 1: hoe luidt de query? (wordt al veel overgeslagen)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:56
Op donderdag 04 juli 2002 14:26 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik vind dat geen probleem.
Trouwens, er zijn heel wat mensen die vinden dat het niveau in P&W nog niet hoog genoeg is

https://fgheysels.github.io/

• zoepercavia
gorgie, ik leg de nadruk op volledig, je bent net zo behulpzaam en beleefd als je iemand een korte uitleg + link naar een tutorial geeft...

naar mijn smaak heeft het weinig zin om keer op keer een triviaal probleem volledig te gaan uitleggen waardoor er als nog een draadje van 10 posts lang komt...

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 14:31 schreef whoami het volgende:

[..]

Ik vind dat geen probleem.
Trouwens, er zijn heel wat mensen die vinden dat het niveau in P&W nog niet hoog genoeg is
Maar wat is daar het probleem dan van? Zitten jullie na weer een beginnersvraag gefrustreerd achter de pc "God wat zijn ze dom!!"? Kijk er dan gewoon overheen. Ik vind het een beetje arrogant klinken allemaal. Jullie zijn ook niet van de een op de andere dag op jullie "niveau" gekomen.

Misschien een ideetje voor een poll ;) Ik heb namelijk het idee dat het beleid bepaalt wordt door een paar mensen, en dat de meeste het er niet mee eens zijn :)

• zoepercavia
Op donderdag 04 juli 2002 14:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Maar wat is daar het probleem dan van? Zitten jullie na weer een beginnersvraag gefrustreerd achter de pc "God wat zijn ze dom!!"? Kijk er dan gewoon overheen. Ik vind het een beetje arrogant klinken allemaal. Jullie zijn ook niet van de een op de andere dag op jullie "niveau" gekomen.
ehm.. nee.. volgens mij mis je de essentie van dit draadje een beetje... het is dan de bedoeling dat ze eerst op zoek gaan naar tutorials, zoeken in google, gaan naar beginnersweb (ken ik verder ook niet), of iets anders...
en nee ik vind ze niet dom, maar lui... arrogantie is het al helemaal niet...

• gorgi_19

gorgi_19

Nope, maar ik ben netjes begonnen met:
* beginnersweb
* artikelen, voorbeelden (asp101,aspalliance,4guysfromrolla),etc.
* zelf uitproberen

En NIET gelijk begonnen met een forum, waarvan bekend staat dat hier enig niveau vereist is.

Probleem is het volgende: Als een expert op een forum komt, met 15 beginnersvragen en 1 moeilijke, zullen de meeste betwijfelen of hij hier thuishoort; goede feedback bij een probleem van hem zal hij moeilijk kunnen verwachten en hij moet heel basic de zaken gaan uitleggen. Dat schrikt af.

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 14:37 schreef zoepercavia het volgende:

[..]

ehm.. nee.. volgens mij mis je de essentie van dit draadje een beetje... het is dan de bedoeling dat ze eerst op zoek gaan naar tutorials, zoeken in google, gaan naar beginnersweb (ken ik verder ook niet), of iets anders...
en nee ik vind ze niet dom, maar lui... arrogantie is het al helemaal niet...
Oke, maar dan ga ik er dus al vanuit dat dat enigszins gebeurt is. Als ik een probleem heb gebruik ik ook eerst de search, maar als ik er dan nog niet uitkom, dan stel ik een vraag. En aangezien in niet zoveel verstand van bijv php of javascript heb is die vraag dan misschien soms onder het niveau wat hier verlangt wordt. Helaas heb ik door tijdgebrek ook niet de tijd om mezelf er helemaal in te verdiepen. Of dat luiigheid is... :?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Het probleem is dat een forum eigenlijk een medium is dat uitnodigt om discussies/dialogen in te voeren. Voor een heel groot deel van de vragen is echter geen discussie/dialoog gewenst, maar zoekacties van de gebruiker.

Een forum is een interactief medium, een zoekmachine niet. Dat is volgens mij precies waar hem de kneep zit. Je kunt wel allerlei policies voor het gebruik van je forumapplicatie willen afdwingen, maar conceptueel klopt het gewoon niet. Als je wil dat mensen gaan zoeken biedt je ze een zoekmachine/knowledge base aan. Als je ze een forum aanbiedt gaan ze met elkaar babbelen.

