Toon posts:

Vreemde lijn rond beeld bij Quincunx mode GF4-4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek GF4-4200. Deze heb ik standaard in Quincunx anti-aliasing mode draaien. Echter nu zie ik bij sommige spellen, en b.v. 3D Mark 2001 SE bij een aantal schermen een vreemde lichte lijn helemaal boven en links in het scherm. De lijn lijkt 1 pixel breed te zijn. Als ik de kaart in de default anti-aliasing is het verschijnsel niet aanwezig. Dus ik vermoed dat het een artefact is van Quincunx.

Wat ik me nu afvraag:
1) Hebben meer mensen dit probleem? :?
2) Heeft iemand een oplossing? :)

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ti4400 hier met hetzelfde effekt.
Als het goed is heb je het alleen bij menu/intro schermen.
Ik maakte me er in het begin ook een beetje druk over maar heb er in-game geen last van.

Je bent in ieder geval niet de enige :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Gerbuikte de GF4's geen AccuView Anti Aliasing ???

Waarom staat er in de drivertjes dan nog steeds QuinCunx ?
Of is QuinCunx een andere techniek en gebruikt NVidia AccuView voor de normale standaard Anti Aliasing ?

Ennuh, ik heb inderdaad ook af en toe in menu'tjes wat kleine vreemde dingetjes als me QuinCunx aanstaat.
Niks van aantrekken. Ingame heb ik nergens last van...

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 12:09 schreef BioWEB het volgende:
Gerbuikte de GF4's geen AccuView Anti Aliasing ???

Waarom staat er in de drivertjes dan nog steeds QuinCunx ?
Of is QuinCunx een andere techniek en gebruikt NVidia AccuView voor de normale standaard Anti Aliasing ?

Ennuh, ik heb inderdaad ook af en toe in menu'tjes wat kleine vreemde dingetjes als me QuinCunx aanstaat.
Niks van aantrekken. Ingame heb ik nergens last van...
Ik geloof dat dat accuview gewoon een nieuw marketing naampje is van Nvidia. Staat voor de combinatie van aniso filtering an antialiasing:
Accurate View = AccuView

Verwijderd

accuview is een andere manier van fsaa berekenen. Dat moet je aanzetten. Nvmax kan dat apart aanzetten, maar meestal gebruikt de gf4 het altijd bij fsaa ook quinqunx. Het is zeker geen marketing truc. doordat de gf4 dat gebruikt is het snelheidsverlies veel kleiner dan bij bijvoorbeeld een gf3.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb het ook met meerdere spellen en het meeste last heb ik ervan in: Unreal Tournament :'( (ik heb een GF3 btw)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Pagina: 1