Toon posts:

3 verschillende mail providers met 1 inbelverb.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mannen, ik heb 3 mail adressen die ik regelmatig gebruik,
entje van wanadoo, 1 van wish en eentje van tiscali.

Nu is het zo dat wish en tiscali van de zelfde pop3 en smtp server gebruik maken, maar wanadoo niet. Nu moet ik dus als ik een mail via wish wil versturen met wish inbellen. Als ik dan een mailtje met wanadoo wil versturen, dan moet ik weer met wanadoo inbellen omdat er anders geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Voordat mensen gaan blaten dat ik dan maar 1 adres moet gebruiken. Die adressen hebben een reden. eentje voor inkoopakties, eentje voor de sportclub (ben penningmeester) en eentje voor van alles en nogwat. Door middel van rules in me mail progje wordt alles in verschillende inboxes gesorteerd om het overzichtelijk te houden.

Is het mogelijk om te mailen via wish/tiscali terwijl ik met wanadoo online ben? Ik krijg nu de melding dat ik niet via dit ip met de pop3 en smtp server mag verbinden. Valt dit op te lossen door de server voor de gek te houden?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:40

Nitai

Live the life you love.

Ik heb hetzelfde hoor.

Je kan gewoon inbellen met wanadoo en je mail checken van Wanadoo en Wish....NIET Tiscali, maar daar kom ik zo op terug.

Bij je Wish account, verander je de smtp server naar die van wanadoo, smtp.wanadoo.nl of smtp.cablewanadoo.nl (als je kabel hebt). Dan doet ie het prima :)

Voor Tiscali moet je WEL ingebeld zijn met Tiscali, anders kan je geen mail ophalen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Dat ophalen was me gelukt echter het volgde probleem doet zich voor.

DIt geintje werkt alleen met ophalen, niet met verzenden. Ik wil namelijk ook versturen via deze adressen, want anders krijg je allemaal replies in de verkeerde folders. Is ook geen porum :)

Verwijderd

Kies 1 inbel provider -> verander alle uitgaande mailservers in de mail server van deze inbelprovider -> voila.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 18:55 schreef DraiC het volgende:
Kies 1 inbel provider -> verander alle uitgaande mailservers in de mail server van deze inbelprovider -> voila.
Dus jij wilt zeggen dat als ik als uitgande mail voor bc inkoop.aktie@tiscali als smtp server smtp.wanadoo.nl instel dat het versturen van een mailtje een peulenschil is?

Gelijk even proberen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:40

Nitai

Live the life you love.

Wat zei ik anders dan? :?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Tuurlijk kan dat.

Je email-adres is gewoon een afzendadress hoor.

Je kan daar ook gewoon bill@microsoft.com neerzetten. :7

Alleen in de header is wel te zien waar het echt vandaan komt natuurlijk >:)
Pagina: 1