• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Topicstarter
Ik wil dus een Canon Powershot G2 koopen met een Compact Flash van 1GB (IBM Microdrive). Maar ik fiets veel. Dus mijn vraag kan die Canon Powershot G2 plus Microdrive. Er tegen als ik door het bos fiets of over een weg met er veel hobbels er en ?.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

En je sleept dat ding achter je fiets aan? Nee dat overleef ie niet...

Als je het in een camerazak propt en aan je nek/riem hangt, dan zal er net als andere camera's niks mee gebeuren.

Als je het laat vallen, dan gelden dezelfde regels als andere apparatuur, je laat iets van 700+euro niet vallen.

En het is waarschjnlijk kwetsbaarder dan een Ixus of S30/40, maar die zijn dan ook zo ontworpen dat ze geen uitsteeksels hebben om kapot te laten maken (in ruststand)

Geen enkele camera overleeft ook een duik zonder waterdicht behuizing.

Er is wel een probleem met een paar partijen van de G2, schijnt een crack in de behuizing te komen na verloop van tijd. De nieuwe versies zullen daar geen last meer van hebben schijnt het.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Whehe wat een vraag ;)

Denk dat er ondeling weinig verschil in zit, qua stevigheid, misschien hoe duurder hoe beter materiaal.(Canon 1D anyone? ;) )
Maar als je dat ding in je binnenzak hebt en je gaat desnoods mountainbiken zal er niet veel gebeuren.
Mijn CP880 overleefde een val van mijn bureau op de houten vloer...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 20:31

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb mijn Canon PS S30 ook al een keer op de (laminaat) vloer laten vallen |:(
Hij heeft het wel overleefd, alleen een klein deukje... :{

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je hem in een rugzak stopt is er niks aan de hand hoor, alleen tijdens het lezen/schrijven van data is de microdrive wel erg gevoelig voor trillingen, maar ik neem aan dat je wel even stopt met fietsen als je een foto neemt :P

Verwijderd

Het is wel zo dat de body van de G2 gauw haarscheurtjes vertoont (is een bekend probleem)

let hier dus goed op

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 13:31
Ik heb de combi G2 + microdrive.
Als ik er mee aan de haal ga zit het spul altijd in een cameratas. Als ik haast heb ga ik echt wel rennen met dat ding; ik zorg alleen dat de tas of rugzak waar die tas inzit niet al te veel op en neer zwiept. Het belangrijjkste is inderdaad om geen rare fratsen uit te halen als de camera naar de microdrive schrijft o.i.d. Dat vind 'ie niet leuk.
De behuizing van de G2 is (afgezien van de "crack" modellen) erg stevig; lekker zwaar zal ik maar zeggen (goed voor de stabiliteit tijdens het fotograferen).

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 04 juli 2002 18:08 schreef enigma het volgende:
Het is wel zo dat de body van de G2 gauw haarscheurtjes vertoont (is een bekend probleem)

let hier dus goed op
Dit is toch niet bij alle modellen het geval? Zover ik gehoord had, was dit alleen het gevallen bij sommige series, zoals hierboven ook al door iemand gezegd.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Pagina: 1