En de search hier op deze site is technisch gesproken weliswaar een search-engine, maar conceptueel niets meer dan een functionele uitbreiding van de forum-applicatie.

• zoepercavia
zie mijn 'operation must use an updateable query' post boven.. een groot deel van de beginnersvragen is met 1 searchstring in google te vinden...
veel users zoeken niet

• gorgi_19

gorgi_19

Oke, maar dan ga ik er dus al vanuit dat dat enigszins gebeurt is. Als ik een probleem heb gebruik ik ook eerst de search, maar als ik er dan nog niet uitkom, dan stel ik een vraag.
Perfect! Alleen als je weet hoe weinig dat gebeurd....En mensen geven ook niet aan wat ze geprobeerd hebben. Ik ben best bereid om mensen te helpen, maar niet mensen die er niets voor doen.
En aangezien in niet zoveel verstand van bijv php of javascript heb is die vraag dan misschien soms onder het niveau wat hier verlangt wordt. Helaas heb ik door tijdgebrek ook niet de tijd om mezelf er helemaal in te verdiepen. Of dat luiigheid is...
Als je duidelijk aangeeft wat je hebt geprobeerd en al wat hebt geprobeerd, zal een mod je waarschijnlijk of een slotje geven met een hele duidelijke hint, of even wachten tot er al wat antwoorden zijn / komen. Mocht er blijken dat een user te weinig gedaan heeft (of niets), om welke reden dan ook, dan vind ik een slotje niet meer dan terecht.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 04 juli 2002 14:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Oke, maar dan ga ik er dus al vanuit dat dat enigszins gebeurt is. Als ik een probleem heb gebruik ik ook eerst de search, maar als ik er dan nog niet uitkom, dan stel ik een vraag. En aangezien in niet zoveel verstand van bijv php of javascript heb is die vraag dan misschien soms onder het niveau wat hier verlangt wordt. Helaas heb ik door tijdgebrek ook niet de tijd om mezelf er helemaal in te verdiepen. Of dat luiigheid is... :?
Ja, dat is luiigheid :). Het doel van P&W is juist om met elkaar te discussieren over programmeer problemen en ontwikkelingen, niet om je eigen problemen door anderen op te laten lossen.

Daarnaast zijn er zoals al veel vaker in deze thread aangegeven meer zoekmogelijkheden dan de GoT-search alleen.

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 14:45 schreef Janoz het volgende:

[..]

Ja, dat is luiigheid :). Het doel van P&W is juist om met elkaar te discussieren over programmeer problemen en ontwikkelingen, niet om je eigen problemen door anderen op te laten lossen.

Daarnaast zijn er zoals al veel vaker in deze thread aangegeven meer zoekmogelijkheden dan de GoT-search alleen.
hmm, daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Waar moet je dan met je problemen mbt P&W terecht?

Verwijderd

het probleem is dat de mensen waar het hier om gaat,
niet echt newbies hoeven te zijn. ik heb het zelf
een tijdje geleden nog meegemaakt,

een gazt waarmee ik wel is icq wilde iets over php weten een of andere functie. ik gaf hem via icq een link naar de search van php.net. hij antwoordde met: als je een berichtje op GoT post, heb je toch zo antwoord, dat gaat veel sneller, en idd, 2 minuten later stond er onderaan de lijst een draadje wat binnen 2 minuten gesloten was, maar het antwoord stond er wel bij. dus die jongen had zijn doel bereikt

eigenlijk moeten we gewoon op deze beginnersvragen geen antwoord meer geven maar gewoon een paar links naar seach engines enzo.

je kan wel allemaal knowledge databases gaan bouwen met vaak gestelde vragen, maar degene die gewoon voor het antwoord gaat, leest dat niet helemaal door. immers, als hij een draadje opent krijgt hij veel sneller antwoord.
daar zit het probleem
Op donderdag 04 juli 2002 15:02 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

hmm, daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Waar moet je dan met je problemen mbt P&W terecht?
een probleem is wat anders dan een n00b vraag. hoe dat even in gedachten, dit draadje gaat over veel gestelde vragen en niet over echte problemen....

