Toon posts:

fps DivX veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een DivX film liggen die 2 cd's groot is (film duurt 3+ uur)...
Deze heeft een bitrate van 23,976 (of zoiets). Nu heb ik eerste 80 minuten van de film omgezet met TMPGenc, met PAL instellingen (bitrate=25)... Mijn DVD speler is wel regiovrij, maar mijn TV niet. Als ik dus de 23.976 bitrate aanhoudt met het omzetten van de film, speelt hij niet af op mijn TV speler.

Is er een manier om de bitrate van een DivX te veranderen?

Ik heb dus al een test gedaan (1e 80 minuten van de film), maar nu blijkt dat wanneer is de film afspeel... dat hij om de paar seconden schokt. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat ik em met een andere bitrate geëncodeerd heb..

Verwijderd

1. het is geen bitrate maar fps (frames per second)

2. de film die jij hebt is film formaat what you moet doen is een filter gebruiken in tmpgenc die er voor zorgt dat de conversie naar 25fps goed gaat , welke dat precies is weet ik niet meer iets met inverse tele nog iets, op www.doom9.net staan deze dingen haarfijn uitgelegd, je kan ook zijn dat je de mpeg even voor bewerken moet met dvd2avi hier zit dat filter ook in, ook te downloaden op deze site

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 01:50 schreef XenoDaSouljah het volgende:
1. het is geen bitrate maar fps (frames per second)
fps is toch de eenheid van de bitrate :?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 04 juli 2002 08:54 schreef Demolition-Man het volgende:

[..]

fps is toch de eenheid van de bitrate :?
nee, dat is bps ( bits per second)

fps = frames per second :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 08:55 schreef RoeLz het volgende:

[..]

nee, dat is bps ( bits per second)

fps = frames per second :)
ow ok...

dit vond ik over Inverse Telecone:
Only 30fps telecined from 24fps can be converted back to 24fps by IVTC.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kan wel de film omzetten naar 25 FPS, zonder opnieuw encoderen. In Virtualdub kan je de framerate zo aanpassen. Je moet dan nog wel het geluid ietsje versnellen.

Ik denk dat dit 't beste resultaat geeft. 23,976 frames per seconde uitsmeren over 25 frames geeft niet zulk mooi beeld.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 09:25 schreef Varienaja het volgende:
Je kan wel de film omzetten naar 25 FPS, zonder opnieuw encoderen. In Virtualdub kan je de framerate zo aanpassen. Je moet dan nog wel het geluid ietsje versnellen.

Ik denk dat dit 't beste resultaat geeft. 23,976 frames per seconde uitsmeren over 25 frames geeft niet zulk mooi beeld.
nou dat hadik dus al gedaan, en beeld is goed om aan te zien..
Pagina: 1