Sony DVD speler wil geen CD-r's afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Sony DVP-S520D die geen CD-r's wil afspelen. Ik heb reeds van alles gedaan om hem wel gebrande cd's te laten lezen. (Andere burn snelheden ed) Nu hoorde ik van een vriend van mij dat er een update te downloaden en te programmeren valt via een CD-R.

Nu is mijn vraag of jullie weten waar die te downloaden valt of wellicht dat jullie andere oplossingen hebben om deze uitdaging aan te gaan zodat ik wel mijn CD-r's kan afspelen in mijn DVD speler.

Meh ...

Verwijderd

Sorry, dit is geen antwoord op je vraag, maar hoe wil je die 'firmupdate' instaleren als de speler geen CD-R ondersteund?

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Het kan zijn dat ie een bepaalde string op een CD-r zoekt voordat ie em afspeelt. Die zal ie dus niet vinden op een audio CD-r wel op een data CD-r. Ik weet het niet zeker hoor, ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij een oplossing kan geven.

Meh ...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Op donderdag 04 juli 2002 02:58 schreef keyDet79 het volgende:
Sorry, dit is geen antwoord op je vraag, maar hoe wil je die 'firmupdate' instaleren als de speler geen CD-R ondersteund?
Meeste computers die je tegenwoordig kant en klaar koopt zit een dvdbrander in, zon beetje iedereen heeft er al een :Z

Moet ie wel dvd-r's kunnen lezen maar tis een sony en kunnen dat wel d8 ik. :)

-edit- googltje:
DVD Player Compatibility with DVD-R Media
Sony DVP-S520DYes
ja dus ff dvd-r'tje branden of ff aan iemand vragen of ie dat voor je wil doen :)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sony staat er om bekend dat sommige dvd modelen niet werken met cdr. Dit is niet per ongeluk maar zo ingeprogrammeerd door sony. Sony heeft ook een is ook een groote producer van muziek en vindt het dus niet leuk als je gekopieerde cd's draait. Probeer eens een rw, wij hebben ook 2 dagen een sony gehad en die pakte geen cd r maar wel cd rw. En sommige arita's zou i ook moeten pakken. Wij hebben hem omgeruild voor een philips die alles pakt.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Helaas -

Als je 200 euro minder had uitgegeven had je een speler gehad die wel DVD/CD/CDR/CDRW/DVD-R/DVD+R/DVD-RW/DVD+RW aankon.

Om marketing technische redenen (Sony heeft ook een AudioCD en DVD divisie) heeft Sony het niet makkelijk gemaakt om CDR ondersteuning te krijgen.

Het schijnt dat met Princo CDR's het beste resultaat wordt geboekt bij deze lastige spelers (Sony/Philips/Pioneer etc). In hoeverre dit klopt voor jouw Sony DVD-speler weet ik niet - dat verschilt nl. tussen de modellen onderling (en ook binnen de revisienummers van 1 specifiek model).

------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://www.cdfreaks.com/images/liteon40/110.jpg
Princo budget 32X certified 80min:
ATIP: 97m 27s 28f
Disc Manufacturer: Princo Co.
Reflective layer: Dye (Short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type: CD-Recordable
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
Nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849)
------------------------------------------------------------
Deze Princo's zaten vroeger in het assortiment van www.cdfreaks.com en www.cdrwinkel.com - misschien even een mailtje sturen en vragen, ook al staat het nu niet op de website(s).

Eventueel zou je ook de lasersterkte kunnen opschroeven...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Gewoon cdrw's gebruiken.
Ik heb een Sony 725S DVD speler,
die speelt geen cdr's (TDK), wel cdrw's (TDK).
Je hebt altijd mensen die graag alles van 1 merk willen.
(TV, Video, Audio, DVD Alles Sony)
Daar ben ik er 1 van.
Dus zo'n goedkoop dingetje van 200 euro wil ik niet,
ook al is het natuurlijk wel een betere prijs-prestatie.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• kingkaj
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02-2023
Er is één merk CD-R dat wel werkt in Sony DVD spelers:
Princo.
Probeer maar eens een Princo CDR-80 silverblue. Doen 't perfect. Kun je ophalen/bestellen bij ziezotec.nl

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik had tot voor kort een Pioneer DVD speler (DV-505, oud model dus) waarmee ik 3 jaar lang met plezier DVDs heb gedraaid. Die speelde ook geen CD-Rs af omdat hij maar 1 laser had. Die laser die voor DVDs bestemd was kon dmv. een prisma ook normale CDs lezen, maar CD-Rs dus niet.

De grap was dat ik pas recentelijk erachter kwam dat hij WEL CD-RWs kan lezen! Inmiddels heb ik een nieuwe DVD speler met dual-laser die wel alles kan lezen, en heb ik die Pioneer aan een vriend van me doorverkocht.

• Twarp

Twarp

just grin...

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik ben hier blij mee. Ik heb deze speler al iets van een jaar of 3 en ben er heel tevreden over. En ja ik heb alles dus van 1 merk, wel zo mooi.

Meh ...

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 13:01
Kan het regio vrij maken niet helpen? Wordt dan niet al de firmware 'geupdate'?

Zal het thuis eens testen, ik heb een DVX860 en die kon voor de fix ook geen CD-R's lezen.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Het is gewoon het type laser. De laser die er in zit kan gewoon geen gebrande cd's lezen...

BOINC stats

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Op vrijdag 05 juli 2002 09:23 schreef Abom het volgende:
Kan het regio vrij maken niet helpen? Wordt dan niet al de firmware 'geupdate'?
Niet per definitie.

No production networks were harmed during this posting

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Vivastar cd-r's doen het ook als het goed is.
En die zijn ook nog eens heel goedkoop bij de MediaMarkt.

Kijk ook eens hier: Sony bij VCDHelp

specs

Verwijderd

Bij bepaalde type DVD spelers van sony is het niet mogelijk om cdr en cdrw af te spelen. Die van jouw is er daar eentje van.
Als je wilt dat zed dat wel kunnen moet er een kopen die aanzienlijk duurder is.

Verwijderd

Mmm zal wel komen omdat je een oud model hebt waar de kinderziektes nog volop in zitten! Heeft volgens mij niets te maken met beveiliging! Mijn nieuwere model speelt alles, dus als het aan een soort beveilinging had gelegen had deze helemaal moeten weigeren bij bepaalde "formaten"
Pagina: 1