Als jij een echt probleem hebt wat niet zo 123 opte lossen is via search en manuals, dan willen we je best helpen.

maar als jij zelf niet zoekt of geen moeite doet, waarom zouden wij dan moeite voor jou doen?

Verwijderd

[..]
Lees wat er staat: Je problemen door een ander laten oplossen, dat is niet de bedoeling. Wat de bedoeling is dat men je de goede richting wijst zodat je er wat van leert.

• gorgi_19

gorgi_19

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390#thuis
eigenlijk moeten we gewoon op deze beginnersvragen geen antwoord meer geven maar gewoon een paar links naar seach engines enzo.
Het nadeel is dat er altijd wel iemand een antwoord geeft op zo een vraag, zelfs als een persoon het maar doet, heeft de poster zijn zin gekregen en zal het voor hem en blijkbaar anderen zin hebben om deze methode te hanteren, ONDANKS een slotje (who cares, ze hebben hun antwoord dan toch?)

Een hardere methode om het af te leren lijkt me om eventuele antwoorden niet te laten zien / te verwijderen en op deze manier een user op te voeden. Alleen een hint mag dan hooguit blijven staan.
Dus: user te weinig gedaan: slotje en goede antwoorden verwijderen; enkel hints met verwijzing naar zoekmachine kunnen blijven staan.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 14:39 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Helaas heb ik door tijdgebrek ook niet de tijd om mezelf er helemaal in te verdiepen. Of dat luiigheid is... :?
Waarom zou dat geen luiigheid zijn :?
Je bent imho gewoon niet bereid om er tijd voor te investeren en gebruikt ons dan gewoon als helpdesk, om het simpel te stellen. Je hebt namelijk geen tijdgebrek, maar je wilt er geen tijd voor vrijmaken ( niet specefiek tegen u gericht )

Jij wilt dus geen tijd investeren om je probleem op te lossen (10 minuten searchen tel ik hier niet bij mee), maar verwacht wel van ons dat wij tijd gaan steken in het typen van een antwoord/lang samenhangend verhaal, terwijl jij dat niet kunt/wilt.
Sorry dat is gewoon echt luiigheid. Investeer dus gewoon eens wat tijd er in, voordat je wat wilt doen. Ga eerst een boek over PHP of javascript lezen voordat je de mooiste dingen gaat maken.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[..]

Je kunt over je problemen discussieren :)..

Neem de volgende voorbeelden:

---
Ik wil dit en dit gaan doen. Daarvoor heb ik dit en dit bedacht. Ik had de volgende structuur een beetje in mijn hoofd (tekeningetje) en heb hier voor gekozen omdat ik daardoor dit en dit makkelijk kan doen. Maar nu wil ik ook nog als extra feature dit toevoegen. Nu loop ik tegen een probleem op omdat ik hier en hier van A ben uitgegaan en ik B nodig heb. Moet ik mijn hele ontwerp weer omgooien of is er een andere goede manier om aan dat tekomen zonder dat ik B nodig heb?
---

en

---
Ik ben net begonnen met X en ik weet niet hoe ik dit moet doen. En ja, ik heb al gesearched
---

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 15:09 schreef gorgi_19 het volgende:
Een hardere methode om het af te leren lijkt me om eventuele antwoorden niet te laten zien / te verwijderen en op deze manier een user op te voeden. Alleen een hint mag dan hooguit blijven staan.
Dus: user te weinig gedaan: slotje en goede antwoorden verwijderen; enkel hints met verwijzing naar zoekmachine kunnen blijven staan.
Ja handig zo'n forum we gooien de antwoorden weg als we de vragen minderwaardig vinden |:(

Ik persoonlijk stoor me er niet zo aan, als je een beetje ervaren bent kan je zo de 'hoe moet dit?' vragen eruit halen. De interessante kan ik er voor mezelf wel uithalen. Desondanks open ik soms TOCH zo'n topic om gewoon iemand verder te helpen. Waarom? Tja ik vind het handig als mensen mij helpen op een gebied waar ik nog n00b in ben dus waarom zou ik dat niet doen?

