Om dit topic wat ongetijwfeld wel weer om 1 of andere reden een slotje zal krijgen nog wat kans te geven, en een aantal mogelijke misverstanden uit de weg te ruimen:
- Ik vind .tk zelf niet zo geweldig, maar ach.
- Ik kom zelf veel sites tegen die via .tk gaan die ik graag wil bezoeken.
- Ik weet dat het gratis is en dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken.
- Ik weet ook dat .tk weleens down is en niet van topkwaliteit is.
- Ik wil wel graag sites bezoeken die zich achter een .tk domain verschuilen.
Goed, mijn probleem dus. Ik heb een ADSL-ADVANCED aansluiting bij Planet Internet. Ik heb een server die connect met internet op de standaard (VPN) manier en deze verbinding met behulp van Winroute Pro deelt via het netwerk het is ook een DHCP server.
Op het netwerk staan verder 3 client pc's. Op alle pc's behalve 1 (de mijne) kunnen .tk domains opgevraagd worden. Als voorbeeld zal ik www.urbanterror.tk nemen. Als ik op mijn pc een IE scherm of Mozilla scherm open en ik wil www.urbanterror.tk opvragen, geven beiden aan dat de server niet gevonden kan worden. Ga ik naar een command line en doe ik ping www.urbanterror.tk zie ik dat er ook geen IP geresolved word.
En toch weigerd mijn computer .tk domeinen in te laden, ik snap er niks meer van
- Ik vind .tk zelf niet zo geweldig, maar ach.
- Ik kom zelf veel sites tegen die via .tk gaan die ik graag wil bezoeken.
- Ik weet dat het gratis is en dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken.
- Ik weet ook dat .tk weleens down is en niet van topkwaliteit is.
- Ik wil wel graag sites bezoeken die zich achter een .tk domain verschuilen.
Goed, mijn probleem dus. Ik heb een ADSL-ADVANCED aansluiting bij Planet Internet. Ik heb een server die connect met internet op de standaard (VPN) manier en deze verbinding met behulp van Winroute Pro deelt via het netwerk het is ook een DHCP server.
Op het netwerk staan verder 3 client pc's. Op alle pc's behalve 1 (de mijne) kunnen .tk domains opgevraagd worden. Als voorbeeld zal ik www.urbanterror.tk nemen. Als ik op mijn pc een IE scherm of Mozilla scherm open en ik wil www.urbanterror.tk opvragen, geven beiden aan dat de server niet gevonden kan worden. Ga ik naar een command line en doe ik ping www.urbanterror.tk zie ik dat er ook geen IP geresolved word.
Als ik dan naar mijn server ga en typ datzelfde adres in, werkt alles prima. Ik krijg keurig en vlot de pagina te zien. Dit geld voor alle andere clients ook. Ik heb geprobeerd eventuele vreemd-gedragende spyware met adaware te verwijderen, ik heb voor virussen gechecked, ik heb alle cookies en tijdelijke internet bestanden weggeflikkerd en mijn hosts file gecontroleerd (waar nu dus alleen maar 127.0.0.1 localhost instaat) Ik heb dit probleem al non-stop voor ongeveer 3 of 4 maanden lang.Ping request could not find host www.urbanterror.tk. Please check the name and try again.
En toch weigerd mijn computer .tk domeinen in te laden, ik snap er niks meer van