Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
hoezo? Logisch dat ie gaar is? Sinds wanneer heeft een HDD een koeler nodig?Op donderdag 04 juli 2002 00:03 schreef KevinM het volgende:
Heb je er wel een cooler op? Zo niet is het logisch dat ie gaar is
een beetje airflow eromheen in je kast OK, maar een dedicated koeler?
[ontopic]
en zo heel laag is het niet hoor, maar het kan beter idd
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Nee ik heb er geen cooler opzitten. Maar hij maakt ook al van die kras geluiden soms bij het opstarten. Ik weet niet hoe snel zo'n ding op temperatuur isOp donderdag 04 juli 2002 00:03 schreef KevinM het volgende:
Heb je er wel een cooler op? Zo niet is het logisch dat ie gaar is
Het betreft een Maxtor 60GB 7200rpm. En hij staat vrij vol.Op donderdag 04 juli 2002 00:04 schreef Tutti-frutti het volgende:
score is toch wel redelijk in orde d8 ik zo... kweet niet of er veel op staat maar ik kom met ata133 op 26000 puntjes uit, gedefragmenteerd en nog 34 gb vrij van de 40
Ik kan me namelijk voor de geest halen dat ik vroeger tot een hogere score kwam.
Ik ga hem morgen iig opnieuw installeren misschien dat dat wat helpt.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken of ik hier of daar een fannetje kan scoren.Op donderdag 04 juli 2002 00:09 schreef DaMorpheus het volgende:
ik heb ook al coolers gehaald voor hd's, helpt echt! De tem[peratuur ging omlaag van 40 graden naar 22 graden rond hd, en systeemtemp ging ook omlaag, dus is handig voor hele systeem. Alleen die pokke herrie
denk ik wel.. zeker als hij best vol staat.. maar uh die postings over dat je een 7200 rop MET KOELER moet doenOp donderdag 04 juli 2002 00:07 schreef DeathKnight het volgende:
[..]
Nee ik heb er geen cooler opzitten. Maar hij maakt ook al van die kras geluiden soms bij het opstarten. Ik weet niet hoe snel zo'n ding op temperatuur is
[..]
Het betreft een Maxtor 60GB 7200rpm. En hij staat vrij vol.
Ik kan me namelijk voor de geest halen dat ik vroeger tot een hogere score kwam.
Verwijderd
na een divx film hoef je hem niet meer met je handen aan te raken
Nope, word ie alleen maar heet van
Ik moet wel zeggen dat na een defrag hij ietsje minder herrie maakt. Dus het ligt volgens mij aan de kop van de hd.Op donderdag 04 juli 2002 00:12 schreef KevinM het volgende:
Nee ik heb er geen cooler opzitten. Maar hij maakt ook al van die kras geluiden soms bij het opstarten. Ik weet niet hoe snel zo'n ding op temperatuur is
na een divx film hoef je hem niet meer met je handen aan te raken
Nope, word ie alleen maar heet van
Btw je kan ook [ quote ] [ /quote ] gebruiken
Dat was ik nietOp donderdag 04 juli 2002 00:11 schreef Tutti-frutti het volgende:
[..]
maar uh die postings over dat je een 7200 rop MET KOELER moet doenwaar heb je die info vandaan... en waarom heb ik daar nog nooit van gehoord dat het MOET... hoort gewoon toch goed te werken ZONDER koeling ?
Verwijderd
Als je een 7200 RPM hd hebt zou ik zeggen pak hem eens beet, de mijne draaien met cooler en zijn al heet.
joh.. maar staat stom om 2 replies te doen he..Op donderdag 04 juli 2002 00:15 schreef DeathKnight het volgende:
[..]
Dat was ik niet
Dit verschilt ook nog per merk schijf natuurlijk.Op donderdag 04 juli 2002 00:19 schreef KevinM het volgende:
Nee was ik
Als je een 7200 RPM hd hebt zou ik zeggen pak hem eens beet, de mijne draaien met cooler en zijn al heet.
Ik zou niet graag een IBM schijf willen hebben die boven de 35 graden komt.
Ook is gebleken dat temperatuur niet vaak een beslissende factor is in hd's die stuk gaan. Meestal word de betreffende pc vaak aan en uit gezet, daardoor daalt en stijgt de temp. van de harde schijf snel achter elkaar.
Het is dus beter voor je hd om constant op 35 graden te lopen, dan dat deze 10 keer op een dag moet opstarten (waardoor de temp steeds verandert)
Mijn 7200 toeren IBM harde schijf die al de hele dag aanstaat komt op z'n max op 31 graden.Op donderdag 04 juli 2002 00:19 schreef KevinM het volgende:
Nee was ik
Dus....
Verwijderd
ga bv eens naar www.norrod.nl en kies harde schijven kies een 7200 rpm en klik op het 'tje dan komr er ook te staan wij adiseren een koeler.
Mijn bedoeling is overigens absoluut niet om een discusie of zo uit te lokken of koelers aan te prijzen maar aangezien hij problemen heeft en zn hd wel erg heet word...
Voor mij is het net zo logisch als een koeler op mn CPU, ik sta er ook van t kijken dat dit niet voor iedereen logisch is