Bij makkelijke vragen is het toch vaak een beetje het 'ooooh op die manier' gevoel wat de topicstarter moet krijgen. Een voorbeeld kan meer zeggen dan 3 a4'tjes met uitleg.

Dus als je je eraan ergert...open die topics dan gewoon niet.

• zoepercavia
ik denk dat wat gorgi en janoz zeggen samen wel een goede policy is

- vragen worden beantwoord als er redelijkerwijs mag worden aangenomen dat er enige moeite van te voren is ingestoken ('op beginnersweb wisten ze het niet', 'google produceert niks zinnigs', 'ik heb wel gezocht, maar ik kan er niets mee')
- op slechte vragen worden verwezen naar google/got search/beginnersweb
- goede antwoorden worden weggemod om te voorkomen dat mensen toch blijven komen...

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:15 schreef Janoz het volgende:

[..]

Je kunt over je problemen discussieren :)..

Neem de volgende voorbeelden:

---
Ik wil dit en dit gaan doen. Daarvoor heb ik dit en dit bedacht. Ik had de volgende structuur een beetje in mijn hoofd (tekeningetje) en heb hier voor gekozen omdat ik daardoor dit en dit makkelijk kan doen. Maar nu wil ik ook nog als extra feature dit toevoegen. Nu loop ik tegen een probleem op omdat ik hier en hier van A ben uitgegaan en ik B nodig heb. Moet ik mijn hele ontwerp weer omgooien of is er een andere goede manier om aan dat tekomen zonder dat ik B nodig heb?
---

en

---
Ik ben net begonnen met X en ik weet niet hoe ik dit moet doen. En ja, ik heb al gesearched
---
idd, we moeten problemen en simpele vragen eigenlijk onderscheiden.
Op donderdag 04 juli 2002 15:09 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

dan kunnen we nu wel beginnen met een nieuw dozijn modjes aan te stellen.... en dan bestaat nog de kans de topicstarter het antwoord heeft gezien voordat er een modje langskomt en dan doen de modjes dus hardstikke veel werk voor nix

• gorgi_19

gorgi_19

Ja handig zo'n forum we gooien de antwoorden weg als we de vragen minderwaardig vinden
Ze STAAN meestal al op het forum als je de search gebruikt. De search wordt op deze manier minder bruikbaar (veel te veel dezelfde antwoorden, dubbele data,etc.)
Doel van deze maatregel is om een gebruiker op te voeden en het, op lange termijn, ordelijk te houden. In het begin zal iedereen balen, maar op termijn zal het niveau hierdoor stijgen en de search wordt waardevoller.

Als iemand beginner is: best! Dat was iedereen, maar doe moeite voor je hier iets post. Ik vind het best leuk om op GoT te kijken en problemen op te lossen, de posts worden af en toe overstelpt met gewoon zoekvragen, de 'interessante' posts worden ondergesneeuwd hierdoor.

Een logische reactie zou dan zijn: Ga dan naar een ander forum toe!. Echter, GoT claimt een forum te zijn waar enig niveau vereist is...
dan kunnen we nu wel beginnen met een nieuw dozijn modjes aan te stellen.... en dan bestaat nog de kans de topicstarter het antwoord heeft gezien voordat er een modje langskomt en dan doen de modjes dus hardstikke veel werk voor nix
Owke, het is misschien praktisch wat moeilijker uitvoerbaar....Feit van de search blijft bestaan; daarnaast zal het ook een 'waarschuwingseffect' hebben naar nieuwe leden. Als ik als nieuw lid zie dat bij een 'verkeerde' post geen antwoorden worden gegeven, zal ik het niet zo snel proberen. Vergelijk het maar met een voorbeeldeffect.
Of het echt veel meer werk is kan ik niet beoordelen, ik ben geen mod. Het enige wat mij lijkt, is dat een mod een post al in handen heeft, of het veel extra handelingen zijn kan ik niet zeggen (ik moet zeggen dat de mods hier overal vrij snel bij zijn .. :) )

• Dr_Frickin_Evil
Ik vind dit allemaal wel heel erg flauw worden hoor. Als iemand antwoord op een beginnersvraag wil geven dan is dat toch zijn zorg? Dat maakt jullie toch niet uit? Verspil je tijd er gewoon niet aan. Een forum hoeft allemaal niet zo strak geregiseerd te worden, dat gebeurt in de andere items toch ook niet? Ik kan wel in jullie redenatie komen, maar nogmaals, stoor je er alsjeblieft niet aan, en open zo'n topic gewoon niet. Als niemand reageert zakt ie vanzelf wel naar beneden, en zo niet, tja, dan heeft de 'n00b' toch zn antwoord gekregen en is iedereen blij :)

• leonardo1504
  • Niet online
Nogmaals: ik denk gewoon dat GoT conceptueel verkeerd in elkaar zit (hoe mooi de applicatie als forum ook werkt). Aan de ene kant wil je dat gebruikers vooral niet gaan discussieren en eerst gaan zoeken, maar aan de andere kant nodig je ze juist uit om de discussie aan te gaan doordat je discussiesoftware gebruikt.

Want:
1. Je wil dat ze eerst een search-engine/knowledgebase gaan gebruiken
maar:
2. Je biedt ze een forumapplicatie=discussieplatform

Mijn ervaring op internet (ik ben al jaren dagelijks voor mijn werk met communities op het net bezig) heeft me geleerd dat dat dus niet werkt. Je kan nou eenmaal niet met policies en spelregels afdwingen dat je site op een bepaalde manier gebruikt wordt als de functionaliteit niet hierbij aansluit.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Laten we niet eens gaan denken over het trashen van posts met goede antwoorden dat is deprimerend voor de openener, nog kutter voor de poster van het antwoord en een kutklus voor de mod.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:34 schreef leonardo1504 het volgende:
Nogmaals: ik denk gewoon dat GoT conceptueel verkeerd in elkaar zit (hoe mooi de applicatie als forum ook werkt). Aan de ene kant wil je dat gebruikers vooral niet gaan discussieren en eerst gaan zoeken, maar aan de andere kant nodig je ze juist uit om de discussie aan te gaan doordat je discussiesoftware gebruikt.

Want:
1. Je wil dat ze eerst een search-engine/knowledgebase gaan gebruiken
maar:
2. Je biedt ze een forumapplicatie=discussieplatform
Hier ben ik het dus niet mee eens.
we willen niet dat ze ALLEEN gaan searchen,
we willen dat ze eerst zoeken VOORDAT ze een vraag stellen.
en dat knopje search zit er niet voor nix.

en de draadjes waar het hier over gaat, die mensen willen echt niet discussieren, zij willen alleen maar een antwoord....

bij GoT bieden we de mensen de mogelijkheid om te discussieren, maar dan moeten ze wel eerst effe gezocht hebben

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nergens wordt gezegd dat je niet mag discussieren.. Gebeurde dat maar wat vaker!!!

Of wilde jij beweren dat uit de vraag "HUH? als ik een html form submit zijn de enters weg, hoe krijg ik dat terug" een intresante discussie kan volgen?

• leonardo1504
  • Niet online
Ik bedoel niet dat de discussiesoftware slecht in elkaar zit. Sterker nog : ik denk dat de software en de overige techniek uitstekend in orde zijn.
Bovendien sluit de applicatie heel goed aan bij een zeer belangrijk deel van het concept, namelijk het forum.
Maar het is niet forum vs. knowledgebase, je hoeft geen keuze te maken. Het is niet of het een, of het ander, maar wat mij betreft allebei. Ik vind, en dat is niet meer dan mijn mening, dat het gebruik van de search/knowledge base nog niet voldoende wordt ondersteund. Met andere woorden: je hoeft misschien niet eens de software aan te passen, maar wellicht alleen de manier waarop je het aanbiedt aan de bezoekers. De praktijk wijst nou eenmaal uit dat de search te vaak niet zo gebruikt wordt als men graag zou willen. Dat los je met policies en spelregels maar voor een deel op.

• Crazy D
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Mijn ervaring op internet (ik ben al jaren dagelijks voor mijn werk met communities op het net bezig) heeft me geleerd dat dat dus niet werkt. Je kan nou eenmaal niet met policies en spelregels afdwingen dat je site op een bepaalde manier gebruikt wordt als de functionaliteit niet hierbij aansluit.
Dat vind ik een intressante. Hoe zou de functionaliteit van GoT dan aangepast moeten worden, zodat je hier wel alleen topics krijgt waarin wel echt gediscusseerd kunt worden, en waarmee je dus de "hoe vervang ik met php enters door <br>'s" niet toestaat?
Dat bedoel ik niet flauw, daar ben ik dan echt benieuwd naar. Imho is namelijk zelf eerst ff wat moeite doen en zoeken niet meer als normaal, en ik vind het om eerlijk te zijn raar dat sommigen dat blijkbaar niet zo zien. Ik vind niet dat je eerst 3 dagen moet zoeken voordat je een topic opent, maar eerst ff in de help kijken, of even een google search erop los laten, lijkt me toch wel het minste. Hoe kun je dan een stuk software maken waarin je kunt discusseren, maar geen simpele vragen kunt stellen? Ik ben absoluut geen communicatie-expert, maar ik denk dat de opzet van GoT (en alle ubb-achtige fora) qua opzet prima zijn om te discusseren. De nieuwsgroep manier vind ik zelf zwaar bagger, dan heb je op een gegeven moment tig draadjes binnen 1 draad, als ik iets onhandig vind is het dat wel.

[edit]
Je had ondertussen al gereageert.
Als het goed is is de search in React iig een stuk beter dan in Topix :)

Exact expert nodig?

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 15:40 schreef Janoz het volgende:

[..]

Nergens wordt gezegd dat je niet mag discussieren.. Gebeurde dat maar wat vaker!!!

Of wilde jij beweren dat uit de vraag "HUH? als ik een html form submit zijn de enters weg, hoe krijg ik dat terug" een intresante discussie kan volgen?
waarom altijd een discussie? Je kan toch ook gewoon alleen antwoorden;

'gebruik ipv enters de <br> tag'

??
Ok dit is een xtreem voorbeeld, maar toch :)

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 04 juli 2002 16:36 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
waarom altijd een discussie? Je kan toch ook gewoon alleen antwoorden;

'gebruik ipv enters de <br> tag'

??
Ok dit is een xtreem voorbeeld, maar toch :)
Zit jij te wachten op een topiclist vol met die baggerzooi :?

• Dr_Frickin_Evil
Op donderdag 04 juli 2002 16:48 schreef Glimi het volgende:

[..]

Zit jij te wachten op een topiclist vol met die baggerzooi :?
dit is ook een extreem voorbeeld. Maar of ik het erg zou vinden... Ik denk het niet.
En toch blijf ik bij het idee van een extra beginnersitem in de devschuur.

• .GoO
Op donderdag 04 juli 2002 18:10 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

dit is ook een extreem voorbeeld. Maar of ik het erg zou vinden... Ik denk het niet.
En toch blijf ik bij het idee van een extra beginnersitem in de devschuur.
Lijkt mij ook geen slecht idee.. De HK is er toch ook vooral om onzinposts uit de techfora vandaan te houden terwijl je daarvoor ook naar Fok zou kunnen gaan want dat is een en al onzin daar.. Een beginnersforum zou imo ongeveer hetzelfde effect hebben, namelijk het scheiden van beginner vragen en gevorderde vragen (brinkster idee)..

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook geen slecht idee.. De HK is er toch ook vooral om onzinposts uit de techfora vandaan te houden terwijl je daarvoor ook naar Fok zou kunnen gaan want dat is een en al onzin daar.. Een beginnersforum zou imo ongeveer hetzelfde effect hebben, namelijk het scheiden van beginner vragen en gevorderde vragen (brinkster idee)..
ik denk dat het verleden wel heeft bewezen dat dat niet zo goed werkt hier op GoT......

Verwijderd

Ik krijg een flashback naar een of ander topic in LA betreffende 'niveau in P&W'... :{.

• D2k

D2k

Op donderdag 04 juli 2002 21:42 schreef beelzebubu het volgende:
Ik krijg een flashback naar een of ander topic in LA betreffende 'niveau in P&W'... :{.
das al gelinkt lieverd

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 04 juli 2002 22:00 schreef D2k het volgende:

[..]

das al gelinkt lieverd
lieverd? O+ ;)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:02 schreef Alarmnummer het volgende:
lieverd? O+ ;)
En zo bloeit er toch nog iets moois op GoT >:)

On-topic: Ik wil toch even een (late) reactie geven op het volgende:
Op donderdag 04 juli 2002 14:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik vind het een beetje arrogant klinken allemaal. Jullie zijn ook niet van de een op de andere dag op jullie "niveau" gekomen.
Het zal wel weer arrogant klinken, maar ik wil het toch even kwijt... 'Wij' weten wel dat we niet van de 1 op andere dag op ons "niveau" zijn gekomen, maar hoe lang dan wel???
Moeten we misschien in P&W als ondertitel je programmeer-ervaring neerzetten (zoals in andere fora de specificaties van je PC).
"Debbus: Programmeer-evaring, 20 jaar als hobby, 8 jaar als beroep"

• Crazy D
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 05 juli 2002 08:42 schreef Debbus het volgende:
Het zal wel weer arrogant klinken, maar ik wil het toch even kwijt... 'Wij' weten wel dat we niet van de 1 op andere dag op ons "niveau" zijn gekomen, maar hoe lang dan wel???
Ik denk dat het niet eens zozeer uitmaakt hoe lang je bezig bent, maar hoeveel moeite je zelf wilt doen. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar toen ik begon had ik geen inet en geen got waar ik al mn vragen kwijt kon. Ik heb met de fijne manual bij de hand alles moeten uitzoeken. Eens in de zoveel tijd kon ik eventjes internetten, dan haalde ik wat samples op zodat ik die weer kon uitpluizen om te kijken wat ze deden, ervan leren, en het vervolgens zelf kon toepassen. Ik denk (mjah dat zullen sommigen ook wel arrogant vinden klinken...) dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het woord helpfile nog amper kennen, en zoeken is een raar woord. Ik heb er absoluut geen probleem mee als iemand niet snapt hoe ie een "enter" moet omzetten naar een <br>, waar ik wel moeite mee heb is als zo iemand zelf dus niet de moeite heeft genomen om in de helpfile te kijken, als je niet weet hoe de functie heeft zoekt het misschien lastig, maar even bij string functies kijken lijkt me niet meer dan normaal. Inderdaad, iedereen was ooit een n00b en daar is niks mis mee. Waar wel wat mis mee is, is de luiheid om het maar ff op got te vragen in plaats van zelf eerst moeite te doen. En als je hebt gezocht maar je kan het niet vinden, geef dan aan waar je op hebt gezocht, misschien zoek je wel vekeerd (bv icoontje in de system tray, moet je wel weten dat dat ding de system tray wordt genoemd, want ik denk dat je op "icoontje bij klok" niet zoveel vind).

Overigens weet ik van fora waar ik "vroeger" kwam, waar er niet zo op gehamerd werd om zelf eerst te zoeken, dat de "vaste oude garde" ongeveer wekelijks wisselden, simpelweg omdat er geen drol aan is om iedere week (dag?) dezelfde vragen voorbij zien te komen, en al helemaal niet als het vragen zijn die al tig keer op het forum zelf zijn behandeld, en je via google met 10 seconden ongeveen 2000 nuttige zoekresultaten vind. Imho is GoT 1 van de betere fora doordat er een grote groep mensen blijven terugkomen die veel kennis van zaken hebben, en (gelukkig) veel bezoekers die wel zelf de moeite nemen om het 1 en ander eerst zelf uit te zoeken (anders zou de topic list 10 keer zo lang zijn en 1000 keer zo saai).

Maar dit is inderdaad wel een behoorlijke deja vu... imho is alles al gezegt in de "niveau P&W" topics, ik denk dat je hier alleen in herhaling valt.

Exact expert nodig?

Pagina: 1